Gå til innhold

HAr begynt å bli kvalm når jeg spiser pinnekjøtt!

Anbefalte innlegg

Skrevet

De siste ukene når jeg har  spist pinnnekjøtt og annen fet mat, blir jeg så uvel at jeg kaster opp,( jeg er ikke gravid tok en test den var negativ!)  Kan det ha noe med at jeg bruker mysimba og har gått ned i vekt? 

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva er bieffektene av mysimba da? 

Anonymkode: 3429c...9b6

Skrevet

Derfor du skal ta deg en god fet shot akevitt etter feeeeeet julemat

Anonymkode: 0f3d4...1ee

Skrevet

Kjøp aciglumin på apoteket. Det er bar for magesyren. Du produserer sikkert for lite magesyre.

Anonymkode: 23de1...2be

• Nyttig 1
Skrevet

Jeg holder på å spy bare jeg er i nærheten av pinnekjøtt/sauekjøtt selv uten å være gravid. Hadde nok blitt skikkelig uvel om jeg måtte faktisk spise det.

Anonymkode: 7fdf9...a81

Skrevet

På tide å bytte ut gammel tradisjon basert på dårlig mat med noe bedre og mer fordøyelig. Kuttet ut den verste fete julematen for noen år tilbake selv.

Anonymkode: 075a0...109

Skrevet

Kan det være saltet? Mange blir kvalm av for mye salt

Anonymkode: d8b83...bd6

Skrevet

Såvidt jeg så etter et kort søk på den medisinen, er den til hjelp mot fedme..? Vet det er en slik som reagerer på fett.. då kanskje denne også gjør det.. så du delvis ska bedre lære å unngå for mye fett.

AnonymBruker
Skrevet
Anciol skrev (På 27.12.2022 den 19.43):

De siste ukene når jeg har  spist pinnnekjøtt og annen fet mat, blir jeg så uvel at jeg kaster opp,( jeg er ikke gravid tok en test den var negativ!)  Kan det ha noe med at jeg bruker mysimba og har gått ned i vekt? 

Pinnekjøtt er jo magert i seg selv,  men bruker du mye av krafta og har mye fett i kålrotstappa blir saken en annen. 

Anonymkode: 8d23a...d6a

Skrevet

Har du hatt eller har covid?

AnonymBruker
Skrevet

Det er ganske kvalmt synes jeg og 😆

Anonymkode: 33426...5e8

Skrevet

Sau og lammekjøtt ER kvalmt, så ikke noe rart med det!

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 27.12.2022 den 19.46):

Derfor du skal ta deg en god fet shot akevitt etter feeeeeet julemat

Anonymkode: 0f3d4...1ee

Gammel myte.

Anonymkode: 1e8bf...8c9

AnonymBruker
Skrevet
Anonymburker skrev (17 minutter siden):

Sau og lammekjøtt ER kvalmt, så ikke noe rart med det!

Hvorfor er det mer kvalmt en gris og ku?

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Hvorfor er det mer kvalmt en gris og ku?

Er noe med lukta. Det går å spise det, men syns gris og storfekjøtt har bedre smak også.

Skrevet (endret)
tussi680 skrev (5 timer siden):

Har du hatt eller har covid?

Ja jeg fikk covid rett etter høstferien i fjor! Bytter til kalkufilet isteden fra nå av på julaften og nyttårsaften!  Ja kan være at det er Mysimba som reagerer på fett,  .

Endret av Anciol
Skrevet
Anciol skrev (11 timer siden):

Ja jeg fikk covid rett etter høstferien i fjor! Bytter til kalkufilet isteden fra nå av på julaften og nyttårsaften!  Ja kan være at det er Mysimba som reagerer på fett,  .

Jeg fikk kvalmestillende medisin av min lege og den står her i tilfelle jeg må bruke den mens jeg nå ennå har etterdønninger av covid 19. 

AnonymBruker
Skrevet

Min onkel gjør også det. Til og med av en bitte liten porsjon. Han går ikke på medisiner, så vidt jeg vet.

Anonymkode: a08a1...05b

AnonymBruker
Skrevet
Anciol skrev (På 27.12.2022 den 19.43):

Gallen, det der.. det har vi i slekta. Jeg,min bror, besta hadde det, og faren min, og hans søster. Vi tåler ikke fet mat. Og vi elsker pinnekjøtt...men blir kjempedårlig etterpå. Blir kvalm, får diare.

Det beste du kan gjøre er å spise mat som ikke er så krevende for gallen. Og så må du kanskje til legen da, etterhvert, om du får gallestein anfall. 

Anonymkode: dad2b...519

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...