AnonymBruker Skrevet 30. desember 2022 #21 Del Skrevet 30. desember 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Ikke spise etter klokka 18. Kuttet ut alt tilsatt salt og sukker. Moderat aktivitet, går 30 minutter hver dag. Gått ned 1,5 kg per uke i 2 måneder. Anonymkode: 95d3d...387 Spiser 3 måltider, frokost, lunsj og en litt sen middag. 2-2500 kcal per dag. Spiser helt vanlig mat. Anonymkode: 95d3d...387 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2022 #22 Del Skrevet 30. desember 2022 IKKE tell kalorier. Man blir helt koko i hodet av det. Gjør det enklest mulig: gjerne med et spisevindu i døgnet der du passer på å faktisk spise godt. Anonymkode: f4675...7cb 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2022 #23 Del Skrevet 30. desember 2022 Har gått ned 45 kg og har ikke trent noe særlig. Har i perioder trent en del. Men er naturlig nok litt mer aktiv nå enn ved 150 kg. Men telle kalorier var det jeg begynte med. Men man må justere litt etterhvert. Jo mindre man blir jo litt mindre kcal trenger man for å gå ned. Men nå har jeg funnet en metode som funker for meg, så nå teller jeg ikke mer. Men går enda ned 1 kg i uka. Teller en uke nå å da for å få oversikt og se om jeg må justere inntaket. Nå spiser jeg kun 2 gang om dagen, lunsj og middag. Tar meg noe lite om morgenen og innimellom og jeg føler for det, men aldri mer enn 150 kcal på mellommåltider. Dette funker for meg. Og så passer jeg på å spise va 1g protein pr kg jeg veier. Anonymkode: 64106...910 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2022 #24 Del Skrevet 30. desember 2022 Man må rett og slett telle kalorier. Jeg kuttet ut alt sukker, og det meste av karbohydrater, siden de omdannes til glukose/sukker i kroppen. Til kos en gang i blant, er det en liten skål popcorn eller to ruter 70% sjokolade, eller en Kos sjokoladepudding uten sukker. Mellommåltid kan f.eks være sukkerfrie bær og en neve valnøtter. Dette er en livsstilsendring som det går fint å leve med. Har ikke smakt potetgull på et år. Anonymkode: 4954f...960 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mayah Skrevet 30. desember 2022 #25 Del Skrevet 30. desember 2022 Intermitterende faste, to måltider om dagen. For min del betyr dette lunsj kl 11 og middag ca kl 16-17. Ingenting mellom siste og første måltid, kun te og kaffe. Prøver å spise mer proteiner og fett, og spiser helst rene råvarer og sparer egentlig ikke på fettet når jeg først spiser, for det begrenser seg selv hvor mye man orker (mener f.eks majones og smør på grovskiver, smeltet smør på grønnsaker, o.l.) Spiser ordentlige måltider med grovt brød til lunsj eller en "fyldig" salat som holder meg mett til middag, til middag prøver jeg alltid å ha enten en deilig salat eller stekte/bakte grønnsaker ved siden av som jeg spiser mye av i tillegg til "hovedmiddagen" (har to små barn så ikke alltid det blir noe veldig "sunt" til middag), spiser ikke rugsprø, skyr eller andre lavkalorimåltider når jeg spiser på denne måten. Drikker heller ikke noe med kalorier, bare vann og Cola zero til middagen. Etterhvert reduseres sukkersuget og man har rett og slett ikke lyst på kjeks, sjokolade og godteri på samme måte som før. Helt nydelig å spise mat når man faktisk kjenner seg sulten. Jeg har vært normalvektig hele veien, men likevel gått ned ca 7 kg og føler meg utrolig bra i formen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå