Gå til innhold

Jeg ønsker reise kort til utlandet, men barnefaren....

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Ok, her er greia....

Jeg og eksen har ett barn sammen, 5 år. Jeg har to tenåringer fra tidligere forhold. Jeg er gift på nytt, mannen min bor i utlandet. Faren til de to eldste bor også i utlandet, og de flyr ned til han i feriene på egenhånd. Uproblematisk. 

Jeg reiser to ganger i året for å se mannen min. Eksen reiser MANGE ganger i løpet av året, fordi han drar på jobbreiser rundt om, også til hjemlandet sitt hvor han også er gift. 

Jeg har spurt hver gang om å ha med barnet vårt på reisene mine, noe han nekter. Fordi "han vil ikke". Han er bitter og vanskelig. Han har tatt med barnet på reise til sitt land, det er greit for meg fordi han har besteforeldre osv der. 

Samtidig sier han at han ikke gidder være "barnevakt" når jeg reiser så med andre ord mener han at jeg ikke skal reise. Noen gang da tydeligvis ...

Jeg sier ifra i god tid fordi jeg vet at han skal lage ett helvete. Han sier ifra dagen før han drar på jobbreise 😂

Har jeg ikke noe rettigheter her? Mannen min kan ikke komme hit nå fordi man være ute av Norge en viss periode etter besøkvisum. Men synes det er dritt at jeg ikke skal ha noe som helst mulighet til å reise mens han gjør som han vil hele tiden. Også sier han "poor kids" med tanke på de andre barna. Han skrev senere at jeg tok dem ut fra skolen, men informerte han om at det er vinterferien jeg snakker om og da hadde han plutselig ikke noe mer han skulle si 🙄 de eldste reiser til nye kule steder hele tiden med den rike faren så de er det ikke synd på 😂

(Vær så snill og ikke spor av for å kritisere at jeg har mann i utlandet, det er ikke derfor jeg skriver her.)

Screenshot_20221226-213730~2.png

Anonymkode: 5debf...14d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kjære deg, ikke legg ut private meldinger på kg, til og med bilde med dårlig sladd! 

Anonymkode: e55fb...3fc

• Liker 7
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Kjære deg, ikke legg ut private meldinger på kg, til og med bilde med dårlig sladd! 

Er det dårlig sladd? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ut fra de meldingene jeg kan se her, virker han som en mildt sagt krevende mann å samarbeide med. Håper du finner ut av det. Jeg har dessverre ingen svar på det du konkret spør om, men krysser fingrene for deg og ungene.

Anonymkode: 5e5f1...7e0

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

enig med deg. Her må du tenke lengre hi, stakkars gutt

Anonymkode: 718b4...2f7

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Ut fra de meldingene jeg kan se her, virker han som en mildt sagt krevende mann å samarbeide med. Håper du finner ut av det. Jeg har dessverre ingen svar på det du konkret spør om, men krysser fingrene for deg og ungene.

Anonymkode: 5e5f1...7e0

Mistenker at han er narsissist, det er mildt sagt ett helvete å deale med han 😬 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor spør du om lov? Har ikke barnet pass? 

Anonymkode: 0d13c...22d

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Hvorfor spør du faren om lov?

Anonymkode: a6c85...429

Fordi vi har 50/50, delt bosted. Passet ligger hos han fordi de reiste sammen for en stund siden. Han har sagt at hvis jeg bare skulle dra så vil han anmelde meg for kidnapping så det vil jeg jo helst unngå. Han sier at han kommer til å gjøre alt i hans makt for at jeg ikke skal få reise på feire med han. Og man kan ikke ta med barnet på tur hvis det går utover den andre forelderens samvær, uten at de er enig. Eller noe i den duren...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

enig med deg. Her må du tenke lengre hi, stakkars gutt

Anonymkode: 718b4...2f7

Man ser jo ingen deler av ansiktet? Eller navn eller noe...? Hadde aldri med vilje vært uforsiktig med sånt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fordi vi har 50/50, delt bosted. Passet ligger hos han fordi de reiste sammen for en stund siden. Han har sagt at hvis jeg bare skulle dra så vil han anmelde meg for kidnapping så det vil jeg jo helst unngå. Han sier at han kommer til å gjøre alt i hans makt for at jeg ikke skal få reise på feire med han. Og man kan ikke ta med barnet på tur hvis det går utover den andre forelderens samvær, uten at de er enig. Eller noe i den duren...

Ok. Da må du jo nesten legge utenlandsreiser med barnet til din samværstid eller oppsatte ferier i samværsavtalen. 

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok. Da må du jo nesten legge utenlandsreiser med barnet til din samværstid eller oppsatte ferier i samværsavtalen. 

