Gå til innhold

Skifting av lysrør under overskap på kjøkkenet

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er veldig lei dem nå. Vanskelig å komme til, ser ikke hva en gjør når en ligger over benken med nakken i en umulig vinkel å jobbe i og det å vri den ene veien går ikke...det å vri den andre veien går ikke, bruker litt mere kraft....går ikke, redd for å ødelegge noe....blir forbannet for en står fremdeles i vanskelig vinkel og forsøker å se noe som helst. Det går ikke når jeg samtidig skal finne sporene og vri... 

Er det noen som har en lett og bombesikker fremgangsmåte til dette tungrodde greiene? :( 

Neste gang jeg skal montere inn lys over skap, da blir det ikke lysrør! 

Videoannonse
Annonse
Skrevet

NB Får alltid beskjed at sikringen skal skiftes samtidig med røret. Ja du vrir en omdreining og da skal du bare dra det forsiktig ut. Hvis det ikke går, så vrir du bare til det slipper. 

Anonymkode: bd860...2e7

Skrevet

Jeg pleier å bruke speil til oppgaver der det er vanskelig å se.

Anonymkode: 10889...235

• Nyttig 1
Skrevet
Hoppetaujenta skrev (4 timer siden):

Jeg er veldig lei dem nå. Vanskelig å komme til, ser ikke hva en gjør når en ligger over benken med nakken i en umulig vinkel å jobbe i og det å vri den ene veien går ikke...det å vri den andre veien går ikke, bruker litt mere kraft....går ikke, redd for å ødelegge noe....blir forbannet for en står fremdeles i vanskelig vinkel og forsøker å se noe som helst. Det går ikke når jeg samtidig skal finne sporene og vri... 

Er det noen som har en lett og bombesikker fremgangsmåte til dette tungrodde greiene? :( 

Neste gang jeg skal montere inn lys over skap, da blir det ikke lysrør! 

Du vrir en kvart runde, da skal de kunne dyttes ut i et spor som har åpnet seg. Skift også starteren når du bytter røret.

Skal du ha noe annet, kan du se om det er mulig å sette inn et rør i LED. Ellers må hele armaturet skiftes.

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

NB Får alltid beskjed at sikringen skal skiftes samtidig med røret. Ja du vrir en omdreining og da skal du bare dra det forsiktig ut. Hvis det ikke går, så vrir du bare til det slipper. 

Anonymkode: bd860...2e7

Mener du starter/tenner, eller mener du faktisk sikring? 

Anonymkode: 36e9a...61a

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Mener du starter/tenner, eller mener du faktisk sikring? 

Anonymkode: 36e9a...61a

Mener garantert tenneren.

Anonymkode: 0ac60...69f

• Liker 1
Skrevet

Jeg legger den nye helt klar, vrir ut den gamle og ser nøye på hvor de greiene er, så plasserer jeg den nye ved å ha de greiene akkurat der de gamle var. Husker ikke om starteren må byttes først. Deretter knuser jeg armaturet i raseri over knotingen, så sørg for å ha enda en ekstra.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...