Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

I natt drømte jeg noe merkverdig. En bekjent passet på noen fisker for venner. Hun slepte meg med inn i den blokkleiligheten. Der sto det to digre akvarier på et bord midt på gulvet. Jeg hadde med meg sykkelen min inn i stuen, og klarte dermed å velte begge akvariene. Måtte sitte på gulvet og plukke opp fisk, og gjette da jeg sorterte disse akvariefiskene. Hvem kunne bo i samme vann uten at de spiste hverandre. Det var også masse sjø-skolopendere som jeg måtte plukke opp med fingrene. De var så ekle at da jeg hadde samlet de i en haug, bestemte jeg meg for ikke å hive dem i akvariet igjen.  Jeg lurer på hvorfor jeg tenkte det var smart å dra med meg en sykkel inn i den stuen? 

Anonymkode: 58987...b7e

• Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 timer siden):

I natt drømte jeg noe merkverdig. En bekjent passet på noen fisker for venner. Hun slepte meg med inn i den blokkleiligheten. Der sto det to digre akvarier på et bord midt på gulvet. Jeg hadde med meg sykkelen min inn i stuen, og klarte dermed å velte begge akvariene. Måtte sitte på gulvet og plukke opp fisk, og gjette da jeg sorterte disse akvariefiskene. Hvem kunne bo i samme vann uten at de spiste hverandre. Det var også masse sjø-skolopendere som jeg måtte plukke opp med fingrene. De var så ekle at da jeg hadde samlet de i en haug, bestemte jeg meg for ikke å hive dem i akvariet igjen.  Jeg lurer på hvorfor jeg tenkte det var smart å dra med meg en sykkel inn i den stuen? 

Anonymkode: 58987...b7e

Sykkel er et fremkomstmiddel og fluktmiddel. En bil ville vært verre å fått med seg, så man tager hva man haver og tar med sykkelen, for å kunne flykte fort...?

Sortering av fiskene og å ikke vite hvor handler vel mest om usikkerhetsfølelse og redd for å gjøre feil og skade noen. Jeg tror hele drømmen viser deg at du føler deg klomsete, usikker og redd i en eller annen situasjon i livet. Ønske om å flykte fra den. Kan være du er usikker på denne bekjente av deg også.

Skrevet (endret)

Har du sett på noe film i det siste som inneholdt fisk? 
Har du syklet ved vann/fisket? Sett noe på tv som ga inntrykk på deg og så var det noe med fisk?

Drømmer forteller deg ingenting. Det er et resultat av ting som skjer i underbevisstheten og hjernen klarer ikke å sette det sammen ordentlig i sovende tilstand så det samler seg til masse rart. 
Jeg har selv perioder med masse livlige drømmer. 
Jeg har feks edderkoppfobi. Vært livredd de siden jeg var barn. Men jeg så på Instagram, og i feeden dukket det opp masse videoer av tarantellaer og diverse edderkopper som folk hadde som kjæledyr. Jeg måtte bare se på, fordi jeg ikke forstår hvordan folk kan. Drømte deretter om at jeg selv hadde funnet en edderkopp og reddet den. Hadde sett på noe «rescue» filmer i tillegg, der dyr blir reddet. 
Så her ble altså edderkoppen dyret jeg reddet. Men ingen rot i virkeligheten.

Endret av Avstand

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...