Gå til innhold

Hva gjør du når du har barnefri?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dere som er skilt/separert/alene med barn: hva gjør du når du har barnefri? 

Jeg og barnefar har nylig gått ifra hverandre. Barnet (barnehagealder) er hos far annenhver helg. Jeg bruker denne helgen på en lite fornuftig måte. Det blir fort rydde og vaske hjemme, og bruke opp resten av tida på tv, Netflix, mobil og kanskje en tur på kjøpesentret. 

Anonymkode: 0af6d...90c

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Drikker meg full

Anonymkode: 20173...e1e

• Liker 1
Skrevet

Jeg er sammen med barnefar, men jeg jobber turnus.

De dagene jeg har fri drar jeg på dagspa, treffe venninner til lunsj, frisør, trene, rydde, bake, se på tv eller lage en rett som tar mange timer å lage. 

Før jeg får kritikk av mammapolitiet her inne, barnet mitt blir levert sent og hentet tidlig, eller hn blir med meg ut på forskjellige kulturopplevelser. Men av og til ønsker hn å være i barnehagen. 

Anonymkode: fc044...65f

• Liker 2
Skrevet

Sover,tar kun det nødvendigste av rydding,ser på tiktok😅

Har barnefri én natt annenhver helg.

Anonymkode: b76b0...37d

• Liker 1
Skrevet

Barnefar har ungen fem netter, hver fjerde uke. 

De to første dagene sitter jeg litt lenge på kontoret for å komme ajour, og samle litt fleksitimer som er kjekke å ha når barnet er hos meg. Kveldene og de resterende dagene bruker jeg på å hvile, få unnagjort klesvask som ofte hoper seg opp, rydde/vaske litt, lage meg god mat og egentlig bare nyte det litt 😛 Finner meg gjerne et glass vin rett etter jobb, setter på musikk og surrer rundt i huset og gjør forefallende. Av og til lager jeg meg større prosjekter som å male et rom f.eks. Prøver å være litt sosial med venninner disse helgene også, siden det er lite rom for det ''til vanlig''. 

Anonymkode: fe059...2b2

Skrevet

Det første året etter skilsmissen kunne helgene uten barn gå til å sove mye, savne ungene, rydde, sitte på jobb, se Netflix osv. Nå tre år etter har jeg bygget opp nettverket mitt igjen, så bruker tiden på venner, gå ut og spise, trene, kino, byturer, snowboard i fjellet (søndagen før ungene kommer hjem rydder og vasker jeg alltid hele huset). 

Jeg fant ut at jeg måtte gjøre ting som gav meg som voksen stimuli utenfor mammarollen. Når jeg fant ut av det, så ble disse helgene lyspunktet i livet mitt og fikk samlet masse positiv energi til to uker sammen med barna. 

Barnefar har barna 4 netter I mnd

Anonymkode: 9a817...35e

Skrevet

Jeg kan si noe jeg IKKE gjør: savner barna😂

Anonymkode: 71684...e0b

• Liker 1
Skrevet

Da er det litt depping siden jeg savner barna, men prøver å kose meg med litt hobbyer og serier.  Gleder meg alltid til de kommer tilbake❤️

Anonymkode: 06f48...8d3

Skrevet
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Dere som er skilt/separert/alene med barn: hva gjør du når du har barnefri? 

Jeg og barnefar har nylig gått ifra hverandre. Barnet (barnehagealder) er hos far annenhver helg. Jeg bruker denne helgen på en lite fornuftig måte. Det blir fort rydde og vaske hjemme, og bruke opp resten av tida på tv, Netflix, mobil og kanskje en tur på kjøpesentret. 

Anonymkode: 0af6d...90c

jeg har vert singel i 6 år, over 8 år siden jeg gikk fra barnefaren, da var han 20mnd

jeg går på kino, dater, har sex , går ut og spiser og er med venner når jeg er alene. har datet ei i snart 6mnd nå og vi ønsker og ta forholdet et steg videre i januar :)

Anonymkode: b4af9...3d5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...