Miasmamma Skrevet 27. desember 2022 #1 Skrevet 27. desember 2022 Hei! Jeg skulle gjerne høre hva din beste babyshower gave var / hva du som er gravid nå mest ønsker deg å få til din eventuelle Babyshower? Gjerne Produkt + Merke 😜🙏
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2022 #2 Skrevet 27. desember 2022 babyshower er noe forbanna tull Anonymkode: eed98...968 1 1
Miasmamma Skrevet 27. desember 2022 Forfatter #3 Skrevet 27. desember 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): babyshower er noe forbanna tull Anonymkode: eed98...968 Er så hyggelig med fine tilbakemeldinger! Ha en fin romjul 🎅🎄 5
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2022 #4 Skrevet 27. desember 2022 Nå er jeg verken gravid i 2023 eller har noen gang ønsket meg babyshower i tidligere graviditeter, så det er ikke sikkert at svaret mitt er riktig for de som er gravide nå. Jeg vet heller ikke hva man bruker å gi i babyshower. Men en gave jeg ville satt pris på er ammepute. Den kan jo brukes uavhengig om mor ammer eller gir mme, men er en avlastning for skuldre og armer. Anonymkode: 9da9d...c58 1
Daisy-love Skrevet 27. desember 2022 #5 Skrevet 27. desember 2022 (endret) Edit jeg leste litt for raskt teksten her, men deler likevel erfaring her fra ulike babyshowere, håper det går greit og gir kanskje ideer til hva du kan ønske deg. Etter å ha vært på 20+ så ser jeg at bodyer, og strømpebukser er gull, og det folk har satt mest pris på av gaver fra venner kjente (altså ikke de som gir dyrere ting). Noen setter også pris på stavmikser til å mose egen mat, og sånn som en kan putte mat i, si banan, en pose, også blir det most det som kommer ut til barnet. Husker ikke navnet nå. Gulpekluter, og ammeinnlegg går også igjen. Små tepper, gulvmatte, ammeforkle. Bæresjal er det også noen som er glad i. Kommer jo an på hvor nært og hvor dyrt. Noen får jo vogn, vognpose, sengetøy, og større ting. Noen er glad i ammepute, andre ikke. Lurt å tenke over hvilken størrelse en gir, og heller litt stort enn for smått. At materialet passer til årstiden når barnet skal bruke det er fint å tenke på, samt f.eks om det er ermer på bodyen og en det er en sommerstørrelse. Barn vokser i rykk og napp så ikke sikkert tøyet passer når en hadde tenkt heller. Det jeg kommer på nå. Kom på litt mer: noen liker å ønske seg sånn en steriliserer flasker med, men det har ikke gått mye igjen på de jeg har vært på. Endret 27. desember 2022 av Daisy-love 1
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2022 #6 Skrevet 27. desember 2022 Babynest. Gulpekluter. Anonymkode: ccd87...065 1
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2022 #7 Skrevet 27. desember 2022 Ting jeg syntes var fint å få i gave til baby: - Praktiske klær i str 62 og oppover. Helst body i bomull eller ull, pysj med toveis glidelås og myke bukser (men her liker folk forskjellig.. men omtrent alle bruker body så det er safe) - Babyteppe (fikk en del men var greit å ha mange) - Store gulpekluter i flanell eller sånn tynt stoff - Spisegreier i plast/melanin/silikon. Får ikke brukt med det første men var fint å ha den pakken med babyskjeer liggende når hun ble stor nok til mat. - Enkle leker, små rangler, biteleker, tøybøker, badeleker osv - Kosedyr - Bøker - Refleks til vogna Større ting kjøpte vi på finn eller fikk av foreldre (feks ammepute, barnevogn, seng osv) Ting jeg fikk til meg eller ting jeg hadde blitt glad for som gravid eller rundt barseltiden: - MAM ammekompresser - Leppepomade og håndkrem - Mat og godteri - Koffeinfri kaffe - Termokopp som kan brukes med 1 hånd - Drikkeflaske Anonymkode: 1d9cf...1d9 1
