Gå til innhold

Burde jeg ringe til legevakten

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min datter på 2 år. Hoster, og hoster hele tiden hun blir så sliten av det. Det stopper i noen minutter før det begynner igjen. Spiser lite og drikker lite.

Skal jeg ringe til legevakten? 

Anonymkode: ee7a9...341

Videoannonse
Annonse
Gjest Athena Catalina
Skrevet

Du kan ringe dem for råd. 

Skrevet

Jeg ville ringt. Spesielt med tanke på dehydrering. 

• Liker 2
Skrevet

Det er bare å ringe legevakten. Ikke nødvendigvis fordi det er veldig akutt, men fordi det er kun de på legevakten som er i stand til å vurdere sammen med deg om hun trenger lege tilsyn før legekontoret åpner i morgen. 

Skrevet

Det er legen du burde spørre om råd, ikke KG.

Anonymkode: 81b23...2e0

• Nyttig 2
Skrevet

Ja 

Anonymkode: ee6de...ce7

• Liker 2
Skrevet

Hvorfor kontaktet du ikke fastlegen på dagen i dag?

Anonymkode: 9e432...da7

Skrevet

Nei, nå må folk seriøst gi seg! Man ringer ikke legevakten pga litt hoste. Det du kan gjøre er å kontakte fastlege i morgen tidlig.

Anonymkode: 4714f...f9b

• Liker 3
Skrevet

Hvor lenge har dette vart da?

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Nei, nå må folk seriøst gi seg! Man ringer ikke legevakten pga litt hoste. 

Det er lett å bli litt uempatisk og kjip etter en slitsom julefiring, jeg skjønner det.  Men du bør kanskje ikke gi råd til andre når du har det sånn.

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Min datter på 2 år. Hoster, og hoster hele tiden hun blir så sliten av det. Det stopper i noen minutter før det begynner igjen. Spiser lite og drikker lite.

Skal jeg ringe til legevakten? 

Anonymkode: ee7a9...341

Ja, ring dem og be om råd du. Det er lett å bli ekstra bekymret for små barn, og legene vil som regel helst at de kommer en gang for mye enn en gang for lite. 

• Liker 1
  • Nyttig 2
Skrevet
Kalevala skrev (Akkurat nå):

Det er lett å bli litt uempatisk og kjip etter en slitsom julefiring, jeg skjønner det.  Men du bør kanskje ikke gi råd til andre når du har det sånn.

Ja, ring dem og be om råd du. Det er lett å bli ekstra bekymret for små barn, og legene vil som regel helst at de kommer en gang for mye enn en gang for lite. 

Legevakten har selv gått ut og sagt at man kun skal kontakte de ved ting som haster. Hoste hos et barn er ikke en hastesak. Det lager unødvendig kø hos legevakten og folk må seriøst slutte å ringe de ned for småting.

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Legevakten har selv gått ut og sagt at man kun skal kontakte de ved ting som haster. Hoste hos et barn er ikke en hastesak. Det lager unødvendig kø hos legevakten og folk må seriøst slutte å ringe de ned for småting.

Små barn blir lett dehydrert ved sykdom, så jo - man ringer heller en gang for mye enn en gang for lite. 

Anonymkode: 5286b...500

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Hoste hos et barn er ikke en hastesak.

Vedvarende, intens hoste hos en 2-åring kan de godt ringe legevakten og be om råd for. 

Skrevet

Ville ikke ringt legevakt pga hoste, det kan vente til imorgen… 

feber ? Almenntilstand ? Våte bleier? 

Anonymkode: 82e0d...fa5

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet

Hvor lenge har dette holdt på? Hvordan er tisse bleiene? At et barn ikke spiser så mye går bra. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Ville ikke ringt legevakt pga hoste, det kan vente til imorgen… 

feber ? Almenntilstand ? Våte bleier? 

Anonymkode: 82e0d...fa5

Enig 

Anonymkode: 63f1e...d92

Skrevet

Pass på at hun ikke blir dehydrert. Ring fastlegen når de åpner imorgen :) Om du ikke får i barnet drikke ringer du legevakten for råd. 

Anonymkode: 1e6bf...f29

Skrevet
Kalevala skrev (17 minutter siden):

Nei, ingen er uempatisk av den grunn. Slutt med alle disse merkelappene dine. Det får deg til å fremstå som uten argumenter å gå til slik personlige angrep. 

Man ringer legevakten når man oppfatter at barnet er sykt og trenger medisinsk hjelp. Om julefeiringen har vært slitsomt har ingen betydning. 

Anonymkode: ab575...49a

• Liker 2
Skrevet
Kalevala skrev (18 minutter siden):

Vedvarende, intens hoste hos en 2-åring kan de godt ringe legevakten og be om råd for. 

Hvis den er vedvarende kan man jo ringe fastlegekontoret.

• Hjerte 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...