Gå til innhold

Dere som har leilighet mellom 40 og 60 kvadratmeter - hvor mye i strøm?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

50 kvm, desemberregningen (strøm+nettleie) kommer på ca 500. Den blir litt mindre pga strømstøtte. Har varmekabler på bad, og varmer opp resten av leiligheten med en oljeovn. Blokk fra 1980.

Anonymkode: 7ca25...02d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg bor alene på ca. 50 kvadrat på Vestlandet. Prøver å være økonomisk med strømmen. Forrige måned brukte jeg knapt 500 kWh og betalte ca. 1000 i strøm, inkl. nettleie (får to separate regninger). Har spotpris.

I desember ser det ut som at jeg ender på ca. 700 kWh og 2500 i regning. Jeg har ikke varmepumpe, men har ikke hatt så mye varme på, varmekabler på badet hele tiden, og en panelovn på i perioder (er litt usikker på hvor sikker den er, så jeg har den kun på når jeg er våken og hjemme).

Strømprisen var jo astronomisk tidlig i denne måneden, brukte strøm for 190 kr bare på en dag, selv om jeg ikke gjorde noe spesielt, så det er ikke rart om du ender på 2000 i desember.

Anonymkode: 824d5...f6c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Brukt over 400kwt til nå  desember, ca 1600 før strømstltte og nettleie 

I forrige mnd betalte jeg ca 870kr i strøm

2 år gammel leilighet bygd på et eldre hus. 50 kvm. Bruker kun 1 panelovn. Ellers ingen varme. Dusjer nesten aldri hjemme,  bruker nesten aldri komfyren 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 28.12.2022 den 14.37):

50kvm, Oslo. Betalte 850 sist måned. Usikker på når leiligheten er fra. Men sikkert 60- 70 tallet et sted.

Anonymkode: c3244...a42

Du har vel sikkert radiator som oppvarmingskilde da, som er vanlig i mange eldre leiligheter i Oslo. Da får man veldig rimelige strømregninger. 

Anonymkode: 46421...ec8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ca. 350 kWh nå i desember. Leilighet fra 1960 som er etterisolert og har nye vinduer. Bor i 2. etasje. De som bor i 4. og 5. etasje trenger ikke engang å ha på varme.

Skal sies at i desember har jeg utelukkende dusjet på treningsstudio.

Anonymkode: bb565...b9c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Ca. 350 kWh nå i desember. Leilighet fra 1960 som er etterisolert og har nye vinduer. Bor i 2. etasje. De som bor i 4. og 5. etasje trenger ikke engang å ha på varme.

Hvor er dette?

Endret av 0991
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Alle som svarer burde jo si mer om hva slags strømavtale de har, og hvor mange grader leiligheten holder (sitter man og fryser, eller har man normal temperatur). 

Jeg har leilighet på ca 67 m2 fra 60-tallet (blokk). Bor sentralt i Vestfold, vært sprengkulde her som flere steder.
Har varmekabler som oppvarmingskilde (ikke veldig økonomisk), og har brukt drøye 1300 kwh for desember. Har hatt snitttemperatur på rundt 20 grader, og har fastpris på 2 kr som gjør at jeg slipper bedre unna med det enn om jeg hadde spotpris. 

Hadde tilsvarende forbruk i november (satt da med to leiligheter en liten stund), og fikk regning på rundt 3000 kr etter strømstøtte. Men støtten var samtidig veldig lav for november, så regningen for desember vil bli lavere.  

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Varmtvann/fyring inkl i fellesutgiftene? Hva slags type varme avgjør jo veldig her. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 28.12.2022 den 14.27):

Dere som har leilighet mellom 40 og 60 kvadratmeter - hvor mye betaler dere i strøm? Og hvor gammel er leiligheten?

Har selv flyttet til en leilighet på 54 kvadratmeter fra 1972 og betaler over 2000kr nå, selv med strømstøtte. Lurer på om det er mye? Har kun elektriske ovner og varmekabler på badet. 

Dere som eventuelt har sentralvarme/fjernvarme - hvor mye koster det utenom? 

Anonymkode: f680c...cde

64kvm, blokk fra 1960 . Dårlig isolerte vinduer. Har sentralvarme og varmekabler på bad. Har en elektriske ovn jeg ikke bruker, tar heller på ullsokker og ullgenser inne. Døren til soverom er alltid lukket. Da forsvinner ikke varmen, pluss liker å ha det kaldt der. 

I vinter har jeg betalt 500 i mnd, inkludert nettleie. Varmt vann er i leien. Hjelper å å bo i 8 etasje, får varme nedenfra. Bruker mye kubbelys som genererer endel varme og lar alltid døren til badet stå oppe etter en varm dusj. 

Anonymkode: 128e3...1ee

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg over. Glemte å si at leiligheten holder 22C, trives ikke med høyere temp. 

Anonymkode: 128e3...1ee

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg bor på 58 kvm. Gammel leilighet i Oslo. Varmer opp med panelovn (og litt peis). Ingenting er inkludert i fellesutgifter. Blir sikkert nærmere 2000kr nå i desember. 

Anonymkode: 114b0...a1e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...