AnonymBruker Skrevet 27. desember 2022 #1 Skrevet 27. desember 2022 Jeg hadde en venninne som jeg tror er narsissist. Jeg måtte kutte kontakten med henne fordi hun var manipulerende, kontrollerende, baksnakket andre, hadde mange konflikter med familie, kolleger og venner osv osv. Jeg har lest en del om den diagnosen i det siste og ser at hun har mange av de trekkene som kjennetegner narsissister. Er det andre som har eller har hatt venner som har den diagnosen? Hvordan opplevdes det å være venner med en? Anonymkode: 05fe3...b1c 2
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2022 #3 Skrevet 27. desember 2022 AnonymBruker skrev (47 minutter siden): Jeg hadde en venninne som jeg tror er narsissist. Jeg måtte kutte kontakten med henne fordi hun var manipulerende, kontrollerende, baksnakket andre, hadde mange konflikter med familie, kolleger og venner osv osv. Jeg har lest en del om den diagnosen i det siste og ser at hun har mange av de trekkene som kjennetegner narsissister. Er det andre som har eller har hatt venner som har den diagnosen? Hvordan opplevdes det å være venner med en? Anonymkode: 05fe3...b1c Jeg ble helt ødelagt av eksen, og har jobbet mye med meg selv etter det. Er på et mye bedre sted i livet nå. Selv om jeg ikke har kontakt med ham lengre, vet jeg at jeg aldri blir kvitt ham. Han har ødelagt vennskap og arbeidsforhold for andre også. Anonymkode: 8b878...fd2 1
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2022 #4 Skrevet 27. desember 2022 Ikke nære venner, men kollegaer med narsissistiske trekk har jeg hatt! Det er veldig slitsomt og energitappende, alltid å måtte gå på eggeskall og å veie ordene sine. Heldigvis er ingen av mine nåværende kollegaer av den sorten da. Har en nabo jeg mistenker er det men holder meg stort sett unna henne da. Anonymkode: 373af...1e2
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2022 #5 Skrevet 27. desember 2022 En tidligere venninne. Hun fremstod egentlig litt stakkarslig, men klarte å få mange venner og ulike vennegjenger ved at mange syntes synd på henne selv om hun var litt travel å være sammen med. Hun spilte alltid på andres samvittighet. Tenkte mest at hun var usikker på seg selv, at det var derfor hun hadde mange ulike versjoner av samme historie og aldri var helt til å stole på. Hun var også alltid klar for å bonde med noen ved å snakke ned noen andre. Samtidig trodde hun at hun hadde store talenter hun på ingen måte har, og hadde litt vrangforestillinger om at hun hadde ting på gang med menn. Jeg tenkte ikke så mye over at hun kunne ha en personlighetsforstyrrelse, før noen andre pirket bort i ting og hun tok helt av med helt hinsides hevn-kampanjer både mot denne personen og alle som sa henne imot. Hun endte med å miste jobben, bli svindlet av noen på nett (sånn rik prins søker kjæreste opplegg) og har vært av og på innlagt på psykiatrisk i flere år. Ikke fordi noe er galt med henne selvfølgelig, kun på grunn av hennes enorme traumer. I følge alle som behandler henne (gjengitt av henne selv) er hun verdens mest fantastiske og mentalt superfriskeste menneske, og de har doktorgrader og er supereksperter på alt mulig rart. Men det er altså veldig veldig synd på henne. Anonymkode: 1893a...1bc 4
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2022 #6 Skrevet 27. desember 2022 Tidligere venninne? La det gå da for søren 😅 hvem bryr seg Anonymkode: 4b40a...d51 2
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2022 #7 Skrevet 27. desember 2022 Jeg har vært venner med en og det var ikke noe tvil. Det var ikke et spørsmål om hen var narsissist. Hen var ekstremt utspekulert og ondskapsfull. Manipulerte alle for egen vinning, da mener jeg ikke overtale resten av vennegjengen til å bli med å stå på snowboard når hen ville, men løy og brøt løfter konstant, svindlet sine nærmeste og alle andre for penger, ydmyket venner grovt og sadistisk foran andre, mente hen var penest i Norge, smartest i verden osv. Anonymkode: 94679...1ae 3
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2022 #8 Skrevet 27. desember 2022 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Tidligere venninne? La det gå da for søren 😅 hvem bryr seg Anonymkode: 4b40a...d51 Det kan være ekstremt skadelig å være nær narsisssister. Mange trenger flere år i terapi, så ikke bagatelliser hva mishandling og manipulasjon kan gjøre psykologisk og emosjonelt med andre. Anonymkode: 94679...1ae 8 4
Aoo19 Skrevet 29. desember 2022 #9 Skrevet 29. desember 2022 Jeg tenker alltid at folk som manipulerer, og rakker ned på andre. Har dårlig selvfølelse😊 2
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2022 #10 Skrevet 29. desember 2022 Man skulle tro narsissist-diagnosen var helt vanlig blant befolkningen når man leser på KG (og Dagbladet). Sannheten er at det er ekstremt få som faktisk er narsissist. Det er derimot helt normalt å ha narsissistiske trekk i en eller annen grad. Venninnen din er nok ikke narsissist, iallfall ikke basert på det du skriver ts. Anonymkode: 208d6...924 4 3
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2022 #11 Skrevet 30. desember 2022 Ja kjenner/kjente mange med slike trekk. Det beste er å gå for Null Kontakt. Ignorere når hevnkampanjen kommer. De finner tilsutt noen andre å plage. Anonymkode: 6599e...7e6 1
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2022 #12 Skrevet 30. desember 2022 AnonymBruker skrev (15 timer siden): Man skulle tro narsissist-diagnosen var helt vanlig blant befolkningen når man leser på KG (og Dagbladet). Sannheten er at det er ekstremt få som faktisk er narsissist. Det er derimot helt normalt å ha narsissistiske trekk i en eller annen grad. Venninnen din er nok ikke narsissist, iallfall ikke basert på det du skriver ts. Anonymkode: 208d6...924 Leser en på KG er det lett å få inntrykk av at alle menn er udugelige fedre, og mye annet rart også. Det er selvfølgelig en opphopning av folk med dårlige erfaringer med både det ene og andre her - uten at en skal trekke deres opplevelser i tvil. Folk har svært sjelden behov for å diskutere forhold og relasjoner som er uproblematiske. Anonymkode: 09a60...fa4 2 1
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2022 #13 Skrevet 30. desember 2022 En eks- kamerat er narsissist og borderliner. Vedkommende har høy stilling med mye makt som han nyter. Han truer med å knuse de som ytrer bekymring for at han har denne stillingen. Jeg har kuttet all kontakt. Anonymkode: 5eb3c...db5 2
Fjellulven Skrevet 30. desember 2022 #14 Skrevet 30. desember 2022 Opplevde nylig det samme. Var som om jeg skulle skrevet innlegget ditt. Var ikke før etter jeg hadde kuttet kontakten med min eksvenninne at jeg så den narsissistiske siden hennes og hvor dårlig hun hadde behandlet meg i lang tid. Hun var både manipulerende og kontrollerende og drev ofte svertekampanjer mot folk som ikke danset etter hennes pipe og som hun kom i konflikt med. Man blir ofte blind for deres dårlige sider når man er i en relasjon med et slikt menneske, så får man øynene opp når man ikke har noe med dem å gjøre mer og først da ser man hvordan de egentlig er. Livet mitt føles uansett mye lettere og bedre uten henne så jeg er lykkelig nå og føler jeg kan starte «livet på nytt» Eneste minuset er at hun har svertet meg til alle felles venninnene våres, men heldigvis klarer de også å se at det meste hun forteller bare er løgn og visvas og tar avstand fra henne. Håper det går bra med deg og at du ikke lar deg påvirke om det skulle komme fram at hun har prøvd å sverte deg. 2
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2022 #15 Skrevet 30. desember 2022 Man kan tro og mene mye, men å lese seg opp er ikke det samme som en diagnose. Folk sprer jo antydninger rundt seg om både psykopat osv som det var en forkjølelse Anonymkode: c5cac...0b1 2 1
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2022 #16 Skrevet 30. desember 2022 AnonymBruker skrev (9 timer siden): En eks- kamerat er narsissist og borderliner. Vedkommende har høy stilling med mye makt som han nyter. Han truer med å knuse de som ytrer bekymring for at han har denne stillingen. Jeg har kuttet all kontakt. Anonymkode: 5eb3c...db5 Da tror jeg det er en jeg veit om😫👮🏻♂️alle ting tilsier at han er lik som det du nevner. Anonymkode: f8df5...d5a 1
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2022 #17 Skrevet 30. desember 2022 Nå må virkelig folk slutte å henge seg opp i diagnoser og lete med lupe for å få det bekreftet. Dette har visst blitt mote. Anonymkode: e1a06...9fe 3 1 3
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2022 #18 Skrevet 31. desember 2022 AnonymBruker skrev (På 30.12.2022 den 12.52): Ja kjenner/kjente mange med slike trekk. Det beste er å gå for Null Kontakt. Ignorere når hevnkampanjen kommer. De finner tilsutt noen andre å plage. Anonymkode: 6599e...7e6 Hun har hatt en hevnkampanje mot meg. Jeg har egentlig ikke merket så mye til det før jeg oppdaget at hun hadde hatt en sosial sammenkomst med et par venninner og postet et bilde av de på Facebook med en tekst som var tydelig rettet mot meg. Hun ene venninne er felles venninne av oss og hun synes den oppførselen var forkastelig. Det er flere detaljer til historien, men har ikke lyst å bli gjenkjent😁 Anonymkode: 05fe3...b1c
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2022 #19 Skrevet 31. desember 2022 Fjellulven skrev (18 timer siden): Opplevde nylig det samme. Var som om jeg skulle skrevet innlegget ditt. Var ikke før etter jeg hadde kuttet kontakten med min eksvenninne at jeg så den narsissistiske siden hennes og hvor dårlig hun hadde behandlet meg i lang tid. Hun var både manipulerende og kontrollerende og drev ofte svertekampanjer mot folk som ikke danset etter hennes pipe og som hun kom i konflikt med. Man blir ofte blind for deres dårlige sider når man er i en relasjon med et slikt menneske, så får man øynene opp når man ikke har noe med dem å gjøre mer og først da ser man hvordan de egentlig er. Livet mitt føles uansett mye lettere og bedre uten henne så jeg er lykkelig nå og føler jeg kan starte «livet på nytt» Eneste minuset er at hun har svertet meg til alle felles venninnene våres, men heldigvis klarer de også å se at det meste hun forteller bare er løgn og visvas og tar avstand fra henne. Håper det går bra med deg og at du ikke lar deg påvirke om det skulle komme fram at hun har prøvd å sverte deg. Det er sånn jeg også har opplevd min venninne. Når hun har stengt ute andre venninner så har hun baksnakket de til meg i åresvis etterpå. Nå er jeg den som er ute i kulden, men jeg er utrolig glad for at det vennskapet er over. Anonymkode: 05fe3...b1c 1
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2023 #20 Skrevet 2. januar 2023 AnonymBruker skrev (På 30.12.2022 den 23.36): Nå må virkelig folk slutte å henge seg opp i diagnoser og lete med lupe for å få det bekreftet. Dette har visst blitt mote. Anonymkode: e1a06...9fe Dette! Anonymkode: f3a87...be2 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå