MyMichelle Skrevet 28. desember 2022 #1 Del Skrevet 28. desember 2022 (endret) Jeg har fått et «Basic weave kit» fra Stoorstålka. Veven er ferdig oppsatt. Den er for nybegynnere, fra og med 10 år. Men jeg forstår ikke mønsteret! Det er bare et bilde som ikke sier meg noe om hvor jeg skal føre skyttelen. Endret 28. desember 2022 av MyMichelle Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2022 #2 Del Skrevet 30. desember 2022 Jeg forstår ikke helt hva du spør om, men har du sett på introduksjonsvideoen på nettsiden? (Jeg har ingen erfaring, da hadde jeg kanskje skjønt hva du spurte om. Men jeg har veldig lyst til å prøve.) Anonymkode: 3f271...722 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Lila* Skrevet 30. desember 2022 #3 Del Skrevet 30. desember 2022 Nå vet jeg ikke hvordan mønsteret ser ut, mest sannsynlig er det kun innslag som gjelder. Hvis du setter deg med veven, vil du se at hvis du løfter den, får du et skille (trådene i hullet ligger på toppen). Hvis du presser veven ned, får du motsatt skille. Vevingen fungerer slik at du tar et innslag med skyttelen på ene skillet. Bruk skyttelen til å presse tråden tett inn. Stram innslaget så det kun er renningstrådene som synes (de trådene i veven). Når det er gjort, bytter du skille og gjentar prosessen. Etter noen innslag bør du se mønsteret komme frem. Det kan være litt vrient i starten å vite hvor mye du skal stramme innslagstråden, men bare prøv deg frem. Gir dette mening? Er noe uklart kan jeg prøve å gå litt mer i dypden på det. 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snabeltann Skrevet 30. desember 2022 #4 Del Skrevet 30. desember 2022 Mønstret blir antageligvis til bare med vanlig veving, med mindre du har valgt det kitet med hjerter. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MyMichelle Skrevet 31. desember 2022 Forfatter #5 Del Skrevet 31. desember 2022 *Lila* skrev (10 timer siden): Nå vet jeg ikke hvordan mønsteret ser ut, mest sannsynlig er det kun innslag som gjelder. Hvis du setter deg med veven, vil du se at hvis du løfter den, får du et skille (trådene i hullet ligger på toppen). Hvis du presser veven ned, får du motsatt skille. Vevingen fungerer slik at du tar et innslag med skyttelen på ene skillet. Bruk skyttelen til å presse tråden tett inn. Stram innslaget så det kun er renningstrådene som synes (de trådene i veven). Når det er gjort, bytter du skille og gjentar prosessen. Etter noen innslag bør du se mønsteret komme frem. Det kan være litt vrient i starten å vite hvor mye du skal stramme innslagstråden, men bare prøv deg frem. Gir dette mening? Er noe uklart kan jeg prøve å gå litt mer i dypden på det. Takk, jeg skal prøve! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MyMichelle Skrevet 31. desember 2022 Forfatter #6 Del Skrevet 31. desember 2022 Snabeltann skrev (10 timer siden): Mønstret blir antageligvis til bare med vanlig veving, med mindre du har valgt det kitet med hjerter. Neida, er ikke det med hjerter. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MyMichelle Skrevet 31. desember 2022 Forfatter #7 Del Skrevet 31. desember 2022 AnonymBruker skrev (13 timer siden): Jeg forstår ikke helt hva du spør om, men har du sett på introduksjonsvideoen på nettsiden? (Jeg har ingen erfaring, da hadde jeg kanskje skjønt hva du spurte om. Men jeg har veldig lyst til å prøve.) Anonymkode: 3f271...722 Takk, nå har jeg sett den! Jeg kjøpte på en butikk, ikke på nett. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2023 #8 Del Skrevet 11. januar 2023 Åj, dette ser gøy ut! Aldri sett det før. På videoen ser det veldig enkelt ut, men er det virkelig så enkelt å få til? Å få det pent, altså? Anonymkode: a8fff...253 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå