Gå til innhold

Parkeringsbot med feil reg nr

Anbefalte innlegg

Skrevet

Fikk bot fordi jeg glemte å trekke lapp for gratisparkering mens jeg handlet i 10 min, sjukt irriterende. På lappen står det et tall feil i reg. nr mitt. Kan de da spore meg opp om jeg ikke betaler?

Anonymkode: d759a...fee

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det vil jeg tro. De tar jo alltid bilde av at bilen står feilparkert.

• Liker 1
Skrevet

Du kan jo bare vente og se om det kommer purring eller ikke. Hvis det kommer purring må du betale. Kommer det ikke, slipper du unna.

Anonymkode: 13564...9ec

• Liker 1
Skrevet

Hvis det står feil reg.nr så kan det være noen andre som har fått boten og lagt den på di rute i håp om at du betaler? 

• Liker 1
Skrevet

De har bok bilde av bilden, så tviler på at du kan "lure" deg unna denne🙈

Anonymkode: 2d38f...1ba

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

De har bok bilde av bilden, så tviler på at du kan "lure" deg unna denne🙈

Anonymkode: 2d38f...1ba

Bilde av BILEN skulle det stå😅

Skrevet

Det skjedde meg også for mange år siden. Alt stemte unntatt ett tall. Jeg betalte ikke og fikk heller ingen purring. Vent å se om du får purring.

• Liker 1
Skrevet

Shit, her hadde jeg krangla for alt det var verdt.

Hvis DU taster et siffer eller en bokstav feil på automaten, så får du bot. Dette har vært oppe i mangt en klageinstans, og det vises ingen forståelse for at man kan trykke feil.

Det skulle bare mangle at det samme ikke gjalt andre veien. Har kontrolløren skrevet feil, hadde jeg kranglet for alt det var verdt, og så mye jeg har tid til. Av prinsipp, selvsagt, det nytter nok ikke lære disse selskapene noe, særlig ikke de private, men jeg hadde likevel "kost meg" med å krangle på det.

Anonymkode: 7e68d...5bd

• Nyttig 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Shit, her hadde jeg krangla for alt det var verdt.

Hvis DU taster et siffer eller en bokstav feil på automaten, så får du bot. Dette har vært oppe i mangt en klageinstans, og det vises ingen forståelse for at man kan trykke feil.

Det skulle bare mangle at det samme ikke gjalt andre veien. Har kontrolløren skrevet feil, hadde jeg kranglet for alt det var verdt, og så mye jeg har tid til. Av prinsipp, selvsagt, det nytter nok ikke lære disse selskapene noe, særlig ikke de private, men jeg hadde likevel "kost meg" med å krangle på det.

Kanskje litt urelatert, men det minner meg om en sak der noen hadde fått gebyr på bussen fordi de hadde kjøpt studentbillett, hadde gyldig studentbevis, men ikke hadde gyldig ID til å bekrefte at de var den faktiske eieren av studentbeviset. Kontrollørene ga derfor gebyr.

Senere tok vedkommende det til avisen og spurte hvordan kontrollørene kunne være sikker på at de har skrevet gebyr til rette person, når de selv ikke har godtatt måten vedkommende sannsynliggjorde at de var eieren av studentbeviset, men fint kunne skrive et gebyr. Det blir et paradoks der kontrollørene egentlig ikke kan ta rett i begge deler, men alltid lar tvilen gå i egen favør.

Anonymkode: 83f42...f55

• Liker 4
Skrevet

Lignende har skjedd meg. Jeg betalte ikke, og 2 år senere har jeg ennå ikke hørt noe.

Anonymkode: dba2c...817

• Liker 1
Skrevet

Dette. Ikke betal uten videre i alle fall

Shackle skrev (5 timer siden):

Hvis det står feil reg.nr så kan det være noen andre som har fått boten og lagt den på di rute i håp om at du betaler? 

Anonymkode: 4b83b...094

Skrevet
16 minutter siden, AnonymBruker said:

Kanskje litt urelatert, men det minner meg om en sak der noen hadde fått gebyr på bussen fordi de hadde kjøpt studentbillett, hadde gyldig studentbevis, men ikke hadde gyldig ID til å bekrefte at de var den faktiske eieren av studentbeviset. Kontrollørene ga derfor gebyr.

Senere tok vedkommende det til avisen og spurte hvordan kontrollørene kunne være sikker på at de har skrevet gebyr til rette person, når de selv ikke har godtatt måten vedkommende sannsynliggjorde at de var eieren av studentbeviset, men fint kunne skrive et gebyr. Det blir et paradoks der kontrollørene egentlig ikke kan ta rett i begge deler, men alltid lar tvilen gå i egen favør.

Anonymkode: 83f42...f55

Uff, det høres ikke bra ut! Og jeg vet mange har slitt med ganske velgrunnede klager til parkeringsklagenemda eller hva de nå heter.

Men i dette tilfelle så har de selv skapt en presidens. Om de tar hensyn til det er en annen sak, men det er mangt en nyhetsartikkel hvor folk har fått bot fordi de tastet et siffer feil når de skulle registrere skiltet.

Så det hadde vært gøy om de faktisk hadde et snev av "selvinnsikt" og ga medhold til denne klagen.

Skrevet
Just now, AnonymBruker said:

Om de tar hensyn til det er en annen sak, men det er mangt en nyhetsartikkel hvor folk har fått bot fordi de tastet et siffer feil når de skulle registrere skiltet.

Skrivekløn; om de tar hensyn til presidensen de har satt i denne saken* (eller noe slikt) var meningen å skrive.

Skrevet

Det kan hende de har bilde, og det kan hende de ikke har kontroll. Jeg ville satset på at de ikke har kontroll.

Skrevet

Hei.

En del år tilbake fikk en bekjent av meg en parkeringsbot med feil reg.nr. Han nektet å betale, med den begrunnelse av at de ikke kunne drive å endre på reg.nr til det passet til en tilsvarende bil.

Han slapp å betale.

Men det kan også være at det er en annen som har fått parkeringsboten og bare lagt den på TS sin bil, slik Shackle skrev.

Med vennlig hilsen

TBergh

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet
Shackle skrev (6 timer siden):

Det har 2 ganger skjedd med meg. Noen luringer som har lagt sin bot på min rute 

Anonymkode: 8b249...ff7

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (20 timer siden):

Det har 2 ganger skjedd med meg. Noen luringer som har lagt sin bot på min rute 

Anonymkode: 8b249...ff7

Det skjedde meg og

Så jeg søkte opp regnr og sendte melding til de. 

Anonymkode: a3f66...fae

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...