Gå til innhold

Jeg vil IKKE hjem til jul. Eller nyttår.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg orker ikke.

Foreldrene mine maser. Mine søsken skal. Jeg skulle jobbe mye, og dette vet foreldrene mine. Men jeg har fikset meg fri, og det har jeg ikke sagt.  Blir stresset bare ved tanken på å dra dit. Får alltid migrene av å spille rollen som perfekt datter.

Mine foreldre er inngrodd konservative kristne. Mine barn er trygge og glade, og helt frie i sin søken på kjønnsidentitet.  Alltid stikk om barneoppdragelse og legninger som er feil. Ungene slipper unna, det er jeg som må ta trøkken.  Ungene vil gjerne dra. Og jeg vil ikke mer. Jeg har virkelig ikke noe lyst til å ha noe mer med dem å gjøre. Jeg vil bare kutte dem ut. Vil helst slippe å se dem mer.

Forferdelig datter?

Anonymkode: de8ec...3a3

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei, du er ikke forferdelig. Jeg forstår deg veldig godt. Tipper de ikke er mulig å snakke til fornuft siden du skriver de er konservative kristne. (Beklager at jeg skjærer alle over en kam her..) Kan du begynne å lage egne juletradisjoner og heller besøke de andre tider på året?  

Anonymkode: e36d2...673

• Liker 1
Skrevet

Nei, du er ikke en forferdelig datter. Du har bare fått nok. Noen ganger må man såre noen for å ta vare på seg selv. 

Dersom du kjenner at du trenger avstand, så gir du deg selv dette i år. Ta vare på deg selv. Du skylder dem ingenting.

Anonymkode: c7436...ed3

• Liker 1
Skrevet

Jeg forstår deg godt. Du behøver slett ikke dra. Man er ikke forpliktet til å feire høytider med foreldrene sine, man er ikke engang forpliktet til å like foreldrene sine. Jeg vet om folk som lyver for å slippe familietreff i julen. Du må tenke på dine egne behov. 

Skrevet

Takk! TS her.

Føler meg så råtten, men jeg klarer bare ikke. Er så mye dritt fra egen barndom. Vil beskytte barna mine for alt i verden.

Anonymkode: de8ec...3a3

Skrevet

Hjemmet ditt er der familien din bor. Foreldrenes hjem, er ikke hjemmet ditt, men deres.

Julen er en høytid i mørketiden, som kan brukes på å samle energi sammen med mennesker som gir en energi og glede. Som naturlig vil være familie hvis man har det.

Mange setter pris på nostalgi, ikke noe feil i det, så lenge man ikke prøver å manipulere andre. Velger man å dra hjemmefra for å ferie jul hos andre, så skal det være for at man gleder seg til det.

Skrevet

Om du får fysiske reaksjoner på å tilbringe tiden sammen med dem så trenger du ikke å ha dårlig samvittighet for å sette grenser. 

Om du velger å være sammen med dem så kan du jo forsøke å benytte anledningen til å sette skapet på plass.

«Dere mener x, jeg mener y», «Hva mener du?», Poenget: sett grenser og la dem ta ansvar for uttalelsene ved at de forklarer seg. 

Ellers så tenker jeg at man ikke har så mye forpliktelser overfor mennesker som trykker ned og får verden til å fremstå som et mørkt sted.

Anonymkode: 2328e...cba

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...