AnonymBruker Skrevet 28. desember 2022 #1 Skrevet 28. desember 2022 Jeg og kjæresten har et svært godt forhold, elsker hverandre dypt. Pga forskjellige omstendigheter har vi ikke mulighet til å flytte sammen på en god stund. Vi har snakket et del om å få barn sammen, og har relativt dårlig tidsfrist grunnet min alder. Hadde vi bodd sammen hadde jeg ikke vært i tvil. Har svært lyst på barn, men vil jo bli en del alene siden vi ikke bor sammen, (ikke i samme by heller) Noen som har vært i lignende situasjon, evt har noen tanker om dette? Anonymkode: 1ae3f...9fd
Eva-Lena Skrevet 28. desember 2022 #3 Skrevet 28. desember 2022 Jeg hadde ikke fått barn i den settingen dere er. 9 2
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2022 #4 Skrevet 28. desember 2022 svartkatt skrev (Akkurat nå): Er det så viktig å få barn? Nei. For noen er det veldig viktig ja! Anonymkode: 1ae3f...9fd 5 1 3
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2022 #5 Skrevet 28. desember 2022 Jeg vet om flere som har fått det til å fungere, så hvis dere er innstilt på det begge to, og ser for dere å flytte sammen etter hvert, så tenker jeg hvorfor ikke? Alt må ikke være så A4 for alle..... Men klart, du blir alene om mye, så det må du jo være klar for.... Er du det, og eventuelt har folk rundt deg, så sier jeg bare kjør på! Anonymkode: 3c45c...c55 10 1
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2022 #6 Skrevet 28. desember 2022 Hvordan tenker du dette løst i praksis basert på barnets behov? Skal far komme på besøk? Skal barnet bo hos dere annen hver uke? Anonymkode: 54461...e98 5
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2022 #7 Skrevet 28. desember 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Hvordan tenker du dette løst i praksis basert på barnets behov? Skal far komme på besøk? Skal barnet bo hos dere annen hver uke? Anonymkode: 54461...e98 Barnet vil bo fast hos meg. Vi treffes mye, og ligger over hos hverandre ofte, og flere dager i strekk. Anonymkode: 1ae3f...9fd 2 1
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2022 #8 Skrevet 28. desember 2022 Og hvorfor kan dere ikke flytte sammen? Anonymkode: 20ed7...77e 1
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2022 #9 Skrevet 28. desember 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Hvordan tenker du dette løst i praksis basert på barnets behov? Skal far komme på besøk? Skal barnet bo hos dere annen hver uke? Anonymkode: 54461...e98 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Jeg vet om flere som har fått det til å fungere, så hvis dere er innstilt på det begge to, og ser for dere å flytte sammen etter hvert, så tenker jeg hvorfor ikke? Alt må ikke være så A4 for alle..... Men klart, du blir alene om mye, så det må du jo være klar for.... Er du det, og eventuelt har folk rundt deg, så sier jeg bare kjør på! Anonymkode: 3c45c...c55 Takk for et svar❤️ Ja, alene blir jeg jo ikke. Vi treffes ofte, og ligger over til hverandre flere ganger i uken. Anonymkode: 1ae3f...9fd 1
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2022 #10 Skrevet 28. desember 2022 Jeg hadde nok ikke bevisst gått inn for å få barn med en person jeg aldri har bodd med. Anonymkode: 16bc0...ea8 5 1
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2022 #11 Skrevet 28. desember 2022 Skal du registrere deg som enslig mor og motta offentlig støtte, eller tar dere det økonomiske ansvaret selv - som jo er det riktige her. Anonymkode: c37f2...203 2
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2022 #12 Skrevet 28. desember 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Skal du registrere deg som enslig mor og motta offentlig støtte, eller tar dere det økonomiske ansvaret selv - som jo er det riktige her. Anonymkode: c37f2...203 Nei, jeg blir jo ikke enslig mor, så å lure det offentlige vil jeg ikke gjøre. Vi har begge stabil økonomi. Anonymkode: 1ae3f...9fd 1 1
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2022 #13 Skrevet 28. desember 2022 Tror ikke at dette avstands forholdet vil vare. Man kjenner ikke hverandre før man bor sammen. Og vil begge ha barn eller er det du som presser på ? Anonymkode: eaa39...9ea 4 1
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2022 #14 Skrevet 28. desember 2022 Hvis dere ser for dere å flytte sammen på sikt, så ser jeg ikke problemet. Men det vil nok bli veldig tungt i babytiden om du skal være helt alene. Anonymkode: b6be4...f2b 1
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2022 #15 Skrevet 28. desember 2022 Hvor lenge har dere vært kjærester? Anonymkode: 31908...9ff
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2022 #16 Skrevet 28. desember 2022 Før jeg kan svare så må jeg nesten vite hvorfor dere ikke kan flytte sammen, er det ikke praktiske tunge kortsiktige grunner, men usikkerhet eller livssituasjoner som kan dra ut i det uendelige, så hadde jeg sagt nei. Det er forskjell på om han må bo og jobbe ut en kontrakt i 3 år kontra at han sliter psykisk eller må ha tid og rom for seg selv, osv. Anonymkode: b86ea...f7d 2
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2022 #17 Skrevet 28. desember 2022 Min eksmann har felles barn med kjæresten, og de bor ikke sammen. Jeg ser at hun sliter. Hun er alene om den nyfødte og to andre barn som hun har fra før. Hun har akkurat hatt korona selv, og den eldste datteren har også hatt det. Ingen avlastning fra familie, og far er opptatt på jobb. Jeg forstår ikke hvorfor folk frivillig legger opp til å være aleneforelder, enda uten offentlig støtte eller avlastning. Anonymkode: 7089b...1d3 5
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2022 #18 Skrevet 28. desember 2022 Jeg regner med dere har en plan, og at dere selv klarer å se for dere at/om/hvordan dette kan fungere. Mange lever tidvis separate liv (medleverturnus, oljerigg, fiskere pendling), og da er hovedansvaret på en person i perioder. Hva som er årsaken til at dere bor hver for dere vet jo bare du, men dersom det kun er jobb, kanskje du og barnet kan flytte til han i permisjonstiden..? Anonymkode: d3549...4ba
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2022 #19 Skrevet 28. desember 2022 Jeg tenker at folk velger å få barn alene, eller ender opp med barn alene og det går jo greit dette og. Jeg endte selv opp alene med to barn, hvor ene var nyfødt, gikk greit det og. Men du bør være forberedt på at det er tungt å være "alene" med et barn, og at det er stor sjans for at det blir vanskelig når du egentlig har en far som burde vært der 100%, er noe med å være sammen når man stifter familie. På den andre siden, om dette er din mulighet til å få barn, så er det bare å kjøre på? Om det fungerer eller ei, så sitter du igjen med en liten skatt. Anonymkode: 53eed...2cd 5
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2022 #20 Skrevet 28. desember 2022 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Før jeg kan svare så må jeg nesten vite hvorfor dere ikke kan flytte sammen, er det ikke praktiske tunge kortsiktige grunner, men usikkerhet eller livssituasjoner som kan dra ut i det uendelige, så hadde jeg sagt nei. Det er forskjell på om han må bo og jobbe ut en kontrakt i 3 år kontra at han sliter psykisk eller må ha tid og rom for seg selv, osv. Anonymkode: b86ea...f7d Det er pga jobb og barn. Anonymkode: 1ae3f...9fd
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå