AnonymBruker Skrevet 28. desember 2022 #1 Del Skrevet 28. desember 2022 Skal hente valp i midten januar og sitter å ser på forsikringer. Tanken er at agria er dyrest og derfor dekker best, men om det faktisk stemmer vet jeg ikke. Synes vilkårene er så forvirrende og det er vanskelig å bedømme hvilken forsikring dekker best og minst. Slik jeg ser det så er det ganske likt på hva de dekker og ikke dekker. Ser for meg egentlig at Agria er best for oppdrettere og brukshunder. Mens for familiehunder så er det ingen spesielle fordeler med agria, eller er det feil? Eneste forskjell jeg har lagt merke til er at CT/MR dekkes litt mer hos agria, kanskje. Hos sparebank1 står det spesifikt "Per skadetilfelle", det gjør det ikke hos agria og da kan det bety per forsikringsperiode/år, og da dekker de lavere. Hva hadde dere valgt, sparebank1 eller Agria? Det er en del å spare i året. Jeg har tenkt å ha en bufferkonto til hunden, så de 1500 kronene jeg sparer på forsikring kan jeg heller putte rett på bufferkontoen. Rasen er ikke på unntakslistene, og det er etter alt å dømme en generelt frisk hunderase. Det kommer ingen forsikring med valpen som overføres til meg, jeg må tegne selv. Ønsker ikke forsikring hos noen andre enn de to. Vet at det er andre på topplisten. Anonymkode: 30c29...565 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MyMichelle Skrevet 28. desember 2022 #2 Del Skrevet 28. desember 2022 Jeg hadde valgt Agria, fordi de forsikrer eldre hunder. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2022 #3 Del Skrevet 28. desember 2022 MyMichelle skrev (1 minutt siden): Jeg hadde valgt Agria, fordi de forsikrer eldre hunder. Ja det er en forskjell jeg har funnet, hvor mange år den dekker. Men går det ant å ha sparebank1 frem til den alderen de dekker også flytte til Agria? Eller må man være hos Agria før aldersbegrensningen? Finner ingen info om det. TS Anonymkode: 30c29...565 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2022 #4 Del Skrevet 28. desember 2022 Vi har sparebank1, men det er fordi de har gode rabatter gjennom LO. Jeg så på Agria sin, men kunne ikke finne noen grunn til å ha de over den vi har. Anonymkode: ee940...7f4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2022 #5 Del Skrevet 28. desember 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Vi har sparebank1, men det er fordi de har gode rabatter gjennom LO. Jeg så på Agria sin, men kunne ikke finne noen grunn til å ha de over den vi har. Anonymkode: ee940...7f4 Jeg får en god del rabatt også. Så sparer en del på sparebank1 vs Agria. TS Anonymkode: 30c29...565 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2022 #6 Del Skrevet 28. desember 2022 AnonymBruker skrev (18 minutter siden): Ja det er en forskjell jeg har funnet, hvor mange år den dekker. Men går det ant å ha sparebank1 frem til den alderen de dekker også flytte til Agria? Eller må man være hos Agria før aldersbegrensningen? Finner ingen info om det. TS Anonymkode: 30c29...565 Om man bytter, mister man mange goder man vanligvis ville fått om man var forsikret hos samme forsikringsselskap fra valpen var 3mnd. Anonymkode: 0b00f...a1f 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2022 #7 Del Skrevet 28. desember 2022 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Om man bytter, mister man mange goder man vanligvis ville fått om man var forsikret hos samme forsikringsselskap fra valpen var 3mnd. Anonymkode: 0b00f...a1f Takk for info, så det beste er å holde seg til én. Da ble valget plutselig veldig vanskeligere 😂 TS Anonymkode: 30c29...565 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2022 #8 Del Skrevet 28. desember 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Takk for info, så det beste er å holde seg til én. Da ble valget plutselig veldig vanskeligere 😂 TS Anonymkode: 30c29...565 Ja. Forsikre før valpen er 12 mnd, og skal du noen gang omplassere hunden eller ta inn en omplasseringshund, ikke avslutt forsikringen, men overfør den til nye eiere/få de til å overføre forsikringen. Du kan finne vilkår og hva agriaforsikringen dekker på hjemmesiden deres. https://www.agria.no/globalassets/no/vilkar/hund/vilkar-hund-2022_web.pdf Sparebank1 vet jeg ikke så mye om. Jeg har andre forsikringer der, så det hadde jo blitt billigere å ha hundeforsikring der også, men mine to hunder har vært forsikret hos Agria fra de var valper, så da blir de der. Anonymkode: 0b00f...a1f 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2022 #9 Del Skrevet 28. desember 2022 Jeg har bare hatt agria for det er det jeg ble anbefalt I hundeklubben. Og jeg har aldri vært noe annet enn veldig fornøyd. De er veldig raske på å behandle saker og utbetale, de er enkle å få kontakt med og veldig hyggelige. Det er dyrt, men de dekker lenger. Min rase slutter å bli dekket av Sparebank1 når de er 12, min levde til å bli 16. Så da er spørsmålet hvor mye du er villig til å bruke på hunden din når den når en viss alder selv om den kanskje fortsatt er sunn og frisk. Forsikringen blir dyrere og dekker mindre jo eldre hunden er, men agria fortsetter ihvertfall å dekke noe. Anonymkode: fdac1...d2e 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2022 #10 Del Skrevet 28. desember 2022 AnonymBruker skrev (16 minutter siden): Ja. Forsikre før valpen er 12 mnd, og skal du noen gang omplassere hunden eller ta inn en omplasseringshund, ikke avslutt forsikringen, men overfør den til nye eiere/få de til å overføre forsikringen. Du kan finne vilkår og hva agriaforsikringen dekker på hjemmesiden deres. https://www.agria.no/globalassets/no/vilkar/hund/vilkar-hund-2022_web.pdf Sparebank1 vet jeg ikke så mye om. Jeg har andre forsikringer der, så det hadde jo blitt billigere å ha hundeforsikring der også, men mine to hunder har vært forsikret hos Agria fra de var valper, så da blir de der. Anonymkode: 0b00f...a1f 12 uker. Og hunden må være sammenhengende forsikret hele livet. Så vidt jeg vet er det ingen andre enn Agria som dekker noe for gamle hunder, så for meg hadde valget vært superenkelt. Det er jo da utgiftene virkelig begynner å rulle. Anonymkode: f610d...64c 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2022 #11 Del Skrevet 28. desember 2022 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): 12 uker. Og hunden må være sammenhengende forsikret hele livet. Så vidt jeg vet er det ingen andre enn Agria som dekker noe for gamle hunder, så for meg hadde valget vært superenkelt. Det er jo da utgiftene virkelig begynner å rulle. Anonymkode: f610d...64c Ja, 12 uker selvfølgelig, ikke 12 mnd 😅 Anonymkode: 0b00f...a1f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Svisle Skrevet 28. desember 2022 #12 Del Skrevet 28. desember 2022 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): 12 uker. Og hunden må være sammenhengende forsikret hele livet. Så vidt jeg vet er det ingen andre enn Agria som dekker noe for gamle hunder, så for meg hadde valget vært superenkelt. Det er jo da utgiftene virkelig begynner å rulle. Anonymkode: f610d...64c Gjensidige dekker veterinær og skader livet ut på hunden. Selve livsforsikringen opphører når hunden fyller 10 år med unntak av noen få utvalgte raser som gjelder til fylte 12 år. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Troyamin Skrevet 28. desember 2022 #13 Del Skrevet 28. desember 2022 Det positive med Agria er at de har direkteoppgjør med klinikken. Det negative er at de har prosenter på egenandelen. I tillegg er det ikke så mye de dekker, hvis en leser det med liten skrift. Sjekk opp om du kan få samlet alle forsikringene dine i ett selskap og hvor mye rabatter det gir. Det tjente vi på her hjemme. Finn også et selskap med fast egenandel. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anononyma Skrevet 28. desember 2022 #14 Del Skrevet 28. desember 2022 Ingen av de, Gjensidige er uovertruffent best! 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2022 #15 Del Skrevet 28. desember 2022 AnonymBruker skrev (19 minutter siden): Jeg har bare hatt agria for det er det jeg ble anbefalt I hundeklubben. Og jeg har aldri vært noe annet enn veldig fornøyd. De er veldig raske på å behandle saker og utbetale, de er enkle å få kontakt med og veldig hyggelige. Det er dyrt, men de dekker lenger. Min rase slutter å bli dekket av Sparebank1 når de er 12, min levde til å bli 16. Så da er spørsmålet hvor mye du er villig til å bruke på hunden din når den når en viss alder selv om den kanskje fortsatt er sunn og frisk. Forsikringen blir dyrere og dekker mindre jo eldre hunden er, men agria fortsetter ihvertfall å dekke noe. Anonymkode: fdac1...d2e De har livet ut nå ifølge vilkårene. Er kun ved dødsfall/tap at det er aldersbestemt og rasebestemt, slik jeg forstår det. Vil ta kontakt med sparebank1 og dobbelsjekke dette dersom det blir dem. Troyamin skrev (12 minutter siden): Det positive med Agria er at de har direkteoppgjør med klinikken. Det negative er at de har prosenter på egenandelen. I tillegg er det ikke så mye de dekker, hvis en leser det med liten skrift. Sjekk opp om du kan få samlet alle forsikringene dine i ett selskap og hvor mye rabatter det gir. Det tjente vi på her hjemme. Finn også et selskap med fast egenandel. Har sittet å finlest og det virker som at Agria skriver mye... men sier det samme som sparebank1. De bruker fire ganger så mange ord, for å si det samme sparebank1 og summen av alt er at de dekker det samme for det om. Har en del hos sparebank1 og får rabatt hos dem. Sparebank1 har også direkteoppgjør ifølge vilkårene. Jeg sjekket ut sparebank1 for sånn 15 år siden for dyreforsikring for katt og da dekket de jo nesten ingenting. Så de har kommet seg med årene virker det som. Har lest meg blind snart, er så mye å sette seg inn i. 😅 TS Anonymkode: 30c29...565 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2022 #16 Del Skrevet 28. desember 2022 AnonymBruker skrev (41 minutter siden): 12 uker. Og hunden må være sammenhengende forsikret hele livet. Så vidt jeg vet er det ingen andre enn Agria som dekker noe for gamle hunder, så for meg hadde valget vært superenkelt. Det er jo da utgiftene virkelig begynner å rulle. Anonymkode: f610d...64c Men veterinærforsikringen dekker livet ut hos begge.... det er er forsikring for dødsfall/tap som er aldersbestemt. Du kan ikke tegne ny forsikring hos sparebank1 om hunden din er over 7 år gammel. Har ikke sjekket hos agria om du kan tegne forsikring første gang livet ut eller ei. Men veterinærforsikring dekkes livet ut hos begge to. TS Anonymkode: 30c29...565 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2022 #17 Del Skrevet 28. desember 2022 Jeg har ikke erfaring med Sparebank1 på dyr, men har hatt Agria i mange år og er svært fornøyd med de. Mye rimelige forsikring på mine dyr enn det andre selskap tilbyr, og veldig greit å få penger igjen når jeg har måttet bruke forsikringen. Anonymkode: 93e01...89c 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2022 #18 Del Skrevet 28. desember 2022 Vi har Agria da de hos oss hadde den høyeste maks-beløpet i året....noe vi ikke var langt unna å bruke før hunden i det hele tatt var et halvt år. Anonymkode: 0b2ab...47c 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Million Skrevet 28. desember 2022 #19 Del Skrevet 28. desember 2022 (endret) AnonymBruker skrev (2 timer siden): Ja det er en forskjell jeg har funnet, hvor mange år den dekker. Men går det ant å ha sparebank1 frem til den alderen de dekker også flytte til Agria? Eller må man være hos Agria før aldersbegrensningen? Finner ingen info om det. TS Anonymkode: 30c29...565 Det lønner seg å beholde samme forsikring hele hundens liv, så ikke du opplever at de setter opp masse forbehold og reservasjoner mot ting i den nye forsikringen, basert på hundens helsehistorikk. F.eks har hunden hatt svulst som 2-åring, får du kanskje ikke forsikret hunden når den er 4 år i et nytt selskap uten å få reservasjoner mot svulstbehandlinger/operasjoner i det nye forsikringsselskapet. Forsikringsselskaper reserverer seg jo mot "risikoprosjekter". Jeg har hatt Agria hele hundens liv, den er straks 12 år. Da hunden var 7 år, shoppet jeg litt rundt etter en annen forsikring, da jeg synes Agria var blitt dyre. Det viste seg raskt at ingen forsikringsselskaper var villige til å nytegne forsikring på en 7 år gammel hund, det var for gammelt! Den ble regnet som senior. Så vi måtte pent bli i forsikringsselskapet vi hadde. Det som er bra med Agria, er at alle veterinærer stort sett tilbyr såkalt direkteoppgjør med det forsikringsselskapet. DU SLIPPER å legge ut hele beløpet for en behandling som koster kanskje 20 000 eller mer der og da. Du betaler kun egenandelen, så får klinikken resten av forsikringsselskapet på stedet. Husker venninnen min måtte legge ut flere titusener av kroner for en akutt behandling av hunden sin (hun hadde ikke forsikring i Agria) fordi forsikringsselskapet hennes ikke tilbød direkteoppgjør. Jeg ville i alle fall sjekket om forsikringsselskapet du velger, har direkteoppgjør med klinikkene, så du slipper å måtte legge ut masse penger på stedet. Med mindre du har en velfylt sparekonto du vet alltid er rikelig med penger på og derfor alltid kan ta fra da, og ikke har noe i mot å vente på tilbakebetaling. Da går det vel fint uansett. Endret 28. desember 2022 av Million 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2022 #20 Del Skrevet 28. desember 2022 Vil har Agria og er ikke så fornøyde. Vi har hatt nytte av forsikringen. Vi har opplevd at de prøver å få spare ved å ta en ny egenandelsperiode før dagene er gått. Altså at de ba oss om å betale den faste egenandelen igjen selv om vi ikke skulle det. I tillegg så er det slik at hunden fikk jurbetennelse pga innbilt svangerskap. Dyrlegen mener da at hunden bør steriliseres for å unngå dette igjen. Dette er vi jo helt enige i. Men Agria vil ikke bidra til at operasjonen blir gjort. De vil heller betale for å behandle hunden for jurbetennelse gang på gang istedet.. Her har vi da forsikret en hund, livsforsikring og forsikring, som vi ikke kan avle ( ett kull eller to va planen) på alikevel fordi vi må (vi tenker at vi må for å la hunden slippe smerter og sykdom) sterilisere. Agria mener at de ønsker dyrenes beste men gjør de det? Hva gjør en person som ikke har råd til å punge ut 10 000 for sterilisering? Jeg betaler ganske mange tusen i året i forsikring for jeg trodde at slikt skulle være dekket. Neste dyr blir forsikret hos noen andre. Anonymkode: 73b69...19d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå