AnonymBruker Skrevet 27. desember 2022 #1 Skrevet 27. desember 2022 Mulig denne burde vært i et annet underforum - men jeg prøver. 2-åringen min er iskald på hendene, og har blålig farge på leppene. Formen er ellers fin og hun er ikke kald ellers på kroppen, men jeg kjenner at blåfarge på leppene stresser meg litt. Spør her først, i tilfelle noen har erfaring eller kunnskap de kan bidra med, i stedet for å oppta tid over telefon til legevakten. Det er ikke nylig oppstått, la merke til blåfargen på leppene hennes for et par dager siden, og kald på hendene har hun ofte vært før. Har jeg grunn til å stresse med det, eller kan jeg fint vente med det til fastlegen er åpent igjen? Anonymkode: a688d...405
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2022 #2 Skrevet 27. desember 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Mulig denne burde vært i et annet underforum - men jeg prøver. 2-åringen min er iskald på hendene, og har blålig farge på leppene. Formen er ellers fin og hun er ikke kald ellers på kroppen, men jeg kjenner at blåfarge på leppene stresser meg litt. Spør her først, i tilfelle noen har erfaring eller kunnskap de kan bidra med, i stedet for å oppta tid over telefon til legevakten. Det er ikke nylig oppstått, la merke til blåfargen på leppene hennes for et par dager siden, og kald på hendene har hun ofte vært før. Har jeg grunn til å stresse med det, eller kan jeg fint vente med det til fastlegen er åpent igjen? Anonymkode: a688d...405 Ta et varmt bad, pakk inn i varme pledd. Om det ikke hjelper så kontakt legen. Anonymkode: 35897...1fa
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2022 #3 Skrevet 27. desember 2022 Ring legen! Det kan være tegn på at barnet ikke får nok oksygen, og det er ikke bra! Aldri nøl med å ringe. Ring en gang for mye. De som tar telefonen, det er de som skal avgjøre om det er nødvendig å komme inn! Anonymkode: 13872...139 1 2
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2022 #4 Skrevet 27. desember 2022 Ring legevakten du og forhør deg med klassifisert helsepersonell, ring nå siden fastlegekontoret sikkert har stengt for dagen. Anonymkode: cb4ec...2f4 3 1
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2022 #5 Skrevet 27. desember 2022 Astma, hjertefeil, oksygenmangel av andre årsaker. Min var sånn før han fikk medisiner for astma. Ring legen asap! Anonymkode: 5f471...8f1 2 1
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2022 #6 Skrevet 27. desember 2022 Takk, da skal jeg ta en telefon til legevakt 😊 Anonymkode: a688d...405 2 1
Eva-Lena Skrevet 27. desember 2022 #7 Skrevet 27. desember 2022 AnonymBruker skrev (19 minutter siden): Mulig denne burde vært i et annet underforum - men jeg prøver. 2-åringen min er iskald på hendene, og har blålig farge på leppene. Formen er ellers fin og hun er ikke kald ellers på kroppen, men jeg kjenner at blåfarge på leppene stresser meg litt. Spør her først, i tilfelle noen har erfaring eller kunnskap de kan bidra med, i stedet for å oppta tid over telefon til legevakten. Det er ikke nylig oppstått, la merke til blåfargen på leppene hennes for et par dager siden, og kald på hendene har hun ofte vært før. Har jeg grunn til å stresse med det, eller kan jeg fint vente med det til fastlegen er åpent igjen? Anonymkode: a688d...405 Du venter i 2 dager for så å spørre her på KG!!! Hvorfor ringer du ikke legevakt og forhører deg? Skal ikke skremme deg, men så en video på tik tik hvor ett barn var i god form for så å bli blå på leppene. Den ble kjørt rett på sykehus og døde. Husker ikke akkurat nå hva som var feil med barnet, men det kom ut fra intet.
Burugla63 Skrevet 27. desember 2022 #9 Skrevet 27. desember 2022 Men dette er også alvorlige symptomer som burde undersøkes umiddelbart gjerne ta bilder for dokumentasjon
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2022 #10 Skrevet 27. desember 2022 Eva-Lena skrev (35 minutter siden): Du venter i 2 dager for så å spørre her på KG!!! Hvorfor ringer du ikke legevakt og forhører deg? Skal ikke skremme deg, men så en video på tik tik hvor ett barn var i god form for så å bli blå på leppene. Den ble kjørt rett på sykehus og døde. Husker ikke akkurat nå hva som var feil med barnet, men det kom ut fra intet. Fordi hun på den første dagen hadde omgangssyken (storesøster fikk det først, så er sikker på det) og var i tillegg ganske kald ellers på kroppen også (kaldt ute og kaldt hus). Dag 2 var det ikke så tydelig, så tenkte det var pga formen dagen før, før jeg igjen så det tydelig igjen i dag. Men ta det med ro, vi er på vei til legevakt nå, men de var ikke nevneverdig bekymret da jeg pratet med de. Anonymkode: a688d...405
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå