Gå til innhold

Når en bestemt person havner øverst på "personer du kanskje kjenner" - listen,i ukesvis...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jada jeg vet at FB sine venneforslag er en kombo av hvem du har på din tlf liste, venner av disse, noen du har søkt på, at de har søkt på deg, at de har deg på sin tlf liste osv.... 

Men jeg mener også å ha hørt at dersom samme person kommer opp som venneforslag og da helst "først på listen", gang på gang, så kan det bety at du enten søker ofte på denne personen-eller omvendt. Hva tenker dere om dette? Jeg spør selvsagt fordi samme person dukker opp hele tiden. Jeg søkte på han, en gang, for ca en mnd siden.... 

Anonymkode: 0f412...c9b

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Personen som kommer opp øverst hos meg er en død person. Jeg søkte opp henne opp på Facebook da hun døde (mamma kjenner foreldrene, så skulle finne bilde av henne). Etter noen dager kom hun øverst på venneforslag og siden vært der. Hun har selvsagt ikke søkt opp meg. 

Anonymkode: 17d53...345

• Liker 5
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Personen som kommer opp øverst hos meg er en død person. Jeg søkte opp henne opp på Facebook da hun døde (mamma kjenner foreldrene, så skulle finne bilde av henne). Etter noen dager kom hun øverst på venneforslag og siden vært der. Hun har selvsagt ikke søkt opp meg. 

Rare greier. Og det der var nesten litt creepy. Skjønner ikke dette med FB og venne forslag... 

Gjest Anonym Brukar0
Skrevet

Person som kommer opp øverst hos meg har jeg aldri søkt på og vet knapt hvem det er.

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Rare greier. Og det der var nesten litt creepy. Skjønner ikke dette med FB og venne forslag... 

Ja, det var litt ubehagelig. Jeg skjønner heller ikke hvordan det fungerer, men er ganske sikker på at de vi får som forslag ikke nødvendigvis har søkt på oss, men at det er mer vår søkehistorikk samt kontakt på sms/vipps/‘Mail.

På Mail trenger man ikke engang ha hatt kontakt, det holder at du har fått en Mail der den andre også står på til-listen. Da kommer de som forslag på Facebook og på Instagram som «personer du kanskje kjenner». 

Skrevet

Jeg har fått kjendiser jeg ikke har noe forhold til (kun sett omtalt i media), og ingen felles kjente heller, på den lista. Må innrømme at jeg lurer på hvordan de havnet der. Kan ikke tenke meg til at vi har felles interesser heller.

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Hvorfor creepy? Er jo logisk om hun søkte på henne..

Anonymkode: d056f...ec4

• Liker 2
Skrevet

Kan nok være, men tror ikke det er skrevet i stein. Jeg har flere faste som alltid ligger øverst oppe. Jeg har aldri søkt dem, og de har neppe søkt meg noengang. Det er bare noe med algoritmene som gjør at face er overbevist om at vi bør bli venner. 

Anonymkode: 864e8...58d

• Liker 2
Skrevet

Er det ikke slik at folk kan se hvem som sjekker ens Facebook??

Har ikke Facebook selv..

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Er det ikke slik at folk kan se hvem som sjekker ens Facebook??

Har ikke Facebook selv..

Nei

• Liker 1
Skrevet

Jeg har hatt nevøen min som førsteforslag i åresvis. Jeg har aldri søkt ham opp, og kan ikke se for meg at han sitter og søker på sine gamle tanter heller. 

I høst har en av sjefene på jobben rykka opp til tops. Tviler på at han har søkt etter meg på facebook noen gang. Men han måtte ringe meg om noe da jeg var på sommerferie og lagra sikkert nummeret mitt etterpå. 

De to andre vanligste førstevalgene mine er en person som jobba på arbeidsplassen min noen år før jeg begynte der og en ansatt et sted foreldrene mine pleier å dra på ferie. Ingen av dem vet at jeg eksisterer en gang. 

Anonymkode: c1d22...c07

Skrevet

Nei det stemmer ikke. De som dukker opp der har ingenting med at de har søkt på deg å gjøre. Jeg har forresten mange i den listen som har vært der i månedsvis og kanskje et år eller to! 

Anonymkode: cf749...159

Skrevet (endret)
ti10 skrev (4 timer siden):

Jeg har fått kjendiser jeg ikke har noe forhold til (kun sett omtalt i media), og ingen felles kjente heller, på den lista. Må innrømme at jeg lurer på hvordan de havnet der. Kan ikke tenke meg til at vi har felles interesser heller.

Sikker på du ikke har telefonnummeret til bekjent av vedkommende? 

Jeg har ørten kjendiser som venneforslag stadig vekk. Mest hyppigest er Christer Falck, men han har jeg jo hatt noe med å gjøre. Men jeg får allikevel sønnen hans som forslag, som jeg absolutt ikke har hatt noe kontakt med. 

Endret av ElectricScum
Skrevet
ElectricScum skrev (12 timer siden):

Sikker på du ikke har telefonnummeret til bekjent av vedkommende? 

Jeg har ørten kjendiser som venneforslag stadig vekk. Mest hyppigest er Christer Falck, men han har jeg jo hatt noe med å gjøre. Men jeg får allikevel sønnen hans som forslag, som jeg absolutt ikke har hatt noe kontakt med. 

Kan jeg ikke tenke meg til, jeg er notorisk dårlig til å lagre nr. (sjekket kontaktlisten, der var det to nr.: Telenor og politiet), og jeg ringer ikke så mye. Mest til familie. Jeg jobber med noe helt annet enn vedkommende, bor på en annen kant av landet og har andre venner og interesser. Personen som figurerte lengst på den listen var mest i media pga. forholdet til en annen kjendis, som jeg sannsynligvis har enda mindre til felles med.

Jeg skjønner virkelig ikke linken der.

Anonymkode: 8e821...abd

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Kan jeg ikke tenke meg til, jeg er notorisk dårlig til å lagre nr. (sjekket kontaktlisten, der var det to nr.: Telenor og politiet), og jeg ringer ikke så mye. Mest til familie. Jeg jobber med noe helt annet enn vedkommende, bor på en annen kant av landet og har andre venner og interesser. Personen som figurerte lengst på den listen var mest i media pga. forholdet til en annen kjendis, som jeg sannsynligvis har enda mindre til felles med.

Jeg skjønner virkelig ikke linken der.

Anonymkode: 8e821...abd

Den kom som anonym, men det var altså jeg som svarte ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...