AnonymBruker Skrevet 27. desember 2022 #1 Skrevet 27. desember 2022 Jeg har brukt BankID på mobil til nå. Vet jo dette er på vei ut, så har ordnet meg BankID appen. Prøvde å logge inn et tilfeldig sted ved hjelp av appen, på Nav. Det er jo MER tasting for å logge inn ved hjelp av appen enn det er med BankID på mobil. Var ikke hele poenget at metoden skal være kjappere? Nå kommer det jo spørsmål om det virkelig er meg som forsøker å logge inn, som jeg må bekrefte, i tillegg til å taste fullt fødselsnummer og passord. Hva er det jeg ikke forstår her? Anonymkode: 422d6...50d 33
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2022 #3 Skrevet 27. desember 2022 Enig, kan ikke fordra den appen Anonymkode: f129d...ade 10
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2022 #4 Skrevet 27. desember 2022 Tror det skulle være sikrere, ikke raskere. Foreløpig synes jeg det blir hipp som happ når det gjelder innlogging, men appen har ikke hatt så mye nedetid som bankid på mobil hadde. Anonymkode: 42e7e...f55 9 5
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2022 #5 Skrevet 27. desember 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg har brukt BankID på mobil til nå. Vet jo dette er på vei ut, så har ordnet meg BankID appen. Prøvde å logge inn et tilfeldig sted ved hjelp av appen, på Nav. Det er jo MER tasting for å logge inn ved hjelp av appen enn det er med BankID på mobil. Var ikke hele poenget at metoden skal være kjappere? Nå kommer det jo spørsmål om det virkelig er meg som forsøker å logge inn, som jeg må bekrefte, i tillegg til å taste fullt fødselsnummer og passord. Hva er det jeg ikke forstår her? Anonymkode: 422d6...50d Du du ikke forstår er at BankId på mobil vil slutte å fungere, fordi man skal slutte med fysiske sim-kort i mobiler. Anonymkode: 2ca1c...a1f 4
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2022 #7 Skrevet 27. desember 2022 Elsker bank-id appen❤️ MYE enklere enn bank-id på mobil. Anonymkode: e654e...efb 9 2
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2022 #8 Skrevet 27. desember 2022 Jeg er enig i at det er tungvindt, men har nesten ikke fått testet det ut da det sjeldent er et valg å bruke appen. Blir alltid automatisk bankid på mobil isteden for appen som brukes. Anonymkode: 9bff6...f21 3
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2022 #9 Skrevet 27. desember 2022 Jeg hadde stadig problemer med bank-id på mobil, mens med appen går alt mye kjappere. Anonymkode: 5fbeb...0f9
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2022 #10 Skrevet 27. desember 2022 20 minutter siden, AnonymBruker said: Jeg er enig i at det er tungvindt, men har nesten ikke fått testet det ut da det sjeldent er et valg å bruke appen. Blir alltid automatisk bankid på mobil isteden for appen som brukes. Anonymkode: 9bff6...f21 Tror de foreslår det man brukte sist, hva hvis du sletter bankid på mobil? Det skal jeg, siden Telia visstnok begynner å ta betalt for tjenesten. Men tror de må varsle kundene først, ikke bare gjennom media. Anonymkode: 42e7e...f55
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2022 #11 Skrevet 28. desember 2022 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Tror de foreslår det man brukte sist, hva hvis du sletter bankid på mobil? Det skal jeg, siden Telia visstnok begynner å ta betalt for tjenesten. Men tror de må varsle kundene først, ikke bare gjennom media. Anonymkode: 42e7e...f55 Nei det stemmer ikke for meg. Noen ganger er det er valg for «bank id app», men de fleste ganger er det kun valg om å bruke bank id på mobil. Anonymkode: 9bff6...f21
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2022 #12 Skrevet 28. desember 2022 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Jeg hadde stadig problemer med bank-id på mobil, mens med appen går alt mye kjappere. Anonymkode: 5fbeb...0f9 Samme her! Anonymkode: 64b48...0da
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2022 #13 Skrevet 28. desember 2022 Jeg skjønner ikke hva som er så tungvint? Det er jo supersmidig! Anonymkode: cff37...1ef 6 2
Frk Midnattsol Skrevet 28. desember 2022 #14 Skrevet 28. desember 2022 Jeg elsker den appen, og kan ikke skjønne at noen synes den er mer tungvint 🙂 Er flink til å glede meg over små ting i livet, og denne gleder jeg meg virkelig over 🙂 4 1
Gjest vilkåret Skrevet 28. desember 2022 #15 Skrevet 28. desember 2022 Er det mer tasting da? Du slipper taste inn bankid siffer, du trykker bare ok. Jeg syntes det er lettere logge inn når jeg er ute på farten eller ikke sitter i nærheten av der jeg pleide ha bankid liggende.
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2022 #16 Skrevet 28. desember 2022 Synes ikke det er noe vanskeligere med appendiks. Og de som sier den ikke kommer opp som et valg, har motsatt erfaring her. NAV, nettbutikker osv osv. Appen er et alternativ overalt nå. Anonymkode: bd562...97a 3
tdm900 Skrevet 28. desember 2022 #17 Skrevet 28. desember 2022 (endret) Hadde Bankid på mobil da den kom, men heiv den unna, og brukte kodebrikke, da mobiloperatør skulle ha betalt for bruke den. Nå har jeg tlf med ansiktgjenkjenning, og Bankid appen fungere gull👍 Endret 28. desember 2022 av tdm900
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2022 #18 Skrevet 28. desember 2022 Jeg er enig i at appen er mer tungvindt. Å trykke ja, det er meg og et passord er noen skritt mer enn kun en liten kode. Men det er vel tilvenning det også. Siden den skal være sikrere så er det vel ikke så rart at den er litt mer tungvindt. Anonymkode: 0a74a...70a 1
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2022 #19 Skrevet 28. desember 2022 AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Jeg skjønner ikke hva som er så tungvint? Det er jo supersmidig! Anonymkode: cff37...1ef Man må jo taste hele passordet istedenfor en firesifret kode. Fordelen er at det alltid virker. Bankid på mobil hadde stadig problemer med å motta kodeordene her. Anonymkode: da1d9...0a2 2
tøydokka Skrevet 28. desember 2022 #20 Skrevet 28. desember 2022 Mener dere engangskodeappen? Den som erstatter brikken?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå