AnonymBruker Skrevet 28. desember 2022 #1 Skrevet 28. desember 2022 Og flytte inn sammen med fars to barn. Det er ikke så veldig brått, men litt på sikt. Barna er relativt tidlig i tenårene, med alt hva det innebærer. Jeg blir stadig mer kjent med dem, men går litt forsiktig frem her. Alle slags tips og innspill mottas gjerne, for at vi alle skal få en så smidig og god opplevelse som mulig, både i overgangen men også på sikt. Antar det fins flere her som har vært gjennom lignende. Jeg er vant til barn selv, men mine er på vei ut av redet, og er dermed flyttet ut før jeg flytter inn hos min kjæreste. Anonymkode: 63f8a...15c
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2022 #2 Skrevet 28. desember 2022 Hvorfor vil dere flytte sammen? Holder det ikke å være særboere og kjærester til hans barn er på vei ut? Jeg hadde ventet noen år, det blir fort uromantisk med barna hans rundt. Dette blir vel din «siste kjærest», så jeg ville ha tatt vare på spenningen og romantikken. Med å IKKE flytte sammen før hans barn er på vei ut. Anonymkode: b4de7...6c3 7
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2022 #3 Skrevet 28. desember 2022 Mitt råd er også å vente. Vanskelig alder på barna å få stemor i hus. Vanskelig for dem, vanskelig for deg. Anonymkode: e5ddc...9ef 6
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2022 #4 Skrevet 28. desember 2022 Jeg er i dine sko og jeg ville anbefalt å ventet til hans barn var ute av redet. Jeg har vært sammen med en mann i 10år, har et barn som nettopp har flyttet ut og han har et barn på 13 år. Vi har vært særboere og det har sine pluss minus sider, men for ett år siden ville han at vi skulle flytte sammen, så jeg flyttet inn i hans bolig. Omtrent samtidig ble hans sønn tenåring med alt som det medfølger, og i løpet av det siste året har det vært så mye stress, mas og rot hjemme hos han/ oss som det aldri har vært før. Sønn og far krangler mye, sønnen roter og gir blaffen, er sur og gretten og jeg synes det er veldig stressende å bo der. jeg har jo kjent barnet siden det var lite og vi har bodd hos hverandre i små perioder og det har gått fint, men nå er jo sønnen i en ny fase av livet og det er slitsomt. Jeg angrer på at jeg flyttet inn og føler at jeg er hushjelp, kokk og psykolog til begge to. Anonymkode: 79670...550 4
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2022 #5 Skrevet 28. desember 2022 Takk for deres innspill. Det er litt råflott å sitte på hver vår enebolig som særboere, syns jeg.. ihvertfall når mine barn flytter ut. Det er litt av bildet her. Og selvsagt er det unødvendig kostbart for oss i det lange løp på denne måten. Men - det er minst like viktig å vurdere alle sider av saken. Så derfor - takk igjen. Ts Anonymkode: 63f8a...15c
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2022 #6 Skrevet 28. desember 2022 Jeg ville hatt en dialog med barna. Tatt de med på «råd» så de kan fortelle hva de syns om å flytte sammen, hva de ønsker av deg, hva de tenker din rolle som stemor innebærer. Også kan dere alle snakke om forventninger til hverandre, og hva dere tenker det innebærer for dere alle å bli en familie. Anonymkode: 90722...f6d 4
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2022 #7 Skrevet 28. desember 2022 Jeg ville ventet. Ville ikke solgt huset mitt sånn som markedet er nå uansett. Jeg tror det blir vanskelig for deg, og for sønnen hans. Vent noen år, så får du mer for huset ditt, og sønnen hans er over den verste tenåringsperioden. Anonymkode: f3e63...da2 3
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2022 #8 Skrevet 29. desember 2022 Jeg var en sånn tenåring en gang og likte at stemor ikke tok noen oppdragelsesrolle, men holdt seg litt nøytral. Det ble lettere å forholde seg til. Men synes likevel det ble kunstig og følte meg mer som en gjest, så ble værende mest hos den single forelderen. Anonymkode: 0fe49...3d8 2
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2022 #9 Skrevet 29. desember 2022 Jeg er stemor til 3. Det gikk fint da de var små. Men nå er de tenåringer & jeg savner et pusterom for meg selv. Hadde jeg kunnet velge, så ville jeg vært særboer! Anonymkode: 08a9c...90e 1
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2022 #10 Skrevet 29. desember 2022 Lykke til ! Du er jammen modig som eventuelt tør å gå inn i noe sånt . Hilsen en som har vært der og ALDRI hadde vurdert det igjen. Anonymkode: 76a36...e88
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2022 #11 Skrevet 29. desember 2022 Mine var 11 og 16 når min mann flyttet inn. For mine var det gull å få en voksen de kunne stole på. Når den på 16 kom hjem full første gang var det han som ordnet rolig opp og hadde en grei prat om alkohol og fester, at han skulle stille opp og kjøre hvis de trengte det, aldri være redd for å ringe han osv. Det satte min veldig pris på og de har ett tett og godt forhold. Anonymkode: 09139...61f
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå