Gå til innhold

Creme fraiche i suppe

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg skal lage en tomatsuppe til middag i dag, hvor det skal være creme fraiche i. Det har jeg selvfølgelig ikke i kjøleskapet - går det an å bruke noe annet i stedet? F.eks. yoghurt naturell eller rømme?

Skrevet
Jeg skal lage en tomatsuppe til middag i dag, hvor det skal være creme fraiche i. Det har jeg selvfølgelig ikke i kjøleskapet - går det an å bruke noe annet i stedet? F.eks. yoghurt naturell eller rømme?

Du kan nok det, men husk at creme fraiche kan kokes uten at den skiller seg. Rømme og yoghurt kan (vil) skille seg om de kokes for lenge.

Skrevet

Seterrømme skiller seg ikke når den blir varmet, bare lettrømme. Men det er kun utseendet som endrer seg (hvite prikker), smaken er den samme. Likevel foretrekker jeg seterrømme i matlaging. Ellers har du jo den nye matyoghurten, den tror jeg tåler varme.

Skrevet

Den nye matyoghurten er fin ja.

Eller fløte av alle slag kan jo brukes oppi.

Skrevet

Fløte er fint, men da får man ikke den syrligheten som crème fraîche, rømme eller yoghurt har. Uansett er jo det bare en smaksak, man tar det man har. :)

Skrevet

I går hadde jeg kokt laks, og tenkte at i dag skal jeg lage fiskesuppe ut fra kraften og bla. noen laksestykker.

Ser dere diskuterer bla. rømme i supper osv.

Jeg lurte på om noen av dere vet om lettrømme vil skille seg i suppa, dersom jeg varmer dem opp på forhånd? :)

Skrevet

Den vil nok skille seg, men som sagt har det ingenting å si på smaken, det er kun utseendet som endrer seg. Hadde ikke plaget meg, men om suppen skulle serveres i fint selskap hadde jeg nok prøvd å unngå de hvite prikkene. :)

Skrevet

OK, takk for svaret ditt!

Det er bare oss her hjemme som skal ha, så da gjør det ikke så mye så lenge smaken blir den samme.

Jeg putter det oppi jeg :)

Skrevet
Fløte er fint, men da får man ikke den syrligheten som crème fraîche, rømme eller yoghurt har. Uansett er jo det bare en smaksak, man tar det man har.  :)

Litt sitronsaft gjør susen hvis du kun har fløte.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...