Vi har ikke satt opp det med ferier i avtalen. Har snakket om tre uker hver på sommeren men det er alt. Ellers er det helt umulig å diskutere noe som helst med han. Han holder seg allerede ikke til avtalen selv og vi har gått en million runder med fvk allerede uten å komme noen vei fordi han er så vrang. Vi begge er folk som reiser og er avhengig av å kunne det. Men han tror kun har har retten på sin side. Han vil ikke at jeg tar med barnet, og heller ikke passe på hvis jeg reiser alene 🤷🏼‍♀️ jeg hater følelsen av å ikke ha noe frihet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du vurdert snakke med politiet, legge frem hva barnefar sier og spørre de ang rettigheter oppi dette?

Anonymkode: 1184c...735

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bare sammen med utlendinger, barn med flere forskjellige, altså du lager jo med viten og vilje problemer for deg selv. Du kan ikke ta et barn ut av landet mot en forelders vilje, så enkelt er det faktisk. At du driver og får unger med folk som ikke har lovlig opphold her burde du jo tenkt på FØR du syns det var en god ide få barn med dem. 

Anonymkode: 28492...622

• Liker 5
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tipper det er tomme trusler, for å kontrollere deg. Tviler på at han faktisk anmelder deg for kidnapping.

Jeg ville heller skrevet "Jeg tar med meg xx på ferie fra 12 februar til 4 mars. Siden du har tatt xx med på ferie gjentatte ganger så har jeg rett til det. Jeg har datoer og dokumentasjon å gjentatte ferier du har tatt xx med på tidligere, så det er ikke vits i å gå videre med dette. Du skal selvfølgelig få samværsdagene dine igjen hvis du ønsker det - det kan vi ordne etter at vi kommer hjem" 😊

Anonymkode: b3753...f25

• Liker 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Bare sammen med utlendinger, barn med flere forskjellige, altså du lager jo med viten og vilje problemer for deg selv. Du kan ikke ta et barn ut av landet mot en forelders vilje, så enkelt er det faktisk. At du driver og får unger med folk som ikke har lovlig opphold her burde du jo tenkt på FØR du syns det var en god ide få barn med dem. 

Anonymkode: 28492...622

Javel, beklager at mitt liv ikke er passende for deg da 🙄 vet du at noen nordmenn av og til bor i utlandet?? Typisk KG kommentar, bare spy og lite relevant til det jeg lurer på. Synes det er meget spesielt å dømme andre når man har 0 bakgrunnsinformasjon, men deg om det...

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg tipper det er tomme trusler, for å kontrollere deg. Tviler på at han faktisk anmelder deg for kidnapping.

Jeg ville heller skrevet "Jeg tar med meg xx på ferie fra 12 februar til 4 mars. Siden du har tatt xx med på ferie gjentatte ganger så har jeg rett til det. Jeg har datoer og dokumentasjon å gjentatte ferier du har tatt xx med på tidligere, så det er ikke vits i å gå videre med dette. Du skal selvfølgelig få samværsdagene dine igjen hvis du ønsker det - det kan vi ordne etter at vi kommer hjem" 😊

Anonymkode: b3753...f25

Ja, det er mulig. Han har holdt på sånn i snart tre år nå, og også når vi var sammen 😅men jeg får umiddelbart angst av å måtte forholde meg til sånt, er konfliktsky. Han har helt ekstremt kontrollbehov, dessverre vet jeg at han kan sette igang onde planer for å sørge for å ødelegge for meg på en eller annen måte. Det ville ikke være første gang, han saboterer når han kan! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da nekter du han det samme , ikke ditt ansvar at han må reise for å se foreldre. Du setter hardt mot hardt. Får ikke du så får ikke han . Enkelt og greit 

Anonymkode: 32483...d77

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da nekter du han det samme , ikke ditt ansvar at han må reise for å se foreldre. Du setter hardt mot hardt. Får ikke du så får ikke han . Enkelt og greit 

Anonymkode: 32483...d77

Ja, mange råder meg jo til det. Men jeg er egentlig ikke sånn, og det er ikke sånn jeg vil ha det!!! Da føler jeg at barnet vårt går glipp av fine turer og han har det jo gøy når han reiser med faren. Jeg har vært fleksibel på ALT! han på ingenting 😅 til og med å få byttet en dag så jeg kunne gå i begravelsen til barndomsvenninne fikk jeg ikke 😬 det tærer på å måtte forholde meg til han, men jeg vil ikke bli som han heller. Da blir det vel full krig og det unner jeg ikke barnet :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, AnonymBruker said:

Man ser jo ingen deler av ansiktet? Eller navn eller noe...? Hadde aldri med vilje vært uforsiktig med sånt. 

De som vet hvem dere er vil se det, og den som har skrevet meldingene ser det jo også. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...