AnonymBruker Skrevet 27. desember 2022 #1 Skrevet 27. desember 2022 Jeg liker å gi julegaver. Så egentlig ikke lyst å kutte ut å gi gaver. Jeg liker å gi. Gjerne ting jeg vet personen ønsker seg, spør hva søsken og foreldre ønsker seg, ellers gir jeg mat/kos jeg vet de liker og tåler eller gavekort tilpasset mottaker: kinogavekort til de jeg vet går mye på kino, gavekort til Dyrebutikk til de som nettopp fikk nytt dyr, gavekort til Spesielt spisested/kafé jeg vet mottaker bruker å være på. Er jeg usikker på hva jeg skal gi kjøpe jeg twist eller nøytral sjokolade (melkesjokolade) og flaxlodd gjerne. Målet mitt er at gaven skal glede, ikke belaste. Men kjenner at nå som jeg har vært voksen halve livet, såber gaver jeg får blitt mer belastning enn glede. Hva skal jeg gjøre med alt.. Får mange ting jeg har fra før, og som jeg har av bedre kvalitet enn de jeg får. For eksempel kaffekanner, sovepose, Termokopper, strykejern. Ja, og så mat jeg ikke tåler (har Cøliaki, tåler ikke gluten). Og store mengder te, har nok te for mange mange år fremover, særlig løs-te som jeg faktisk synes er litt tungvint.. Får også store ting jeg ikke føler jeg trenger /vil ha, for eksempel brødbakemaskin. Jeg virker kanskje utakknemlig, men ja.,kanskje jeg er det.. Har prøvd å si at jeg ønsker meg oljer, krydder, spekemat og julegodt uten gluten. Blir kjempeglad for en spekepølse. Å ønsker gjerne å motta gaver type geit/ gaver med mening. Men mange synes vist det er fryktelig kjedelig.. Så må liksom få alt det andre som bare fyller huset mitt, noe som gjør at jeg nesten gruer meg til å åpne gaver. Å det er mange gaver.. Jeg får sikkert opp mot 15-20 gaver(både til meg og felles med mann). Beste gaven jeg fikk i år var en veggkalender kjøpt fra en lokal frivillige organisasjon med hyggelig lokale bilder. Trengte kalender og det føles godt at gaven har bidratt til økonomisk støtte til noe bra. Hadde ønsket meg denne.(fikk selfølgelig en pose med løs-te med i samme gave, men hadde vært vel så fin gave uten teen) Hva gjør man? Anonymkode: cc5ec...154 4
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2022 #2 Skrevet 27. desember 2022 Ikke legg så mye energi i gaver 😊 Gi det alle andre gir. Du trenger ikke å gi det perfekte til personer som ikke har interesse av å gjøre det samme. Jeg pleier å bake søtsaker fra bunn av, men KUN til min mann og mine besteforeldre. Resten legger jeg ikke så mye tid og energi i lenger.. Anonymkode: f03b2...adb
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2022 #3 Skrevet 27. desember 2022 AnonymBruker skrev (31 minutter siden): Ikke legg så mye energi i gaver 😊 Gi det alle andre gir. Du trenger ikke å gi det perfekte til personer som ikke har interesse av å gjøre det samme. Jeg pleier å bake søtsaker fra bunn av, men KUN til min mann og mine besteforeldre. Resten legger jeg ikke så mye tid og energi i lenger.. Anonymkode: f03b2...adb Men jeg liker det jo, liker å planlegge og finne en passende gave til mottaker. Gir meg en god følelse. Kunne egentlig ønske at jeg kunne bare gi, men slippe å få tilbake noe. Ts Anonymkode: cc5ec...154 2 1
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2022 #4 Skrevet 27. desember 2022 Hva med å bytte flest mulig gaver som du ikke trenger, til du du faktisk trenger. Det er jo kjedelig at folk ikke hører på det du har å si ❤️ Anonymkode: a895b...61a
Maskinfører Skrevet 12. januar 2023 #5 Skrevet 12. januar 2023 Gaver bør man bli fornøyd med er tanken som teller
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2023 #6 Skrevet 12. januar 2023 Jeg er litt enig, ts. Jeg har ikke plass lenger i skuffer og skap, heller ikke i hyller eller på kjøkkenbenken, så alt jeg får av kopper og kar/ kjøkkenredskaper, pynteting osv, har jeg rett og slett ikke plass til. Noe bytter jeg selvsagt, men jeg syns det også er litt «hassle», ut på kjøpesenter i romjulen, masse folk, stå og velge seg ut noe annet, som man egentlig heller ikke trenger. I år kom jeg inn i en butikk for å bytte en julegave, og idet jeg går inn i butikken, hører jeg to yngre ansatte snakke om alle de som bytter julegaver, hvor sært det var, hvor lite takknemlig folk var for gavene de fikk.. selv byttet de aldri julegaver, bare størrelser og farger på klær evt. Det var ikke veldig hyggelig å gå bort til disse to og si jeg skulle bytte en gave.. Anonymkode: fae58...75f 1 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå