AnonymBruker Skrevet 28. desember 2022 #1 Skrevet 28. desember 2022 Har normalt kjent noen bevegelser her og der gjennom dagen, men idag er baby helt gal kjennes det ut som 😅 Har sparket og sparket i hele natt, og gjennom hele arbeidsdagen. Er det normalt med så mye bevegelse plutselig? Sparkene er også veldig kraftige og noen av de kjennes det ut som baby sparker seg gjennom nedentil nesten Anonymkode: 0ff87...df0
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2022 #2 Skrevet 28. desember 2022 Anbefaler å ringe føden. Ja, babyer skal være skrive - men overaktiv er heller ikke bra fikk jeg beskjed om. De kan fort surre seg i navlesnor de ikke kommer seg ut av. Ring en gang for mye enn engang for lite. Anonymkode: 7f934...d0c
Fjelltopp Skrevet 28. desember 2022 #3 Skrevet 28. desember 2022 Har du spist og drukket noe utenom det vanlige ? Hvor langt på vei er du ? Hva føler du selv er grunnen ?
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2022 #4 Skrevet 28. desember 2022 AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Anbefaler å ringe føden. Ja, babyer skal være skrive - men overaktiv er heller ikke bra fikk jeg beskjed om. De kan fort surre seg i navlesnor de ikke kommer seg ut av. Ring en gang for mye enn engang for lite. Anonymkode: 7f934...d0c Fjelltopp skrev (12 minutter siden): Har du spist og drukket noe utenom det vanlige ? Hvor langt på vei er du ? Hva føler du selv er grunnen ? Jeg er 29 uker på vei. Har ikke spist eller drukket noe utenom det vanlige, og aner ikke hva som er grunnen Anonymkode: 0ff87...df0
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2022 #5 Skrevet 28. desember 2022 Ville ringt føden slik som beskrevet over. En venninne opplevde overaktiv baby i magen, hun fikk navlesnoren i klem under haka rundt halsen Anonymkode: 554fe...cbd
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2022 #6 Skrevet 28. desember 2022 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Ville ringt føden slik som beskrevet over. En venninne opplevde overaktiv baby i magen, hun fikk navlesnoren i klem under haka rundt halsen Anonymkode: 554fe...cbd Men hvor langt var hun på vei? Leser at veldig mange får navlesnor rundt halsen i magen uten at dette er farlig så tidlig, heller mot fødsel? Anonymkode: 0ff87...df0
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2022 #7 Skrevet 28. desember 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Men hvor langt var hun på vei? Leser at veldig mange får navlesnor rundt halsen i magen uten at dette er farlig så tidlig, heller mot fødsel? Anonymkode: 0ff87...df0 Du finner ikke svaret på spørsmålet ditt her. Dette blir synsing. Du ringer føden og sjekker. Tror ikke du har lyst å se tilbake og tenke: det var jo dumt jeg ventet på svaret på hvor langt en annen var på vei enn å ringe og forhøre meg med helsepersonell. Anonymkode: 1f1a9...330 1 1
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2022 #8 Skrevet 28. desember 2022 AnonymBruker skrev (17 minutter siden): Jeg er 29 uker på vei. Har ikke spist eller drukket noe utenom det vanlige, og aner ikke hva som er grunnen Anonymkode: 0ff87...df0 TW ( trigger warning )! Du burde ringe føden. Overaktivitet er ikke bra det heller, som jeg skrev over. Da jeg gikk gravid, med prinsessa vår, så bar hun aktiv og veldig aktiv…. På slutten var hun for rolig, men ingenting galt på ul dagen før termin, men fortsatt aktiv. Frem til siste natten, to dager over - da var hun veldig, veldig aktiv, men mye svakere enn vanlig - tenkte ikke over det for syntes hun hadde vært litt vel slækk den helgen. Men fortsatt livlig frøken, bare normalt slækk. Pluss trodde hun hadde snudd seg i en annen stilling pga det var svakere enn normalt, men voldsomt livlig. Men viste seg dagen etter at hun hadde fått vinger !! Og hun hadde og navlesnoren rundt halsen da hun ble født ( det hadde faktisk første jenta mi og og det var litt krise på fødestua under den fødselen, og flaks hun overlevde )! Men de mente at navlesnoren ikke var årsak her da! Eller de fant ingen årsak i det hele tatt faktisk. Så vær så snill å ring…. Det kan være bra, men kan og være noe virkelig galt for når det er noe galt hos disse i magen er det virkelig krise og liv og død det står på❤️❤️❤️!! Anonymkode: 7f934...d0c 1 4
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2022 #9 Skrevet 28. desember 2022 AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Men hvor langt var hun på vei? Leser at veldig mange får navlesnor rundt halsen i magen uten at dette er farlig så tidlig, heller mot fødsel? Anonymkode: 0ff87...df0 Det kan være FARLIG og ER farlig samme søren hvor langt på vei man er! Når det oppstår problemer med disse i magen er det snakk om liv og død og krise !!! Her ringer du asap…! Du vil ikke stå i mine sko og sitte å klandre deg selv resten av livet, sant!! Jeg må leve med skyldfølelse RESTEN av livet! Men jeg har født noen ganger og vet jo hva jeg skal gjøre og ikke gjøre!! Selv om alle sier det var ingenting du kunne gjort annerledes! Utfallet kunne blitt det samme sannsynligvis hvis de hadde oppdaget det på ultralyden!! Så hadde hun ikke overlevd da heller mest sannsynlig! Du ringer og er en bedre mor enn jeg var 💔💔💔💔💔!!! Anonymkode: 7f934...d0c 4
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2022 #10 Skrevet 28. desember 2022 Ringte føden nå og de sa det ikke er noe de sjekker da det bare kan ha med hvordan baby ligger. Anonymkode: 0ff87...df0
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2022 #11 Skrevet 28. desember 2022 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Ringte føden nå og de sa det ikke er noe de sjekker da det bare kan ha med hvordan baby ligger. Anonymkode: 0ff87...df0 Mas på de og få en sjekk! Bedre føre var enn etter snar! Ring til de tar deg inn!!! Helsevesenet er sløve blitt!! Anonymkode: 7f934...d0c 1
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2022 #12 Skrevet 28. desember 2022 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Mas på de og få en sjekk! Bedre føre var enn etter snar! Ring til de tar deg inn!!! Helsevesenet er sløve blitt!! Anonymkode: 7f934...d0c Jeg må nesten stole på at de vet hva de snakker om, dette er en av de største fødeklinikkene i landet Anonymkode: 0ff87...df0 3
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2022 #13 Skrevet 28. desember 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg må nesten stole på at de vet hva de snakker om, dette er en av de største fødeklinikkene i landet Anonymkode: 0ff87...df0 Så lenge du har ringt og snakket med dem, syns jeg du kan stole på det. Hadde de noen teori om hvorfor? Anonymkode: 1f1a9...330 1
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2022 #14 Skrevet 28. desember 2022 AnonymBruker skrev (29 minutter siden): Så lenge du har ringt og snakket med dem, syns jeg du kan stole på det. Hadde de noen teori om hvorfor? Anonymkode: 1f1a9...330 Nei de lurte på om jeg hadde spist noe uvanlig eller drukket mye koffein, men kom på jeg fikk influensavaksine igår så kanskje det kan være noen sammenheng? 🤔 Anonymkode: 0ff87...df0
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2022 #15 Skrevet 28. desember 2022 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Jeg må nesten stole på at de vet hva de snakker om, dette er en av de største fødeklinikkene i landet Anonymkode: 0ff87...df0 Det gjør jeg og, og i en by hvor min fastlege er anerkjent og dyktig. Men likevel var det så gærnt som deg kunne gå. Men ser du tok influensa vaksine. Får håpe det roer seg til d vanlige. Anonymkode: 7f934...d0c
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2022 #16 Skrevet 28. desember 2022 AnonymBruker skrev (24 minutter siden): Det gjør jeg og, og i en by hvor min fastlege er anerkjent og dyktig. Men likevel var det så gærnt som deg kunne gå. Men ser du tok influensa vaksine. Får håpe det roer seg til d vanlige. Anonymkode: 7f934...d0c Ja, er jo helt forferdelig å høre slike historier. Kan ikke engang sette meg inni hvordan det er å føde babyen sin som man har gledet seg til, også vet man under fødsel at den er død. Det der er en helt grusom situasjon, har tenkt på dette mange ganger. Håper du har det bra idag, du er sterk og ingen fortjener å gå gjennom noe så fælt ❤️ Anonymkode: 0ff87...df0
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2022 #17 Skrevet 29. desember 2022 Røyker du, ts? Anonymkode: fbe8a...92a
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2022 #18 Skrevet 29. desember 2022 AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Røyker du, ts? Anonymkode: fbe8a...92a Nei Anonymkode: 0ff87...df0
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2022 #19 Skrevet 29. desember 2022 Hvordan går det TS? Min er også veldig aktiv enkelte dager, sparker sterkere og rører seg typ hele døgnet. Har hver gang fått beskjed at dette ikke er farlig, hadd to ekstra ultralyd på grunn av hans aktivitet😅🥹 Er i uke 31. Anonymkode: e2439...7ba
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2022 #20 Skrevet 29. desember 2022 AnonymBruker skrev (45 minutter siden): Hvordan går det TS? Min er også veldig aktiv enkelte dager, sparker sterkere og rører seg typ hele døgnet. Har hver gang fått beskjed at dette ikke er farlig, hadd to ekstra ultralyd på grunn av hans aktivitet😅🥹 Er i uke 31. Anonymkode: e2439...7ba Idag er det normal aktivitet igjen, kanskje litt mer enn vanlig på morgen. Blir mest bekymret for at baby har adhd da jeg har dette selv men får håpe aktiviteten ikke er noe tegn på det 🤣 Så bra at det ikke var farlig! Var det ekstra ultralyd av sykehuset eller privat? Anonymkode: 0ff87...df0
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå