AnonymBruker Skrevet 28. desember 2022 #1 Del Skrevet 28. desember 2022 Trøndersk? Indre Troms? Innlandet? Anonymkode: baffa...d40 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2022 #2 Del Skrevet 30. desember 2022 Jeg var en gang i ungdommen langt inni Gudbrandsdalen. Var ikke alt jeg skjønte da kan du si! Er fra Østlandet selv. Anonymkode: a1c79...ced Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2022 #3 Del Skrevet 30. desember 2022 Det jeg kaller for "inntrøndere". De som kommer fra bygdene på innlandet og mumler-prater heftig trøndersk. De kan være vanskelig. Samme med Brimi og tilsvarende. Anonymkode: 42c36...4d5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MyMichelle Skrevet 30. desember 2022 #4 Del Skrevet 30. desember 2022 Jeg var på en tur et lite sted nord for Stavanger. Forsto ikke hva de sa 😅 Og så er det noen dialekter jeg bare har hørt på TV, når temaet er dialekter som er vanskelige å forstå. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hareena Skrevet 30. desember 2022 #5 Del Skrevet 30. desember 2022 Jeg liker å innbille meg at jeg er eksepsjonelt god til å forstå norske dialekter, men jeg hørte på radioen en folkemusiker på mange og åtti år fra Setesdalen og merket jeg måtte spisse ørene ekstra da, gitt. (ikke kommenter programvalget, det var litt tilfeldig) Jeg har vanligvis ikke problem med setesdalsdialekten, men når du ikke ser kroppsspråket og diksjonen blir litt alderssvekket, ja da er det svaret på spørsmålet i tråden. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2022 #6 Del Skrevet 30. desember 2022 Forstå går fint, men det er noen som gnager noe sinnsykt. Trøndersk spesielt, men også Rogaland. Molde er også ganske grufullt. Anonymkode: 919be...3f5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2022 #7 Del Skrevet 30. desember 2022 Dialekter langt inni Telemark. Er fra Vestfold selv. Anonymkode: 21f10...2b0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2022 #8 Del Skrevet 30. desember 2022 Stavanger og omegn er bare helt jævlig. Anonymkode: 2f7c7...338 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå