AnonymBruker Skrevet 28. desember 2022 #1 Del Skrevet 28. desember 2022 Vi har mye ribbe, surkål og rosenkål igjen etter julemiddagen. Hva gjør vi med restene? Tips til gode restemiddager mottas med takk. Anonymkode: 69607...e3a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2022 #2 Del Skrevet 28. desember 2022 Ribbe renskjæres, og fryses i porsjonspakker. Har allerede brukt første pakke til juletapas (asiatiske ribbebiter). En pakke er tenkt i en nudelsuppe på nyåret, og en liten en til shar sio buns. Ellers er jo ribbe godt i alle varianter av wok. Surkål ble brukt på tapasbordet sammen med honningglasserte kuber av skinke. rødkål er brukt i lefesruller med sylte. Ellers må jeg innrømme at rester av kål går i søpla etterhvert. I teorien kunne jeg brukt det til et fiskemåltid vi skal ha nyttårshelgen, men ønsker ikke rester her. Du kan også varme det opp om dere har en enklere middag med julepølser og medister. (pinnekjøttet lager jeg lapskaus på, som fryses til restemat på nyåret). Anonymkode: e40a7...312 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2022 #3 Del Skrevet 28. desember 2022 Del rosenkålen i to, og stek den i stekepanne, f.eks. med litt hvitløk og chili. Anonymkode: 05271...40b 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maskopi Skrevet 28. desember 2022 #4 Del Skrevet 28. desember 2022 I går spiste vi steambuns med ribberester som var marinert i en asiatisk glaze, med agurk, vårløk, mango og sesamfrø til https://www.matprat.no/oppskrifter/kos/ribbe-med-asiatisk-glaze/?google=amp&gclid=CjwKCAiA76-dBhByEiwAA0_s9VA6IAXtZNgA45-jyhFRctkJtn8vHWaJ9HCSJqOYkAXru1OC7P9BrBoCyDUQAvD_BwE&gclsrc=aw.ds Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2022 #5 Del Skrevet 28. desember 2022 Etter ribbemiddag kutter vi ribbe og medisterkaker i små biter og steker på panna sammen med evt grønnsaker. Som en juleversjon av pytt-i-panne. Serverer rødkålrester ved siden av. Anonymkode: ce67d...f77 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Embla Othea Skrevet 28. desember 2022 #6 Del Skrevet 28. desember 2022 Lager pytt i panne ut av det. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2022 #7 Del Skrevet 28. desember 2022 Har restemiddag senere i jula eller fryser ned og lager noe av det på nyåret. Kaster ingenting. Anonymkode: e8c09...10d 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2022 #8 Del Skrevet 28. desember 2022 Gryter,pytt i panne,som pålegg. Er det mye putter jeg det i fryseren og tar opp ved behov. Anonymkode: cd8da...92e 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2022 #9 Del Skrevet 28. desember 2022 Ribbe bruker jeg som det er eller som pålegg til det er oppspist. Det går som regel kjapt. Hvis ikke kan man jo fryse ned. Surkål og rødkål brukes som tilbehør hvis det passer seg eller det går i søpla. Men jeg liker godt begge deler, så spiser det som regel opp julaften eller dagene etter sammen med ribbe. Er jo lassevis av resteoppskrifter for ribbe på nettet, alt fra med asiatisk vri til tradisjonelt med lefser. Anonymkode: c42df...5cb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Thomasine Skrevet 28. desember 2022 #10 Del Skrevet 28. desember 2022 Lagde asiatiske dumplings med pinnekjøttrester. Elsket av store og små her. Chilidipp og Hoisinsaus. 😃👌 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2022 #11 Del Skrevet 28. desember 2022 Varmer i mikroen 🙂 Anonymkode: a5dae...f31 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå