AnonymBruker Skrevet 27. desember 2022 #1 Del Skrevet 27. desember 2022 Hva puster best og er mest slitesterk av 100% bomulls laken eller modal laken? Jeg har kun erfaring med bomull men modal er dyrere så jeg lurer på om det er bedre? Sateng syns jeg blir klamt Anonymkode: 4c6d7...6aa Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2022 #2 Del Skrevet 27. desember 2022 Modal er et syntetisk materiale, laget av cellulosefiber. Jeg foretrekker bomull. Sateng er bare måten det er vevd. Du kan få bomullssateng, eller sateng vevd av syntetisk materiale. Førstnevnte skulle ikke være for klamt. Når det gjelder hva som er mest slitesterkt handler det om kvalitet. De lengste fibrene som er tettest vevd er mest slitesterkt. Ofte har dyrere bomull bedre kvalitet. Modal er ikke dyrere enn all kvalitetsbomull. Sengetøy fra Høie eller Lexington vil kanskje holde en mannsalder. Anonymkode: 4a976...8c8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2022 #3 Del Skrevet 27. desember 2022 AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Modal er et syntetisk materiale, laget av cellulosefiber. Jeg foretrekker bomull. Sateng er bare måten det er vevd. Du kan få bomullssateng, eller sateng vevd av syntetisk materiale. Førstnevnte skulle ikke være for klamt. Når det gjelder hva som er mest slitesterkt handler det om kvalitet. De lengste fibrene som er tettest vevd er mest slitesterkt. Ofte har dyrere bomull bedre kvalitet. Modal er ikke dyrere enn all kvalitetsbomull. Sengetøy fra Høie eller Lexington vil kanskje holde en mannsalder. Anonymkode: 4a976...8c8 På kid står det "Modal er et bærekraftig naturmateriale fremstilt av trefiber. Laken i modal er svært myke, glatte og puster godt" Derfor jeg lurer. Da er det vel ikke syntetisk når det står naturmateriale? Angående sengetøy fra Høie er det virkelig så stor forskjell kvalitetsmessig fra feks Kid? Trodde det var mest pga merket at det var så dyrt, men om du har rett angående levetid og kvalitet er det kanskje bra å investere i. Holder de seg hvite eller blir de gul/grå som laken fra kid og princess kan bli etter et par år og mange vask? Anonymkode: 4c6d7...6aa Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2022 #4 Del Skrevet 27. desember 2022 100% bomullssateng. Kjøp laken i lysegrått, de holder seg finest. Litt solkrem på hvite laken gjør dem gulere. Anonymkode: afa2f...4d7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2022 #5 Del Skrevet 27. desember 2022 AnonymBruker skrev (16 minutter siden): 100% bomullssateng. Kjøp laken i lysegrått, de holder seg finest. Litt solkrem på hvite laken gjør dem gulere. Anonymkode: afa2f...4d7 Hva er egentlig forskjellen på bomullssateng og 100% bomull jersey laken? Er det bare at sateng er litt glattere? Jeg liker "grovheten" på bomull jersey og innbiller meg at det puster bedre enn tettvevd Anonymkode: 4c6d7...6aa Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2022 #6 Del Skrevet 28. desember 2022 2 minutter siden, AnonymBruker said: Hva er egentlig forskjellen på bomullssateng og 100% bomull jersey laken? Er det bare at sateng er litt glattere? Jeg liker "grovheten" på bomull jersey og innbiller meg at det puster bedre enn tettvevd Anonymkode: 4c6d7...6aa Sateng og jersey/frotte er to forskjellige måter å veve stoff på. Smak og behag her. Så lenge de er i bomull kan det knapt gå galt. Jeg kjøpte et stretchlaken for undermadrassen i bomull med litt polyester. Det ble nuppete i vask.. Anonymkode: afa2f...4d7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå