Gå til innhold

Dere som har leilighet mellom 40 og 60 kvadratmeter - hvor mye i strøm?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Dere som har leilighet mellom 40 og 60 kvadratmeter - hvor mye betaler dere i strøm? Og hvor gammel er leiligheten?

Har selv flyttet til en leilighet på 54 kvadratmeter fra 1972 og betaler over 2000kr nå, selv med strømstøtte. Lurer på om det er mye? Har kun elektriske ovner og varmekabler på badet. 

Dere som eventuelt har sentralvarme/fjernvarme - hvor mye koster det utenom? 

Anonymkode: f680c...cde

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

50kvm, Oslo. Betalte 850 sist måned. Usikker på når leiligheten er fra. Men sikkert 60- 70 tallet et sted.

Anonymkode: c3244...a42

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Leilighet på 60 m2. Regningen kom på 1300 kr for nov/des for strøm pluss nettleie. Leiligheten er fra 2009. Vi bor to personer her.

Anonymkode: c0f6e...8aa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Leilighet på 65kvm i Oslo fra 1990. 2 personer. Panelovn, varmekabler på bad og lys/maskiner. Fikk strømregning for november på 900kr, men blir nok opp mot 1500 for desember (inkl. nettleie).

Anonymkode: df59b...58d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Leilighet i hus fra 1928, 57 m2. Har varmepumpe og varmekabler på bad, fikk 1300 for nov/des inkludert nettleie. 

Anonymkode: 3ce6f...0d5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker i underkant av 6000 kwt per år i leilighet fra 2013. Varmekabler på badet og panelovner ellers.

Anonymkode: 673ba...c83

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har lagt rundt 5-700 stort sett, men jeg er sadist, ikke frysepinne. Har fyrt på nå i desember siden det bare er jul en gang i året, så blir nok andre boller nå..

Anonymkode: 36ea0...f92

Lenke til kommentar
Del på andre sider

55 kvadrat, rundt 1200 totalt. Varmekabler på bad, panelovn i stuen. Leiligheten er fra 1990. Jeg dusjer kort og sjelden, men komfyren er i bruk hver dag omtrent. 

Anonymkode: 61b50...7ab

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har fjernvarme og vannbåren varme i alle rom inkl badegulv. Da er regninga på 300-400 kr i mnd, 500-600 etter at strømprisen gikk opp i vinter i år. 

Betaler kun for strøm for belysning,  kjøleskap,  oppvaskmaskin, vaskemaskin, komfyr ,tv ,pc etc og ikke for noe oppvarming 

Anonymkode: fde37...42c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2000 kr er litt mye for en leilighet på den størrelsen ja. Hvor mange kwt bruker du?

Vi bor i rekkehus på 90 kvm og regningene de siste 3 månedene har alle vært på ca 1200 kr hver. Men nå er vi påpasselige med å ikke bruke strøm når det er dyrest, og har varmepumpe i tillegg til strømovner og varme i gulv på bad. Ovner og gulvvarme er slått av 80% av tiden og vi lar noen rom stå kalde.

Varmepumpe er generelt 3-6 ganger så effektivt (billig) som vanlige strømovner.

Vi har også peis som vi bruker en sjelden gang når strømmen er aller høyest. Uten den ville strømregninga kanskje vært 1-200 kr dyrere i mnd.

Anonymkode: 68d13...bc6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

2000 kr er litt mye for en leilighet på den størrelsen ja. Hvor mange kwt bruker du?

Vi bor i rekkehus på 90 kvm og regningene de siste 3 månedene har alle vært på ca 1200 kr hver. Men nå er vi påpasselige med å ikke bruke strøm når det er dyrest, og har varmepumpe i tillegg til strømovner og varme i gulv på bad. Ovner og gulvvarme er slått av 80% av tiden og vi lar noen rom stå kalde.

Varmepumpe er generelt 3-6 ganger så effektivt (billig) som vanlige strømovner.

Vi har også peis som vi bruker en sjelden gang når strømmen er aller høyest. Uten den ville strømregninga kanskje vært 1-200 kr dyrere i mnd.

Når jeg tenker meg om så fikk vi varmepumpa først forrige måned, så i de 3 månedene har vi stort sett varmet opp med panelovner (og peis når strømprisen har vært veldig høy).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Når jeg tenker meg om så fikk vi varmepumpa først forrige måned, så i de 3 månedene har vi stort sett varmet opp med panelovner (og peis når strømprisen har vært veldig høy).

...og rekkehuset vårt er elendig isolert. Laveste karakter mulig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

139,- kr for november. 50m2. V/V inkludert i felleskostnader - som er på 3600kr i mnd.

Anonymkode: 4c0eb...74c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I vår leilighet fra 1962 brukte vi 13 000 kWh årlig, mer på vinteren, mindre på sommeren. Å oppgi hvor mye strømregningen er på blir jo feil mtp at det er uilke priser i de ulike regionene.

Anonymkode: dd400...7bc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo kwt pr mnd som er interessant. Prisen avhenger av område (01-05) og strømavtale (spot eller fastpris + evt påslag). Kan ikke sammenligne strømregning i Nord-Norge mot Vestlandet eller Østlandet.

Sett dere inn i forbruk og type strømavtale, folkens 

Anonymkode: ff71c...764

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2000 ETTER strømstøtte høres veldig mye ut.... 

Jeg har 50kvm, fra 1954. Kun elektrisk oppvarming, og varmekabler på bad. 
Jeg har brukt ca 718 kwt til nå i desember, og da er regningen på 2800,-. Ikke inkludert nettleie og strømstøtte. 

Anonymkode: 51818...a06

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...