Gå til innhold

Amerikansk kjæreste og visum og en del reising til USA

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er norsk og har amerikansk kjæreste. Har vært i USA to ganger i år, begge gangene varte ca 2 måneder. Dette er første året jeg har vært der. Og jeg er jo godt innenfor regelverket på hvor lenge jeg kan være der (vanlig turist visum). Men siden jeg antakeligvis kommer til å reise dit en god del, kan det etterhvert bli problematisk om jeg er der for mye selvom det er innenfor 90 dager hver gang? Noen som har erfaring med det, for eksempel pga amerikansk kjæreste slik som meg? Har vært lenge borte mellom hver av gangene jeg har vært der. 
og nei, jeg jobber ikke i usa på noen som helst måte

Anonymkode: ced94...cc9

Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Jeg er norsk og har amerikansk kjæreste. Har vært i USA to ganger i år, begge gangene varte ca 2 måneder. Dette er første året jeg har vært der. Og jeg er jo godt innenfor regelverket på hvor lenge jeg kan være der (vanlig turist visum). Men siden jeg antakeligvis kommer til å reise dit en god del, kan det etterhvert bli problematisk om jeg er der for mye selvom det er innenfor 90 dager hver gang? Noen som har erfaring med det, for eksempel pga amerikansk kjæreste slik som meg? Har vært lenge borte mellom hver av gangene jeg har vært der. 
og nei, jeg jobber ikke i usa på noen som helst måte

Anonymkode: ced94...cc9

Usikker på USAs regler, men pass på at du er i Norge i minst 180 dager (tror jeg det er) hvert år. Du må også være 100% sikker på at du er dekket av reiseforsikring!! Der er det ofte begrensninger på lengde på reisen, med mindre man betaler ekstra.

Anonymkode: d9169...be5

Skrevet

Hva tenker du om fremtiden, skal du flytte dit, eller han hit? Er bare nysgjerrig 🙂 selv gift med utlending og pendlet mye.

Anonymkode: 8762f...e50

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...