Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! Var det slik at det alltid blir sendt urindyrk i uke 12? Og hva er er det dem tester for?

Anonymkode: 9a809...fd3

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Bakterier

Anonymkode: 67b67...abd

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Bakterier

Anonymkode: 67b67...abd

Skulle gjerne vist hvilken :)

Skrevet

Blant annet GBS. Må ikke nødvendigvis gjøre det i uke 12. Når jeg var gravid med førstemann var jeg langt uti svangerskapet før de testet noe :)

Anonymkode: e8ce2...b73

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Skulle gjerne vist hvilken :)

De dyrker urinen for å se om noe vokser og bestemmer hvilke bakterier det er hvis det blir vekst. De gjør vanligvis ikke spesielle tester for å se etter spesifikke bakterier, men det kan gjøres ved behov. Så det er ikke egentlig noen "hvilken", selv om de er veldig interessert i om det er GBS/gruppe B streptokokker.

Anonymkode: 1586e...1b0

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Blant annet GBS. Må ikke nødvendigvis gjøre det i uke 12. Når jeg var gravid med førstemann var jeg langt uti svangerskapet før de testet noe :)

Anonymkode: e8ce2...b73

Okei. Var bare så sikker på at noen nevnte for meg at dette ble gjort i uke 12. Er i uke 38 og pakker fødebagen nå. Brått finner jeg ingenting angående prøvesvar på urindyrk. Så det har nok brått ikke blitt gjort 😐

Skrevet
1 hour ago, AnonymBruker said:

Okei. Var bare så sikker på at noen nevnte for meg at dette ble gjort i uke 12. Er i uke 38 og pakker fødebagen nå. Brått finner jeg ingenting angående prøvesvar på urindyrk. Så det har nok brått ikke blitt gjort 😐

Om det ikke foreligger svar så har de nok ikke funnet noe. Jordmor (eller fastlege om det er de som følger deg opp) får svaret og viss du hadde behov for antibiotika kur o.l så ville du fått beskjed. 

Anonymkode: e1866...5c7

Skrevet

Har aldri levert urin til dyrkning på begge mine sv.skap. Kun tatt u-stix ved kvar jordmorkontroll.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...