Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Når vi har besøk så er folk/venner så innmari ivrig på å rydde etter seg, det være seg på kjøkkenet, stua, ta av laken etc på soverom. Bare slutt med dette. Slutt.
Er så innmari mas, det er null stress å rydde etter folk. Derimot er det stress med folk som stresser rundt og på død og liv må rydde etter seg. Takk.

Anonymkode: e53f8...69e

• Liker 4
  • Nyttig 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ok si det til gjestene for jeg har både fått høre dette og at det var veldig uhøflig at vi ikke bidrog, i ettertid. Det er irriterende det. 

Anonymkode: 48ab9...512

• Liker 2
Skrevet

Jeg setter pris på at folk rydder etter seg. 

• Liker 4
Skrevet

Hva i alle dager?😅

Anonymkode: f567a...465

• Liker 3
Skrevet

Det at du skriver det her kommer ikke til å stoppe meg fra å prøve å hjelpe😂

Anonymkode: a61eb...1f6

• Liker 3
Skrevet

Det er helt normalt å ta av og samle sengetøy og brukte handklær. Dette er jo noe man gjør i full fart mens man pakker sakene sine, uten at vertskapet merker det. 

Om de høylytt proklamerer att de trenger 15 minutter til å ta av sengene sine, og så forsvinner, da forstår jeg at du er irritert. Ellers ikke. 

Anonymkode: 28987...7bf

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Hva i alle dager?😅

Anonymkode: f567a...465

Kanskje ts sine gjester etterlater seg kaos på kjøkkenet etter å ha "ryddet etter seg". Eller at alle gjestene står i kø for å etterlate seg ditt og datt på kjøkkenet. I så fall kan jeg skjønne frustrasjonen.

Jeg synes også det er plagsomt når gjester ikke skraper av tallerkener før de stabler dem oppå hverandre. Da må man plutselig tørke av både under og oppå tallerkenen = mer bry.

Anonymkode: cb46d...d4d

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Når vi har besøk så er folk/venner så innmari ivrig på å rydde etter seg, det være seg på kjøkkenet, stua, ta av laken etc på soverom. Bare slutt med dette. Slutt.
Er så innmari mas, det er null stress å rydde etter folk. Derimot er det stress med folk som stresser rundt og på død og liv må rydde etter seg. Takk.

Anonymkode: e53f8...69e

Er så enig!!! Misliker at noen skal komme og rydde mitt kjøkken. Greit de kan rydde fra bordet men å drive å rydde etter seg stresser meg også! Liker å ha kontroll over ryddinga

Anonymkode: fefc7...d55

Skrevet

Minner meg om min farmor.

Hun hadde fire sønner, med hver sin kone.

Alle svigerdøtrene ville jo gjerne hjelpe på kjøkkenet etter et familieselskap med fire sønner, fire svigerdøtre, og åtte barnebarn.

Jeg er glad i alle svigerdøtrene mine, helt sant, men jeg finner ikke igjen en ting når de ha vasket opp og satt ting i skapene mine.

Anonymkode: 96375...7f7

• Hjerte 1
Skrevet

Jeg synes de som ikke ønsker hjelp bør si det til gjestene. Og at gjestene bør respektere det.

• Liker 2
Skrevet

Hehe - jeg er enig med TS, så jeg kjenner meg godt igjen. Sier ifra til gjestene også, men de MÅ liksom bare rydde uansett hva jeg sier. De stabler tallerkener med saus og rester oppå hverandre selv om jeg ber dem om ikke å gjøre det. I tillegg har jeg eget system i oppvaskmaskinen. Er derfor mye lettere å gjøre det selv. Samme med overnattingsgjester - ikke ta av sengetøy, det gjør jeg når gjestene har reist og jeg har tid til å sette på en vaskemaskin. Inntil da foretrekker jeg at sengetøyet blir liggende på. Helt klart luksusproblemer, er fullstendig klar over det. Så jeg lager ikke noe nummer ut av det når gjestene er hos meg, annet enn å be dem om å la meg få gjøre det selv. 

Anonymkode: cf9bb...759

Skrevet

Problemet er vel mest mangel på kommunikasjon -kanskje folk burde bli flinkere på å si fra på forhånd hva som foretrekkes? Ingen er tankeleseren og folk er forskjellige, som med så mye -det hjelper å snakke sammen. 

Anonymkode: 96990...71b

Skrevet

Stort sett i alle fall 

Anonymkode: 96990...71b

Skrevet
MyMichelle skrev (5 timer siden):

Jeg synes de som ikke ønsker hjelp bør si det til gjestene. Og at gjestene bør respektere det.

Så enkelt er det egentlig.

Enkelte sier "dere trenger ikke ta av senga", da gjør jeg ikke det. Og mange sier jo "bare bli sittende" når noen begynner å rydde av bordet. 

Selv setter jeg stor pris på at sengetøy er tatt av og samlet slik at jeg raskt kan hive det rett i maskinen. Og at noen andre tar rundene med ting inn på kjøkkenet mens jeg rydder unna. Men jeg pleier å peke på hvor på benken jeg vil ha ting, slik at jeg slipper at de tråkker oppi det jeg gjør, eller verre; begynner å sette feil i maskinen. 

Anonymkode: 28987...7bf

• Liker 1
Skrevet

Så lenge de holder seg unna oppvaskmaskinen, kjøkkenskapene og kjøleskapet så setter jeg pris på hjelp. 
 Folk er forskjellige, TS, selv om du ikke setter pris på det er ikke det gjeldende for alle. Du får lære deg å si fra hvordan du vil ha det i stedet.

Anonymkode: 00358...b50

• Liker 1
Skrevet

Litt enig med ts, selv om det vanlig folkeskikk å tilby litt hjelp. Men jeg liker heller ikke at gjester styrer rundt på mitt kjøkken. 
Hvis jeg sier at de ikke trenger å hjelpe til, vær så snill, bare sitt ned og kos dere! så er det fint om de kan respektere det. 

Anonymkode: a9b30...100

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...