Gå til innhold

Når oppsøke hjelp deprimert

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har i flere år slitt veldig psykisk. Jeg har alltid hatt ekstremt lav selvtillit og følt meg dum helt siden barndommen. Aldri følt jeg har er flink til noe, mestret noe. Jeg har alltid hatt venner men aldri noen som gode for meg. Jeg har vanskelig å ta kontakt med nye,.  I tenårene fikk jeg spiseforstyrrelse som jeg aldri har fått noe hjelp for. Jeg er ganske sikker på jeg har ADHD som ligger i familien så det må jeg finne ut av. Jeg har komt meg gjennom utdanning, har fått meg mann og barn og en god jobb. Men klarer ikke å vere fornøyd med meg selv. Jeg kommer meg alltid igjennom det jeg skal. Holder ut. Prøver å vere Flink pinke. Nå kjenner jeg etter en tøff høst at jeg ikke orker mer. Jeg vet liksom ikke hva jeg skal gjøre, men  jeg må ha hjelp snart ha hjelp . Rullegardinen har ikke gått helt ned men jeg er ikke meg.selv. Dere som har vert gjennom lignende, hvordan var prosessen?  Jeg gruer meg og kjenner det sitter langt inne å oppsøke hjelp. 

Anonymkode: 33549...e78

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg fikk akuttime hos fastlegen og så samtaler med fastlegen hver uke. Når han hadde fått god innsikt i problemene mine så skrev han henvisning til DPS. Mens jeg ventet på å komme inn på DPS fikk jeg oppfølging av sykepleier i kommunen. Gikk på DPS i ett år. Behandling på DPS var veldig tøft i starten og det ble litt verre før det ble bedre, men etterpå er jeg mye bedre enn jeg noen gang har vært. Skulle ønske jeg hadde oppsøkt hjelp for mange år siden.

Anonymkode: b165d...046

Skrevet

For det første må du bestille deg time til din fastlege. Fortell akkurat hvordan du har det, og så vil han hjelpe deg videre. Noen ganger trenger vi alle litt hjelp. Har vært der selv, og hadde det ikke vært for min psykolog, er jeg usikker på om jeg hadde vært i live nå. 

Sender deg også en stor klem❤️Det vil komme bedre dager❤️

Anonymkode: 9d988...2af

Skrevet

Jo før du tar tak, jo bedre. ❤️

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...