RockyRose Skrevet 27. desember 2022 #8 Skrevet 27. desember 2022 Avhenger av om det er førstemann eller om ho har fleire? - Kle i str 62-> gjerne omslagsbody, ullkle. - Biteleikar, koseklutar/kosebamsar, babyteppe, ullsokkar, smikke, matservice, smoothieposar(genialt til seinare om mor lagar heimelaga mat). - Stelleprodukt: ammeklutar, gode kremar til både mor og barn, babyolje, mam kompress(til såre brystvorter), lypsyl, produkt til eigenpleie til mor... - Gåvekort på kafé, restaurant i området, massasje... - og det eg skulle ynskje fleire tenkte på: frysen full av bakevarer/middagar (rundstykker, pizzabollar, kanelsnurrar...). 1
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2022 #9 Skrevet 27. desember 2022 Ting fra fødebagen! Lindreskum og kjølebind feks er gull verdt. Ellers klær og leker til baby. Stellesett f.eks. Med neglesaks, og hårbørste osv. hadde også blitt utrolig glad for en sånn minnebok de har på smykkebutikken hvis en har lyst til å slå på stor tromma Anonymkode: 25a9f...fb7 1
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2022 #10 Skrevet 27. desember 2022 Ullbody og ullbukse Votter i flecce til å sove ute i vogn Badebok Stableklosser og putteboks Anonymkode: ed9b3...88a 1
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2022 #11 Skrevet 28. desember 2022 Huttelihut ullfleecedress. Denne: https://www.dressmykid.no/products/huttelihut-fleecedress-med-orer-camel3?gclid=CjwKCAiAzKqdBhAnEiwAePEjknsVcxrnF4Ap-1o8TUsIAYwfPrKapQk4ZVo8f37qTkLY4Qsd6l7eShoCtCsQAvD_BwE Gå gjerne sammen flere og spleis. Fin til vår og høst også. Utrolig deilig og myk! I ull som ikke klør. Med hette og overbrett på både armer og ben, så man slipper å styre med bittesmå votter og tøfler. Elsker den og bruker den daglig. Finnes også i flere farger Ellers er det jo litt smak og behag.. jeg har mine favorittmerker i klær, men det varierer nok mer fra person til person. Pyjamaser går det mye av. Helst størrelse 68 og oppover. Spleis gjerne (naboer, venner, foreningen, kollegaer) på en dyrere ting, i stedet for at alle handler klær til 2-300 hver. Feks vippestol. Det er et must, synes jeg (mye er jo ting man ikke vet om man får bruk for før barnet er født, men alle får bruk for en vippestol). Av mindre og billigere ting: myke silikonsmekker, biteleker, min spire skje, ullbody med bomull eller bambus innerst osv. Anonymkode: ef609...95a 1
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2022 #12 Skrevet 28. desember 2022 Naturebond ammeinnlegg i bambus. Anonymkode: d8c40...9b2 1
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2022 #13 Skrevet 28. desember 2022 AnonymBruker skrev (49 minutter siden): Naturebond ammeinnlegg i bambus. Anonymkode: d8c40...9b2 Bare som tips: For min del syns jeg det var litt kleint å få ammeting for jeg skulle ikke amme. Så ville vært litt forsiktig med det, både som tema og gaver Anonymkode: ccd87...065 3
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2022 #14 Skrevet 30. desember 2022 AnonymBruker skrev (På 28.12.2022 den 8.48): Naturebond ammeinnlegg i bambus. Anonymkode: d8c40...9b2 Hmm.. bambus? Er det bra. Bedre en ammeinnlegg i ull? Anonymkode: c7797...b33
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2022 #15 Skrevet 30. desember 2022 Men hvis man gir alt dette til babydusjen, hva gir man i barselgave når man kommer på besøk for å hilse på barnet? Må da bli veldig mye gaver? I tillegg til at foreldrene sjøl gjerne synes det er stas å kjøpe inne noe? Anonymkode: 7dd6b...262
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå