Gå til innhold

Tungvint med BankID appen

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Her kommer ingen teite ord, bare "er det deg?" og så den firesifrede koden. Veldig enkelt i bruk, så det eneste problemet er at appen er såpass ustabil. Jeg vil si ca 9 av 10 ganger kommer det ingen melding på appen, og det er kinkig når man skal betale noe viktig. Heldigvis har jeg kodebrikke ved siden av, så jeg håper virkelig ikke den forsvinner som kodekortet mitt gjorde. 

Anonymkode: 42e7e...f55

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker said:

Her kommer ingen teite ord, bare "er det deg?" og så den firesifrede koden. Veldig enkelt i bruk, så det eneste problemet er at appen er såpass ustabil. Jeg vil si ca 9 av 10 ganger kommer det ingen melding på appen, og det er kinkig når man skal betale noe viktig. Heldigvis har jeg kodebrikke ved siden av, så jeg håper virkelig ikke den forsvinner som kodekortet mitt gjorde. 

Hvilken app er dette? Bankid-appen krever ingen firesifret kode. Nordea sin gjør det, så den bruker jeg ikke. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du lest litt tidligere??? 
På gamle gode Bankid på mobil, kreves en 4 siffret kode. Det er alt. På det nye systemet må du skrive t passord på minst 8 tegn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 minutter siden, Einus said:

På gamle gode Bankid på mobil, kreves en 4 siffret kode. Det er alt. På det nye systemet må du skrive t passord på minst 8 tegn

Min app har ingen passord. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Min app har ingen passord. 

Fortell meg hvordan du logger inn på banken din med bank Id!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det jeg syns er kjipt er at man med appen må låse opp skjermen og at varselet kommer på toppen av skjermen (Android). Med store skjermer / høye skjermer er det litt slitsomt når man ikke har så store hender.

Med bank id på mobil fikk jeg varsler på bunnen av skjermen.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Einus said:

Fortell meg hvordan du logger inn på banken din med bank Id!

Nå logget jeg inn i nettbanken for din skyld for å være sikker 😅 Tror vi snakker forbi hverandre, for man skriver jo passord i nettbanken. Men altså ikke i appen, den bare spør om det var meg og jeg trykker ja. Det ville jo gitt dårlig sikkerhet om man ikke skulle skrevet verken passord eller kode noe sted. 

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja da har du ikke forstått spørsmålet helt!

Bankid påmobil har 4 sifret kode og bankid 8 tegn passord

Altså mye enklere med den gamle metoden

Endret av Einus
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, Einus said:

Ja da har du ikke forstått spørsmålet helt!

Bankid påmobil har 4 sifret kode og bankid 8 tegn passord

Jeg måtte skrive passord i banken min før også, mulig det er forskjellig fra bank til bank da. Personlig synes jeg appen er et lite fremskritt, siden bankid på mobil var enda mer ustabilt enn bankid på app. Kodebrikke fungerer stort sett alltid, men tungvint å dra med seg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja det er faktisk sant, det har jeg glemt. Bankid på mobil i Sp.bank1 måtte ha passord i tillegg. Men ikke DNB, bare 4 siffer, som er mye enklere!!! Har dessuten aldri hatt problemer med banKid på mobil.

Endret av Einus
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har appen og er svært godt fornøyd. Har dog aldri hatt bank id på mobil. Før jeg fik id appen brukte jeg såkalt kodegenerator som banken min ga meg. Men den var jo alltid liggende hjemme. Mobilen derimot har jeg med meg over alt. Enkelt og greit. Og siden jeg har sjermlås på mobilen må jeg bruke 3 forskjellige koder for å logge meg inn. Men det går helt greit. Hadde og 3 koder for å logge på med kodegenerator.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Einus skrev (58 minutter siden):

Utfylles i de fleste portaler automatisk siden jeg har lagret passordet under passord (iPhone). Det blir først mer upraktisk når jeg er på PC, da må jeg manuelt skrive inn passordet (veldig langt og kronglete og lite intuitivt passord, automatisk generert). Jeg var veldig negativt til å bytte bort fra BankID på mobil. Jeg måtte bytte da Vipps mobil sluttet å eksistere, og da forsvant også BankID på mobil (gikk ikke an å få ny da). Men jeg har vært ganske fornøyd med appen, faktisk. 

Anonymkode: a4121...a30

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Einus skrev (46 minutter siden):

Men du kan forandre det kronglete passordet ditt tror jeg..🤔

Man kan jo det, men av sikkerhetsgrunner er det greit om det er kronglete og absolutt ikke intuitivt. 

Anonymkode: a4121...a30

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg for mitt vedkommende, har en stor forbokstav også nummeret på en BMW mod så en liten bokstav og så tre tall jeg bare fant på. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Einus said:

Jeg for mitt vedkommende, har en stor forbokstav også nummeret på en BMW mod så en liten bokstav og så tre tall jeg bare fant på. 

Store/små bokstaver har ingen betydning i BankID. Prøv selv. 

Anonymkode: 0c9be...3e8

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...