Gjest Lilleulv Skrevet 14. desember 2005 #1 Skrevet 14. desember 2005 Ser hele tiden på politiet.net at det er kontroller i kristiansandsområdet... mye mer enn andre steder. Hvorfor det? kan de ikke ha kontroller et sted hvor folk kjører fort? Det er jo ofte kontroller for å forebygge at folk kjører svin, i krsand er det jo motsatte problem liksom, folk kjører UNDER fartsgrensa
Gjest barne- og familiemedister Skrevet 14. desember 2005 #2 Skrevet 14. desember 2005 Jeg synes det er flott at politiet er mye ute her. Selv har jeg et avslappet forhold til fartsgrenser, i den forstand at jeg er flinkere til å følge dem jo lavere de er. At folk får seg til å kjøre 60 i 30-sonen når unger er på vei til skolen er ikke akkurat et argument for færre kontroller.
Gjest Lilleulv Skrevet 14. desember 2005 #3 Skrevet 14. desember 2005 Jeg synes det er flott at politiet er mye ute her. Selv har jeg et avslappet forhold til fartsgrenser, i den forstand at jeg er flinkere til å følge dem jo lavere de er. At folk får seg til å kjøre 60 i 30-sonen når unger er på vei til skolen er ikke akkurat et argument for færre kontroller. ← enig der! men synes folk kjører pent i kristiansand. her derimot... men her er det sjelden kontroller. f.eks. i oslotrafikken om morgenen går det i 100 i 80-sona både på østre aker og ringveien, og bilene ligger tett som hagl. følger du ikke på blir du omtrent kjørt over bakfra ikke rart det blir kjedekollisjoner stadig vekk, men det er jo veldig effektivt og blir mindre kø når folk kjører sånn. jeg er av den oppfatningen at om vi hadde plassert 50 sørlendinger i morgenrushet i oslo, så hadde alt stoppa opp
Gjest barne- og familiemedister Skrevet 14. desember 2005 #4 Skrevet 14. desember 2005 jeg er av den oppfatningen at om vi hadde plassert 50 sørlendinger i morgenrushet i oslo, så hadde alt stoppa opp ← En annen løsning er jo å pålegge kvinner å ikke kjøre i rushtiden. Dermed hadde alt løst seg, og det ble plass til flere sørlendinger.
Linselus Skrevet 14. desember 2005 #5 Skrevet 14. desember 2005 Tror at dette med hvor det er mye kontroller iflg politiet.net avhenger av hvem som er flinke til å melde inn, og ikke minst hvor politiet har penger til å sende ut UP. Jeg har ikke egentlig noe i mot prinsippet fartskontroll. Det jeg syns er dumt er at de sjelden står der det er farlig å kjøre for fort. Oftest står UP'en der det er mest penger å tjene. Nå kjører jeg i all hovedsak fartsgrensa så lenge den ikke er over 60 km/t. (jeg har en lettere tendens til å bryte de høye fartsgrensene). Jeg vil anta at om folk generellt kjører sakte i Kristiansand så står de på den ene plassen der "alle og enhver" kjører for fort.
Gjest Lilleulv Skrevet 14. desember 2005 #6 Skrevet 14. desember 2005 En annen løsning er jo å pålegge kvinner å ikke kjøre i rushtiden. Dermed hadde alt løst seg, og det ble plass til flere sørlendinger. ← Jepp, sørlandskvinner er de verste hehe nei men linselus har sikkert rett, at det ikke er alle kontroller som meldes inn.
Gjest Gjest Skrevet 14. desember 2005 #7 Skrevet 14. desember 2005 Ser hele tiden på politiet.net at det er kontroller i kristiansandsområdet... mye mer enn andre steder. Hvorfor det? kan de ikke ha kontroller et sted hvor folk kjører fort? Det er jo ofte kontroller for å forebygge at folk kjører svin, i krsand er det jo motsatte problem liksom, folk kjører UNDER fartsgrensa ← Folk er ofte ikke klar over hvor stor fare deutgjør, de som kører under fartsgrensen. I sommer var det kontrol på dovrefjell. de tok bare de som kjørte under fartsgrensen. Slike kontroller skulle det blitt mere av. samtidig ønsker jeg flere kontroller i nærmiljø, rundt skoler ol.
Arkana Skrevet 14. desember 2005 #8 Skrevet 14. desember 2005 Folk er ofte ikke klar over hvor stor fare deutgjør, de som kører under fartsgrensen. ← Ja, vi vet jo alle hvor mange ulykker som skjer fordi folk kjører for sakte. Det er kanskje ikke spesielt smart å kjøre betydelig under fartsgrensen, men det er ikke disse menneskene som utgjør den største faren i trafikken.
Gjest Gjest Skrevet 14. desember 2005 #9 Skrevet 14. desember 2005 Ja, vi vet jo alle hvor mange ulykker som skjer fordi folk kjører for sakte. Det er kanskje ikke spesielt smart å kjøre betydelig under fartsgrensen, men det er ikke disse menneskene som utgjør den største faren i trafikken. ← Vel, det er vel forbikjøringer som er noe av det farligste. Og forbikjøringer skjer gjerne når noen kjører alt for sakte. Kjører du mye bil på landeveien, Arkana?
Arkana Skrevet 14. desember 2005 #10 Skrevet 14. desember 2005 Vel, det er vel forbikjøringer som er noe av det farligste. Og forbikjøringer skjer gjerne når noen kjører alt for sakte. Vel, hvis du skaper en ulykke fordi du kjørte forbi så er det faktisk kun din egen skyld. Han foran deg kjørte kanskje under fartsgrensen, men det var du som valgte å kjøre forbi, og i tillegg en dårlig forbikjøring siden det da endte i en bilulykke. Jeg vet at det er irriterende og unødvendig med folk som kjører under fartsgrensen, men man er ikke fratatt skyld selv om man blir provosert. Kjører du mye bil på landeveien, Arkana? ← Ja.
Gjest Pet Skrevet 14. desember 2005 #11 Skrevet 14. desember 2005 Folk som kjører betydelig under fartsgrensa og ikke kjører til siden for å slippe forbi biler bak, skaper farlige situasjoner, da!
Gjest Lilleulv Skrevet 14. desember 2005 #12 Skrevet 14. desember 2005 Folk som kjører betydelig under fartsgrensa og ikke kjører til siden for å slippe forbi biler bak, skaper farlige situasjoner, da! ← Ja!!! og når folk ligger under fartsgrensa i venstrefeltet (når det er 2 felt), skaper de irritasjon. jeg blir hissig av mindre
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå