Gå til innhold

Jeg var på fest og ble kysset. Si noe til kjæresten?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg var på fest i går og snakka med noen jeg gikk i klasse med for mange år siden, plutselig ble jeg kysset av vedkommende.

Si noe til kjæresten?

Anonymkode: 505c9...7c9

Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg var på fest i går og snakka med noen jeg gikk i klasse med for mange år siden, plutselig ble jeg kysset av vedkommende.

Si noe til kjæresten?

Kysset du tilbake da? Jeg ville iallefall sagt det til kjæresten min :) 

• Liker 1
Skrevet

Ser ikke noe grunn til å si det, om du ikke kysset vedkommende tilbake da. 

Anonymkode: c6404...aba

• Liker 4
  • Nyttig 1
Skrevet

Du burde si det ja. Man skal dele alt med kjæresten ,  på godt og vondt 

Anonymkode: f3f97...d03

• Liker 9
Skrevet

Det ville jegvha fortalt ja👍Du gjorde jo ikke noe galt🙂

Anonymkode: f4a0d...94d

• Liker 4
Skrevet

Jeg lot være. Ingen grunn til at han skal bli såret og usikker for «ingenting»

• Liker 7
Skrevet

Selvfølgelig 

Mye verre om jeg ikke sa noe, og mannen fikk høre det av andre i etterkant 

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet

Nei ikke om noe så uskyldig du ikke hadde kontroll over. Skaper bare mer smerte enn nødvendig 

Anonymkode: 8e3d4...1e9

• Liker 2
Skrevet

Kommer an på hvordan mannen din er. Jeg ville ha sagt det, men min mann er veldig lite sjalu og ville nok bare ha syntes at situasjonen var komisk. Andre menn ville ha reagert mye verre..

Anonymkode: 6083f...2cf

Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Si noe til kjæresten?

Hvorfor si noe om det? Kan ikke finne en eneste god grunn til at din kjæreste skulle ha behov for den opplysningen. Hvis ikke du planlegger et brudd, da...

• Liker 2
Skrevet

Selvfølgelig skal du si det, hvis det var av null betydning burde det være null stress å fortelle, hvis du lar vær har du kanskje andre ting å skjule? 

• Liker 3
Skrevet

Du kjenner deg selv og kjæresten din bedre enn oss. Men vi kan gi deg ulike utenfra perspektiver.

Vil du risikere å gjøre din kjæreste unødvendig sjalu ved å fortelle?

Vil du risikere å gjøre din kjæreste unødvendig sjalu ved å ikke fortelle?

Vil du øke risiko for å ende opp med å bli utro ved å ikke fortelle?

Litt sånn er vel spørsmål som er relevante. Her trengs litt mer kontekst. Var dette folk som du var på fest med som har bånd til din kjæreste. Vil være viktig for spørsmålet om risiko for sjalusi hvis du ikke forteller. Er opplagt bedre å høre om dette fra deg, enn gjennom ryktebørsen. Hen som kysset deg, hvem er/var det? Er det noen som hadde vært av interesse hvis du var singel? Er relevante spørsmål vedrørende spørsmålet om risiko for fremtidig utroskap. Du kanskje syns det er litt rart, da du selvfølgelig ikke har tenkt å være utro I ditt forhold. Men sånn starter gjerne utroskap, med noen som ikke har tenkt å være utro. Det å få dette i lyset er en enkel beskyttelse.

"Vet du hva, X som jeg gikk på ungdomsskolen sammen med, kysset meg plutselig på festen igår. Stakkars, må være desperat."

Så litt seinere.

"Nå har X lagt meg til på snap, du husker hen som var desperat og kysset meg på den festen."

Vil gjøre det vanskligere at dette utvikles feil vei.

Det første spørsmålet vil selvfølgelig være avhengig av både hvor lett sjalu som din kjæreste blir, hvordan dere har det i forholdet, og kontekst rundt denne festen og personen som kysset deg.

Generelt vil jeg tro at det er mest sannsynlig at det beste er at du forteller. Men er noen sjalusi fallgruver. Så hvis det er risiko for sjalusi hvis du forteller, og det ikke er risiko at andre forteller kjæresten, eller at din relasjon til kysseren kan utvikles i feil retning... så kan det være riktig å ikke fortelle.

• Liker 3
Skrevet

Nei. Ingen vits i å gi ham ubehagelige følelser. Enten det er sjalusi, tristhet eller følelse av svik. Du vil også risikere at han får problemer med å stole på deg. For når du har tillatt én å kysse deg, kan du tillate flere å gjøre det — slik kan han resonnere.

Skrevet
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Nei ikke om noe så uskyldig du ikke hadde kontroll over. Skaper bare mer smerte enn nødvendig 

Det er vel ikke så utrolig vanskelig å kontrollere hvor munnen sin er ...

Anonymkode: 819f2...356

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Det er vel ikke så utrolig vanskelig å kontrollere hvor munnen sin er ...

Anonymkode: 819f2...356

Har du aldri opplevd at noen har plassert et kyss på leppene dine?

Anonymkode: 3757f...b77

Skrevet
AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Jeg veit ikke med deg, men jeg kysser ikke randoms helt uten foranledning. Dama foran meg i køen på Rema blir ikke "plutselig" kysset.

Hvorfor ble hun plutselig kysset, var det et overgrep, ringte hun politiet. Nei. Fordi hun veit hvorfor, og hun veit at det er vanskelig å bortforklare.. 

Om hun har flørtet, klinedanset og søkt bekreftelse hele kvelden fra en tidligere flamme/forelskelse/bekjent og han følte at hun ønsket det. Så tok han hintet.

Inntil kysset kunne hun avfeid med at de bare snakket. Etter krysset vil spørsmålet bli hvorfor det skjedde. Og DET vil hun ikke innrømme.

Kanskje hun trenger å se på hvilke signaler hun sender ut når menn tror hun er klar for å være utro??

Anonymkode: 279bc...e4a

• Liker 2
Skrevet
MyMichelle skrev (1 time siden):

Nei. Ingen vits i å gi ham ubehagelige følelser. Enten det er sjalusi, tristhet eller følelse av svik. Du vil også risikere at han får problemer med å stole på deg. For når du har tillatt én å kysse deg, kan du tillate flere å gjøre det — slik kan han resonnere.

Og han har jo helt rett. TS er kanskje en flørt med utydelig grenser i fylla som leder henne ut i gråsone utroskap.

TS sin mann bør ikke stole på TS når hun er på fest, det er åpenbart. Men DET bør han ikke få vite om???

Anonymkode: 279bc...e4a

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (16 timer siden):

Si noe til kjæresten?

Tja… vil du at kjæresten din skal få høre det av noen andre uten at du har sagt noe? Og så får du gleden med å prøve å ufarliggjøre i ettertid noe du først valgte å holdt skjult?

Høres vel ikke akkurat ut som en god strategi?

Skrevet

Jeg ville sagt det. Fordi jeg ikke hadde gjort noe galt og ikke hadde noe å skjule. Men det kan fort bli dumt om han fikk høre det fra andre. + at det hadde nok gnaget.

Jeg har en eks. Han var sykelig sjalu. Han ville nok beskyldt meg for å flørte og være medskyldig i kysset, og det hadde blitt mye beskyldninger og surskap etterpå. Med han hadde jeg ikke fortalt det. Men han jeg er med nå er helt normal.

Anonymkode: 4c1ef...d4b

Skrevet

Bedre å si det selv enn at han får høre det fra noen andre

Anonymkode: 63306...090

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...