AnonymBruker Skrevet 28. desember 2022 #1 Skrevet 28. desember 2022 Han herjer om nettene så det er umulig å sove. Jeg har prøvd alt, men ingenting hjelper. Dette er sameie. Finnes det en lov for ro og orden jeg kan politisnmelde han for? jeg er kronisk syk og klarer ikke mer. Med ødelagt rygg må jeg trekke inn på sofaen, men jammen når vibrasjonsstøyen dit og🥲Må legge madrasser i gangen snart. Vet jeg kan selge, men det er økonomisk ruin i desse dager😌Er ellers glad i hjemmet mitt… Anonymkode: aec37...774 3
Blålilla Skrevet 28. desember 2022 #2 Skrevet 28. desember 2022 Hva herjer han med? Er det høy musikk f eks så er det regler for det. Er det vanlig bevegelse og lyd så er han i sin fulle rett til å være våken når han vil. 8
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2022 #3 Skrevet 28. desember 2022 Skal være ro etter kl 23. Anonymkode: 9a75f...6bd 6
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2022 #4 Skrevet 28. desember 2022 Det er nesten ingenting det går an å gjøre med sånne folk. Hadde en skikkelig bråkete nabo selv, og både jeg, andre og styreleder måtte be ham dempe seg gjentatte ganger. Det fungerte der og da, og så satte han i gang med bråket igjen etter en dag eller to. Til slutt ga jeg opp og flyttet. Anonymkode: 739b0...a1d 3
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2022 #5 Skrevet 28. desember 2022 Sameiet har sannsynligvis ordensregler om ro på natten. Og dere har et styre som du må ta det opp med (regner med du har gjort det.) Anonymkode: 06ac5...0d7 7
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2022 #6 Skrevet 28. desember 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Det er nesten ingenting det går an å gjøre med sånne folk. Hadde en skikkelig bråkete nabo selv, og både jeg, andre og styreleder måtte be ham dempe seg gjentatte ganger. Det fungerte der og da, og så satte han i gang med bråket igjen etter en dag eller to. Til slutt ga jeg opp og flyttet. Anonymkode: 739b0...a1d Dere kunne tatt saken videre. Jeg har opplevd at eiere er blitt kastet ut av leiligheten pga bråk. Anonymkode: 06ac5...0d7 5 3
Hoppetaujenta Skrevet 28. desember 2022 #7 Skrevet 28. desember 2022 ...men eksakt hva går dette bråket ut på? 2 1
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2022 #8 Skrevet 28. desember 2022 Hoppetaujenta skrev (3 minutter siden): ...men eksakt hva går dette bråket ut på? Vibrasjonsstøy; han dunker i veggen eller kaster ting. Jeg vet ikke. Det går meg på nervene. Min mor trodde det var jordskjelv en gang hun opplevde dette hos meg. Har såklart hatt kontakt med styret som noen skriver. De har ikke myndighet til annet enn å oppfordre til å følge vedtektene i sameiet🤷♀️ Jeg har dessverre ikke økonomi til å kjøpe dyrere leilighet; denne er under fem år, kjempefin og kostet 2,1 mill😒Jeg har veldig lav inntekt pga sykdom. Anonymkode: aec37...774 4 2
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2022 #9 Skrevet 28. desember 2022 Om han bråker på nattestid kan du ringe politiet. Men det er ganske åpenbart, så er litt spent på hva du legger i bråk. Anonymkode: 498f6...0ed 8
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2022 #10 Skrevet 28. desember 2022 Skal få tak i isopor og feste på en stang og skrape på vinduet hans. Kl 09 når han trolig sover(han åpner ikke døren eller tar tlf). Den lille kloakkrotta. Anonymkode: aec37...774 6 2
Hoppetaujenta Skrevet 28. desember 2022 #11 Skrevet 28. desember 2022 Er mannen snakket med, ansikt til ansikt, saklig og rolig? 8
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2022 #12 Skrevet 28. desember 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Om han bråker på nattestid kan du ringe politiet. Men det er ganske åpenbart, så er litt spent på hva du legger i bråk. Anonymkode: 498f6...0ed Høye dunk i soveromsveggen min. Og ellers på hans soverom som ligger vegg i vegg med mitt. Anonymkode: aec37...774
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2022 #13 Skrevet 28. desember 2022 Etter 23, kan du ringe politiet. Men da tenker jeg det må være mer støy enn «normal» bruk av leiligheten. Bor man tett må man regne med å høre at man har naboer. Jeg feks bor i leilighet/blokk, og hører naboene ganske godt om de har besøk etter 23. hører da fliring, snakking osv. Dette tenker jeg er lyd man må tåle, også etter 23 hvor det skal være «stille». Man skal jo kunne leve tenker jeg. Anonymkode: cd2e8...f05 16 1
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2022 #14 Skrevet 28. desember 2022 Hoppetaujenta skrev (Akkurat nå): Er mannen snakket med, ansikt til ansikt, saklig og rolig? Ja, jeg har snakket saklig til han, styret, og en annen nabo. Det er trolig psykisk sykdom som ligger bak. Tror ikke han gjør det bevisst for å plage noen. Men jeg er lei nå. Og ryggen blir verre og verre av å ligge på sofa(har ikke løs madrass i seng). Nå må jeg kaste sengen og plassere madrasser i den lille gangen😡 Anonymkode: aec37...774 5
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2022 #15 Skrevet 28. desember 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Etter 23, kan du ringe politiet. Men da tenker jeg det må være mer støy enn «normal» bruk av leiligheten. Bor man tett må man regne med å høre at man har naboer. Jeg feks bor i leilighet/blokk, og hører naboene ganske godt om de har besøk etter 23. hører da fliring, snakking osv. Dette tenker jeg er lyd man må tåle, også etter 23 hvor det skal være «stille». Man skal jo kunne leve tenker jeg. Anonymkode: cd2e8...f05 Dette er stort sett kl 03-04, både hverdag og helg. Det er ikke normale lyder. Det er godt isolert og jeg hører ikke tv, musikk etc. Ren vibrasjonsstøy som ikke kan isoleres vekk(har hatt tømrer her). Anonymkode: aec37...774 2
Hoppetaujenta Skrevet 28. desember 2022 #16 Skrevet 28. desember 2022 Da har du min fulle medfølelse. Kunne det være en sak å ta for en avis...om du orker? 2
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2022 #17 Skrevet 28. desember 2022 Hoppetaujenta skrev (6 minutter siden): Da har du min fulle medfølelse. Kunne det være en sak å ta for en avis...om du orker? Nei det er ikke aktuelt, og vil ødelegge for salg, som jeg dessverre ser på som eneste mulighet. Utrolig kjipt som syk dame på 49 år å måtte leie en kjellerleilighet igjen. Særlig når jeg eier en ny fin leilighet med type 500kr i strømkostnad. Og jeg har søkt husbanken, men det er ingen steder her og oppdrive for den summen jeg fikk innvilget. Anonymkode: aec37...774 3
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2022 #18 Skrevet 28. desember 2022 *Strømkostnad per mnd🫣 Anonymkode: aec37...774
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2022 #19 Skrevet 28. desember 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Vibrasjonsstøy; han dunker i veggen eller kaster ting. Jeg vet ikke. Det går meg på nervene. Min mor trodde det var jordskjelv en gang hun opplevde dette hos meg. Har såklart hatt kontakt med styret som noen skriver. De har ikke myndighet til annet enn å oppfordre til å følge vedtektene i sameiet🤷♀️ Jeg har dessverre ikke økonomi til å kjøpe dyrere leilighet; denne er under fem år, kjempefin og kostet 2,1 mill😒Jeg har veldig lav inntekt pga sykdom. Anonymkode: aec37...774 De har myndighet til å kaste ut ved mislighold av plikter. Brudd på vedtekter er eksempel på slikt mislighold. Jeg ville bedt styret om å søke juridisk hjelp, og blitt med i styret selv hvis det var mulig. Når dette betyr så mye for deg er du vel villig til å gjøre en innsats? Krever endel jobb å flytte også…. Anonymkode: 06ac5...0d7 6 5
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2022 #20 Skrevet 28. desember 2022 AnonymBruker skrev (33 minutter siden): De har myndighet til å kaste ut ved mislighold av plikter. Brudd på vedtekter er eksempel på slikt mislighold. Jeg ville bedt styret om å søke juridisk hjelp, og blitt med i styret selv hvis det var mulig. Når dette betyr så mye for deg er du vel villig til å gjøre en innsats? Krever endel jobb å flytte også…. Anonymkode: 06ac5...0d7 Har forstått det slik at det er kun i borettslag man kan bli kastet ut. Har forøvrig forhørt meg med jurist med espertise på dette feltet…Som jeg følgte rådene til. Styret er maktesløse. Eller vet du noe jurist/styret/jeg ikke vet😬 Anonymkode: aec37...774
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå