Gå til innhold

Hva gjør du når du er utrolig sliten? (mest fordi jeg sliter psykisk, men jeg setter pris på svar fra alle uansett)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva gjør du når du er utrolig sliten?

Jeg sover alt for mye, men jeg vet det ikke er så bra for meg.

Anonymkode: 05717...03c

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dette kan man ikke svare på hbis du ikke sier mer om din psykiske historie. 

Sånn er det bare. 

Anonymkode: 4c37c...a73

Skrevet

Går meg en tur og får litt frisk luft. Det kan sitte litt langt inne, men ofte gjør det godt. Regner med at du mener hovedsakelig mental slitenhet.

Anonymkode: d187d...bc2

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Går meg en tur og får litt frisk luft. Det kan sitte litt langt inne, men ofte gjør det godt. Regner med at du mener hovedsakelig mental slitenhet.

Anonymkode: d187d...bc2

Ja, det hjelper meg og. Mener hovedsakelig mentalt sliten ja. Blir mye i jula.

Anonymkode: 05717...03c

Skrevet

En tur i frisk luft. På vår/sommer/høst drar jeg ut til sjøen, det er medisin for meg. Ellers er trening det beste for min mentale helse.

Skrevet

Står opp 7 hver dag året rundt. Bruker tid på en god kopp kaffe og lese litt. Trener før jobb.

Holder meg aktiv, sover aldri på dagen. Men legger meg 21.30 og sovner innen 22. Da sover jeg nok og føler meg uthvilt.

Skrevet

Bader i badekaret, tur til svømmehallen, eller tur på en kyststien. Vann er tydeligvis viktig for meg.

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Dette kan man ikke svare på hbis du ikke sier mer om din psykiske historie. 

Sånn er det bare. 

Anonymkode: 4c37c...a73

Du kan ikke svare på hva DU gjør før ts sier mer om sin psykiske historie? 

Anonymkode: 22abb...31c

• Liker 1
Skrevet

Hvis jeg er mentalt sliten, som f.eks etter flere familieselskaper nå i jula, så passer jeg på at kalenderen min er åpen. Ingen sosiale avtaler i nærmeste fremtid. Alt som kan flyttes eller avlyses gjøres. Så holder jeg meg inne og gjør de tingene som gir meg glede - binge TV-serie, game, mimre gamle sanger på  YouTube etter et par øl... 

Anonymkode: 06c11...8fa

Skrevet

Kommer meg ut med hunden. Det virker slitsomt før jeg har kommet meg ut, men når jeg først er ute er det helt nydelig! 

Skrevet

Jeg passer på å ha god søvnhygiene, å legge meg og stå opp til samme tid hver dag. Passer på å få nok søvn, men ikke for mye. For ja -det går også an. Er jeg mentalt sliten så lager jeg ikke for mange avtaler i kalenderen. Da trenger jeg ro -har mer behov for å være impulsiv (gjøre det jeg har lyst til der og da). Jeg går på jobb, okke som. - Må ha rutinene i gang, og jeg trenger en viss form for stimulering og sosial omgang selv om det ikke er det jeg har mest lyst til. Hviler heller på privaten.  Da trekker jeg meg litt unna sosialt, og har mer behov for egentid. Jeg tar sjeldent telefonen da, men svarer heller på meldinger. 

Det viktigste jeg gjør er nok likevel å trene og være aktiv. 

• Liker 1
Skrevet

Kanskje å sove er akkurat det du trenger? 

Jeg sover så mye jeg får til å sove. 

Jeg ligger på senga og puster. 

Anonymkode: 09faa...4ce

• Liker 3
Skrevet

Mange verdensmestere her gitt.

Når jeg er UTROLIG SLITEN så unner jeg meg selv en skikkelig dassedag hjemme. Avlyser avtaler om det ikke er dødsviktig, dropper den sunne livsstilen akkurat denne dagen og unner meg litt sjokkis eller popper en brusboks. Finner frem kosebuksa og setter på noe jeg liker på tv. Og har jeg tid og mulighet så setter jeg vekkerklokka på en time senere enn vanlig, bare fordi.  Man må kunne unne seg litt sånt når man er helt utmattet og ihjeljobbet. Det er viktig for meg. 

Anonymkode: 81fb3...5dc

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...