AnonymBruker Skrevet 27. desember 2022 #1 Skrevet 27. desember 2022 Hvor gammel var babyen før dere ikke lenger kjente noe smerter eller ubehag under ammingen? Fullammet du? Anonymkode: ec42f...417
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2022 #2 Skrevet 27. desember 2022 Etter noen uker. Husker ikke nøyaktig men tror 5-6? Men det kom igjen iblant når hun ble eldre og begynte å dra veldig mye i brystvorten.. Fullammet. Anonymkode: 85099...bb9 1
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2022 #3 Skrevet 27. desember 2022 Min hadde dårlig/feil sugetak da. Så om du får vondt og du ser at brystvorten har feil form etter at baby har spist så anbefaler jeg å forsøke ammehjelp på helsestasjonen Det hjalp oss litt iallfall. Ammeskjold også kan være greit. Og jeg avlastet med flaske og pumping når jeg ikke orket sånn at jeg ikke skulle få sår. Anonymkode: 85099...bb9 1
RockyRose Skrevet 27. desember 2022 #4 Skrevet 27. desember 2022 Tok fort eit par mnd med meg, så hatar når folk seier det ikkje skal vere vondt å amme 🙈 Det var ømt, vondt og kjende ut som strålesmerter i brystvevet. Eg var på ammepoliklinikk pga dette - perfekt sugetak fekk eg beskjed om. Strålesmertene var at eg kjende melka kome i brysta igjen. 1
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2022 #5 Skrevet 27. desember 2022 0-2 uker- vondt 2-6 uker- fint 6- nå 7 ende uke- Jææ vondt Anonymkode: 2697e...16e
tyren56 Skrevet 27. desember 2022 #6 Skrevet 27. desember 2022 (endret) Har aldri hatt vondt - ammet i 8 mnd Endret 27. desember 2022 av tyren56
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2022 #7 Skrevet 27. desember 2022 Amming skal ikke gjøre vondt❤️ da har babyen sannsynligvis feil sugetak. Hør om du kan få veiledning på helsestasjonen🥰 Anonymkode: 0386f...48d 1
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2022 #8 Skrevet 27. desember 2022 Tok 12 og 15 mnd før jeg sluttet å ha vondt. Helt til ammeslutt med andre ord. Anonymkode: 5508e...215 1
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2022 #9 Skrevet 27. desember 2022 AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Tok 12 og 15 mnd før jeg sluttet å ha vondt. Helt til ammeslutt med andre ord. Anonymkode: 5508e...215 Håper ikke du tar dette spørsmålet ille opp, men... hvorfor led du deg gjennom det såpass lenge? Håper det var ditt personlige valg og at ingen presset deg til å holde ut. Anonymkode: 2ab0d...3c7 2
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2022 #10 Skrevet 27. desember 2022 30 minutter siden, AnonymBruker said: Amming skal ikke gjøre vondt❤️ da har babyen sannsynligvis feil sugetak. Hør om du kan få veiledning på helsestasjonen🥰 Anonymkode: 0386f...48d Men det kan gjøre vondt med riktig sugetak også.. Jeg kunne noen gang kjenne utdrivningen, det stakk skikkelig i brystet liksom. Kunne kjenne det noen ganger når baby ikke ammet og. Og selv med riktig sugetak kan man nok bli sår i starten vil jeg tro, til brystvortene blir litt herdet. Jeg tror ikke jeg har møtt noen som ikke syntes det var litt vondt i starten.. Anonymkode: 85099...bb9 2
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2022 #11 Skrevet 27. desember 2022 Noen dager, fikk mest vondt pga baby hadde feil sugetak mens jeg lå på operasjonsbordet og recovery, ble sår 👀 fikk beskjed på sykehuset at amming ikke skulle være vondt, og fikk god veiledning fra start… Anonymkode: 6cad2...b92 1
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2022 #12 Skrevet 27. desember 2022 AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Håper ikke du tar dette spørsmålet ille opp, men... hvorfor led du deg gjennom det såpass lenge? Håper det var ditt personlige valg og at ingen presset deg til å holde ut. Anonymkode: 2ab0d...3c7 Veldig greit at du spør 💕 Flink pike-syndrom og at jeg trodde det var det jeg måtte gjøre, rett og slett. Er gravid med nr 3 nå og skal ikke amme denne gangen. Både pga at det ikke har vært en fin opplevelse før og fordi jeg nå i tillegg er brystoperert. Anbefaler ingen å pushe det så langt at det går ut over tilværelsen 🙏🏻💕 Jeg kunne garantert hatt finere babyperioder om jeg bare hadde gitt meg. Anonymkode: 5508e...215 2 1
Anononyma Skrevet 27. desember 2022 #13 Skrevet 27. desember 2022 Sluttet å være vondt etter en uke eller to 😊
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2022 #14 Skrevet 27. desember 2022 Verst de første ukene, etter 2-3 uker mye bedre! 😊 Så blir det helt fint, egentlig litt behagelig å amme når brystene er fulle, få bort sprengen liksom 😂 Anonymkode: 9251f...9f5
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2022 #15 Skrevet 27. desember 2022 Med første var det vondt i begynnelsen når man skulle få riktig sugetak, ca 1 mnd, men syntes utdrivingsrefleksen også var vond, og det sluttet ikke før han begynte å spise måltider, og jeg produserte mindre melk, ca 6 mnd. Med nr 2 var det kun utdrivingsrefleksen som var vondt, han hadde riktig sugetak fra første amming, og brystene var allerede herdet. Anonymkode: 203f9...18f
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2022 #16 Skrevet 27. desember 2022 Opplevde kanskje litt smerte de første dagene men etter en uke når ting gikk seg til har amming aldri vært vond siden Anonymkode: 8421c...567
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2022 #17 Skrevet 27. desember 2022 Hadde grusomme smerter i begynnelsen, jeg tror babyen hadde feil sugetak selv om hs og alle sa det var fint. Siden babyen veide lite ved fødsel og hun ikke gikk nok opp i vekt så anbefalte jordmor meg å pumpe for å se hvor mye melk babyen fikk. Så jeg startet å pumpe da hun bare var noen dager. Jeg fullpumpet til rundt 2 måneder gammel. Smertene ble bare verre og verre og til slutt jeg fikk stadfestet at det var sopp. Altså jeg sluttet amme vanlig men jeg gikk rundt med strålende smerter hele døgnet, var skikkelig deprimert for at jeg ikke kunne amme vanlig. Da jeg behandlingen hadde vart en stund så prøvde jeg amme på nytt igjen, og det gikk overraskende greit å komme i gang igjen. Siden hun nå greide suge riktig så fikk jeg ingen smerter. Og har ikke hatt noen form for smerter etter behandlingen for sopp, og heller ingen blemmer pga dårlig sugetak. Så om det løste seg for meg så er det håp for mange.. Anonymkode: 2220e...515
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2022 #18 Skrevet 27. desember 2022 Allerede på sykehuset. En av barnepleierne hjalp til med å "stappe" puppen inn på rett måte en gang, etter det gikk det helt fint. Anonymkode: 0b551...03e
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2022 #19 Skrevet 27. desember 2022 Med baby nr 1 og 2, etter noen dager. Med nr 3 var det vondt i 3-4 uker før jeg oppdaget at jeg hadde sår i en hudfold innerst ved nippelen. Smurte lanolin, en krem fra multimam, kompresser og ammeskjold i ca en uke, da var sårene grodd og det sluttet å være vondt. Anonymkode: 38d68...3f2
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2022 #20 Skrevet 27. desember 2022 Tror det var gått 6-8 uker og det fortsatt gjorde vondt ved barn nr 2, da kjøpte jeg flergangs ammeinnlegg i bambus og det endret alt for meg. De harde, vonde papir-innleggene føltes som A4-papir mot puppene som ble gomlet på til alle døgnets tider og fikk liksom aldri pause. Med bambusinnleggene var det som å påføre en sky. Jeg brukte ikke purelan eller noen ting lengre, innleggene holdt i massevis. De første ukene/mnd må man selvsagt regne med en grusom, stikkende måle-følelse pga utdrivningen, men at selve puppene gjør vondt er unødvendig med riktige produkter. Jeg kjøpte to pakker a 5 par i hver, og vasket annen hver dag. Holdt i massevis. 500 kr fullstendig verdt det. Anonymkode: ecf25...22c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå