Gå til innhold

Mest harry middagsrett?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Potetmos fra pulver, lasagne fra Toro.

• Liker 1
Skrevet
Adobyen skrev (6 timer siden):

Hvordan smaker han der Harry?

Spør Meghan, hertuginnen av Sussex. 

• Liker 3
Skrevet

Løvbiff med påmmfri og bærnés

Anonymkode: 9a801...dad

• Liker 2
Skrevet
Nattens rytter skrev (23 timer siden):

Biffsnadder

Eller løvbiff.

Skrevet
Innsikten skrev (22 timer siden):

Hvordan defineres Harry her? Folkelig? Vulgært? Arbeiderklasse? 

Klarer ikke helt å forestille meg hvordan mat kan være «harry». Personlig digger jeg flere av rettene som er nevnt i denne tråden: pølse og potetmos, biffsnadder, baconpølse fra Narvesen. For meg er det comfortfood. Jeg liker mat som smaker godt og som er sunt for kroppen min, bryr mer lite om det er harry eller trendy. 

OK.

Skrevet

Spaghetti med ketchup og middagspølse.

Anonymkode: 3c8ab...cad

• Liker 1
Skrevet

Ribbe og pinnekjøtt. Når de simpleste delene av dyret selges med en hinsides kilopris og folk tror de spiser gourmetmat. Jeg gremmes. Flere hundre kr/kg for noen pinner med litt kjøtt på?!

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 28.12.2022 den 0.04):

sushi!

Anonymkode: f2c12...f28

Jeg kan ikke tenk meg noe mindre harry enn sushi. Det er ikke noe du kjøper i kiosken eller på bensinstasjonen. Sushi er dyr mat som er krevende å lage korrekt. Godt er det også, og det er vel derfor sushi restauranter popper opp over alt.

• Liker 1
Skrevet
Blizz1 skrev (2 minutter siden):

Ribbe og pinnekjøtt. Når de simpleste delene av dyret selges med en hinsides kilopris og folk tror de spiser gourmetmat. Jeg gremmes. Flere hundre kr/kg for noen pinner med litt kjøtt på?!

Nja, de færreste tror vel at de spiser gourmetmat. Men det er god mat, tradisjonskost og er så absolutt festmat. Grunnen til at disse råvarene fikk status som festmat/julemat er fra gammelt av blant annet fordi kjøttet har høyt fettinnhold. Så har det rett og slett blitt tradisjon. 

Pris henger sammen med etterspørsel. 

Anonymkode: 9ee76...984

• Liker 2
Skrevet

Ble invitert på middag av en date som ville lage mat til meg etter en lang dag på jobb. Supert, tenkte jeg! 

Maten viste seg å være stekt kjøttdeig i kremfløte og ketsjup, servert med ihjelkokt spaghetti 🙈 Greit nok altså, men han presenterte det som spaghetti bolognese, en av hans spesialiteter da han var en ganske dugelig kokk.

Anonymkode: 60d0d...c7e

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Ble invitert på middag av en date som ville lage mat til meg etter en lang dag på jobb. Supert, tenkte jeg! 

Maten viste seg å være stekt kjøttdeig i kremfløte og ketsjup, servert med ihjelkokt spaghetti 🙈 Greit nok altså, men han presenterte det som spaghetti bolognese, en av hans spesialiteter da han var en ganske dugelig kokk.

Anonymkode: 60d0d...c7e

Tror mange misforstår, og tror at spagetti bolognese er det samme som spaghetti med kjøttsaus. Han hørtes litt søt ut, da😂 Åpenbart en (u)dugelig kokk, men han prøvde i det minste. Når det er sagt er det veldig godt med en pastagryte med spagetti, kjøttdeig, diverse grønnsaker og krydder sammen med tomatpure og kremfløte. Ingen gourmet riktignok, men ganske godt.

Anonymkode: 9ee76...984

• Liker 1
Skrevet

Mais er kjent for å være verdens mest harry grønnsak, så jeg vil si de fleste retter med mye mais. Av hva jeg kommer på å ha blitt servert som mest harry, må være posenpotetmos med pølse og masse mais. Brtyr ikke at det ikke var skikkelig snadder😆 Så er nok litt harry selv🥰

Anonymkode: 2cd92...603

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 27.12.2022 den 23.47):

Biff og bearnais. Med fries.

Anonymkode: 772f7...037

Kommer jo helt an på da. Entrecote og hjemmelaget bearnaise med pommes frites er jo fast på menyen på mange franske brasserier. Vil ikke si det er særlig harry å spise på f.eks. Chez Colin i Oslo, eller et hvilket som helst brasserie i Paris for den saks skyld.

Tørrstekt biff med posesaus og fries fra frysedisken inntatt foran TV-en er selvsagt en annen sak. 

Anonymkode: 76a8b...e70

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 27.12.2022 den 23.56):

Biffsnadder med béarnaise og pommes frites. Det prøver liksom å være noe det ikke er, nemlig fancy mat.

Pølse og potetstappe er "ærlig" mat, det samme er pølse fra Narvesen. Ingen tror de spiser gourmet om de bestiller kioskpølse, liksom. 

Anonymkode: 70e4c...25c

Så biffsnadder er uærlig mat da altså? 

Anonymkode: 10689...401

Skrevet

Det første jeg tenkte på er "løvbiff" med pommes frites. Eller enda bedre, pommes noisettes (for det høres enda mer fancy ut).

Men så er "løvbiff" egentlig bare en flatbanket hamburger, og de serverer pommes frites/pommes noisettes fra frysedisken.

Skrevet
Pillarguri skrev (14 timer siden):

Jeg kan ikke tenk meg noe mindre harry enn sushi. Det er ikke noe du kjøper i kiosken eller på bensinstasjonen. Sushi er dyr mat som er krevende å lage korrekt. Godt er det også, og det er vel derfor sushi restauranter popper opp over alt.

Synes det smaker grusomt. Smakte rå fisk engang da jeg var ung og måtte på toalettet og kaste opp.

Skrevet

Kjøttkaker 

Anonymkode: b0761...d37

Skrevet

Min farfar Harry elsket kjøttkaker med ertestuing. Så hjemme hos oss ble det kalt Harry-mat. 

Og den tradisjonen har jeg videreført. 😊 

Anonymkode: 234b8...81f

Skrevet

Sånn veikro-mat! Karbonader og løk. Løvbiff og et-eller-annet. 

Anonymkode: d3614...6d5

• Liker 2
Skrevet

Middagspølse i brun saus. Med makaroni. 

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...