Anonym-bruker Skrevet 28. desember 2022 #1 Skrevet 28. desember 2022 I år var det julaften med samboers familie. Ikke min. Jeg så min familie rett før jul. En slektning inviterer hvert år til romjulsselskap. Men i år ble vi invitert til onkelen til samboers bursdag, rundt tall. Ble invitert før vi fikk invitasjon til romjulsselskapet. Jeg får altså ikke vært med på verken det eller julaften med min familie. Skal feire nyttårsaften med de, og middag sammen 3 juledag. Men jeg føler jeg svikter dem i julen. Vet de gjerne vil jeg skal være med i romjulsselskapet, og får så dårlig samvittighet for ikke å være der. Men føler ikke jeg kan plutselig takke nei til noe vi har sagt ja til. Og jeg ligger her nå og er nesten på gråten. Har så dårlig samvittighet, og føler jeg svikter søsken som er hjemme til jul, og bor langt unna. Andre som har det sånn i julen?
Fremmed fugl Skrevet 28. desember 2022 #2 Skrevet 28. desember 2022 Nei, Har både familie og svigerfamilie som har fokus på at folk skal ha det hyggelig i julen. Man har ikke det hyggelig hvis man har dårlig samvittighet. Så er ikke noen forventninger om at folk skal gjøre ditt eller datt.
Danseskjørt Skrevet 28. desember 2022 #3 Skrevet 28. desember 2022 Så du skal være med din familie to ganger i romjulen. Slapp av, det er mer enn nok. 3
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2022 #4 Skrevet 28. desember 2022 Wow… Nei, jeg har det absolutt ikke sånn i jula. Prøver å spre dagene med diverse familie og venner. Jeg gidder i alle fall bruke jula på å ligge hjemme og grine. Anonymkode: 13cf3...d18
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2022 #5 Skrevet 28. desember 2022 Anonym-bruker skrev (6 timer siden): I år var det julaften med samboers familie. Ikke min. Jeg så min familie rett før jul. En slektning inviterer hvert år til romjulsselskap. Men i år ble vi invitert til onkelen til samboers bursdag, rundt tall. Ble invitert før vi fikk invitasjon til romjulsselskapet. Jeg får altså ikke vært med på verken det eller julaften med min familie. Skal feire nyttårsaften med de, og middag sammen 3 juledag. Men jeg føler jeg svikter dem i julen. Vet de gjerne vil jeg skal være med i romjulsselskapet, og får så dårlig samvittighet for ikke å være der. Men føler ikke jeg kan plutselig takke nei til noe vi har sagt ja til. Og jeg ligger her nå og er nesten på gråten. Har så dårlig samvittighet, og føler jeg svikter søsken som er hjemme til jul, og bor langt unna. Andre som har det sånn i julen? Hvis det er sååå viktig for deg, hvorfor takket du ja til invitasjonen når du vet at slektningen din inviterer hvert år? Uansett, så tenker jeg at familien din sikkert forstår at noen ganger må vi være med på andre ting. Det er slik i julen. Og det er slik når en er i forhold. Da må vi være litt både her og der. Tror de fleste av oss kjenner til det. Forstår de ikke det, så synes jeg det er merkelig. Anonymkode: 99907...245
Gjest vilkåret Skrevet 28. desember 2022 #6 Skrevet 28. desember 2022 Handler dette litt om at du ikke egentlig ønsker reise i bursdagen, men heller vil i familieselskapet? For med mindre du har en veldig kjip familie, så vil det være helt ok for dem at du feirer bursdagen
Anonym-bruker Skrevet 28. desember 2022 Forfatter #7 Skrevet 28. desember 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Hvis det er sååå viktig for deg, hvorfor takket du ja til invitasjonen når du vet at slektningen din inviterer hvert år? Uansett, så tenker jeg at familien din sikkert forstår at noen ganger må vi være med på andre ting. Det er slik i julen. Og det er slik når en er i forhold. Da må vi være litt både her og der. Tror de fleste av oss kjenner til det. Forstår de ikke det, så synes jeg det er merkelig. Anonymkode: 99907...245 Fordi slektningen min pleier alltid be 2 eller 3 juledag. Har aldri invitert så sent I romjulen før. Derfor takket jeg ja
Anonym-bruker Skrevet 28. desember 2022 Forfatter #8 Skrevet 28. desember 2022 vilkåret skrev (55 minutter siden): Handler dette litt om at du ikke egentlig ønsker reise i bursdagen, men heller vil i familieselskapet? For med mindre du har en veldig kjip familie, så vil det være helt ok for dem at du feirer bursdagen Ja, det er akkurat det det handler om. Jeg har ikke noe lyst på bursdagen. Familien min skjønner det, er nok jeg som lider mest av det. For jeg heller vil være med dem. Særlig og siden jeg ikke var med de på julaften. 1
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2022 #9 Skrevet 28. desember 2022 Slik er det å bli voksen, og sakte etablere sin egen kjernefamilie. Det å gradvis prioritere en partner er viktig. Men jeg kjenner igjen følelsen fra tidlig i forholdet der jeg gjorde enkelte ting av plikt, særlig slike bursdager. Sett i retrospekt valgte jeg rett. Jeg og mannen kom jo nærmere da vi delte disse merkedagene på begge sider av familiene, og det skapte også en nærhet til hverandres familie. Der vi ble godt kjent, og fullt ut integrert. I tillegg var det slik jeg lærte om hans tradisjoner og historie, og familiedynamikk, noe som gjorde det mye enklere å etterhvert kombinere familietradisjonene og skape vår jul, blant annet. Og på andre siden opplevde jeg jo at han kom nærmere min familie, og at det for meg var veldig spesielt å kunne være til stede sammen som par. Familien din forstår jo dette. Foreldrene dine har jo selv gått disse stegene, fra å ha hver sin familie, til å nå bruke alle slike merkedager sammen. Tenk hvor merkelig det hadde vært om de feiret jul hver for seg, og den ene dro i 50-årsdag mens den andre dro i juleselskap. Anonymkode: 0ae31...618 2
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2022 #10 Skrevet 28. desember 2022 Så send samboer i bursdag, og du går i juleselskap. Problem løst. Du kan jo dra litt tidlig fra selskapet og komme en liten tur i bursdag på kvelden og. Anonymkode: cc2b5...1e5 2
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2022 #11 Skrevet 28. desember 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Så send samboer i bursdag, og du går i juleselskap. Problem løst. Du kan jo dra litt tidlig fra selskapet og komme en liten tur i bursdag på kvelden og. Anonymkode: cc2b5...1e5 Enig! Hadde lett prioritert det jeg hadde mest lyst til. Anonymkode: ab1fd...772 1
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2022 #12 Skrevet 28. desember 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Så send samboer i bursdag, og du går i juleselskap. Problem løst. Du kan jo dra litt tidlig fra selskapet og komme en liten tur i bursdag på kvelden og. Anonymkode: cc2b5...1e5 Slikt gjør man bare ikke om man er en oppegående, voksen person. Med mindre man er invitert til vors og fingermat, eller "stikk innom på kake om det passer". Dette er en rund dag hos en eldre person. Om 1-2 dager. Mat er bestilt, lokaler er bestilt og betalt, kaker er mulig bakt, bordkart er tegnet og bordkort skrevet. Anonymkode: 0ae31...618 3
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2022 #13 Skrevet 28. desember 2022 Nå er dette n’te tråden om denne julefeiringen fra deg, TS. Neste år så får du vel feire med din familie, og vie alle dager kun til de så du slipper denne samvittigheten og alle disse trådene her inne om hvor grusomt du synes det er å feire jul med samboer og hans familie. Anonymkode: 5ec31...712 2
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2022 #14 Skrevet 28. desember 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Nå er dette n’te tråden om denne julefeiringen fra deg, TS. Neste år så får du vel feire med din familie, og vie alle dager kun til de så du slipper denne samvittigheten og alle disse trådene her inne om hvor grusomt du synes det er å feire jul med samboer og hans familie. Anonymkode: 5ec31...712 Hva er feil med søke litt støtte? Ønsker du ikke bidra klikker du deg bare ut igjen. Og ikke minst - kan ikke folk få lov til å poste med bruker uten å bli "forfulgt" fra tråd til tråd? Dette er hele grunnen til at jeg ble AB til slutt... Anonymkode: 0ae31...618
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2022 #15 Skrevet 28. desember 2022 Forstår at dette er sårt for deg, men du trenger ikke ha dårlig samvittighet. Familiens feiringer vil nok ikke preges av at du ikke er der, annet enn "synd ikke ?? kunne komme, men men...", så dette går kun på dine følelser. Du må enten velge å feire jul hver for dere, feire kun dere, eller innfinne deg med situasjonen. Anonymkode: 86ae3...f6e
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2022 #16 Skrevet 28. desember 2022 Anonym-bruker skrev (7 timer siden): Fordi slektningen min pleier alltid be 2 eller 3 juledag. Har aldri invitert så sent I romjulen før. Derfor takket jeg ja Da synes jeg både slektning og onkel som har rund dag har vært sen med invitasjon. At begge inviterer i siste liten… Kan ikke samboer gå i bursdagen og du i det andre selskapet. Bare si at det skjedde en misforståelse og at du ikke kan dra i bursdag likevel… Anonymkode: 99907...245
Gjest vilkåret Skrevet 28. desember 2022 #17 Skrevet 28. desember 2022 (endret) 8 hours ago, Anonym-bruker said: Ja, det er akkurat det det handler om. Jeg har ikke noe lyst på bursdagen. Familien min skjønner det, er nok jeg som lider mest av det. For jeg heller vil være med dem. Særlig og siden jeg ikke var med de på julaften. Familiesamlingen er hvert år? Onkelen fyller bare rund dag hvert 10. år. Jeg kan forstå det er kjipt og du føler du går glipp av samlingen, men jeg tenker at man gjør litt offer når man har en kjæreste man er glad i. Onkelen spurte også først. Noen ganger må man la gøye ting gå for å vise omsorg for andre. Denne gangen viser du omsorg for din partner og hans familie ved å delta. Kanskje betyr bursdagen lite for deg, men det kan også være at det betyr mye for din partner at du bryr deg om hans familie. Og kanskje betyr det mye for onkelen at folk faktisk møter til en dag han syntes er stas Endret 28. desember 2022 av vilkåret
Anonym-bruker Skrevet 28. desember 2022 Forfatter #18 Skrevet 28. desember 2022 AnonymBruker skrev (11 timer siden): Så send samboer i bursdag, og du går i juleselskap. Problem løst. Du kan jo dra litt tidlig fra selskapet og komme en liten tur i bursdag på kvelden og. Anonymkode: cc2b5...1e5 Det går ikke. Min familie er 3 timer unna, så får ikke til begge deler
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå