Gå til innhold

Er det sant at menn liker å jage?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er en veldig ærlig og direkte kvinne med bein i nesa som sjeldent går rundt grøten. Jeg synes dette spillet med at menn skal jage oss kvinner høres veldig slitsomt ut , og at vi må gi fra oss et bilde av at vi er mørke og mystiske  - som i hvert fall ikke stemmer overens med min virkelighet.

Hvorfor skal jeg bruke en halv dag på å svare på en melding fra en mann når jeg normalt er en person som svarer raskt, og er en tilgjengelig person for både jobb, venner og familie. Hvorfor skal jeg late som om jeg ikke er interessert i en mann om sannheten er en annen? Vil ikke mannen selv ha en tilbakemelding om kvinnen er interessert eller ei? Hvorfor skal jeg spille hard-to-get når jeg er en åpen, imøtekommende og inkluderende person? Hvorfor skal jeg si at jeg har vært opptatt når jeg har brukt hele kvelden med å se The Witcher på Netflix? 

Hvordan få en mann til å jage meg om det er det som skal til for å få en mann skikkelig interessert som leder til forhold?  Jeg føler mange menn har lett for å putte meg i friend zone, fordi jeg har så god kjemi og kommuniserer så godt med de. Jeg blir invitert på dates, så er ikke der det ligger, men jeg er redd min ærlighet og åpenhet skremmer menn eller at de føler de snakker med bestekompisen sin.

Ønsker menn en nikkedukke som smiler pent og sitter stille i stolen, så er ikke det meg dessverre. 

Anonymkode: 2dd53...adb

• Liker 5
  • Nyttig 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg opplever at de mennene som trenger den jakten er menn som uansett ikke ønsker å slå seg til ro. De trenger stadig den bekreftelsen og dopamin utslippet der er å "vinne" en dame og er derfor sjeldent trofaste i relasjoner. 

En mann som er trygg på seg selv og mer moden enn de som trenger jakten, blir glad for damer som tar initiativ og ikke spiller. Jeg syns det er helt idiotisk å drive å spille hard to get når begge er voksne mennesker og vet at man vil ha hverandre. 

Anonymkode: c1020...c4e

• Liker 12
  • Nyttig 1
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg opplever at de mennene som trenger den jakten er menn som uansett ikke ønsker å slå seg til ro. De trenger stadig den bekreftelsen og dopamin utslippet der er å "vinne" en dame og er derfor sjeldent trofaste i relasjoner. 

En mann som er trygg på seg selv og mer moden enn de som trenger jakten, blir glad for damer som tar initiativ og ikke spiller. Jeg syns det er helt idiotisk å drive å spille hard to get når begge er voksne mennesker og vet at man vil ha hverandre. 

Takk for dette. Slik tenker jeg også, så godt å lese det finnes andre voksne mennesker der ute.

Ts

• Liker 3
Skrevet

Næsj. Har aldri vært opptatt av å jage og liker ikke spill. Dessuten løper jeg ikke så fort og har bare middels+ kondis.

• Liker 5
Skrevet

Svært mange av oss, om ikke de fleste, avskyr å jage. Hvis hun spiller hard to get, skjer, en av to ting: Enten tar jeg henne på alvor, og antar hun ikke er interessert, eller så skjønner jeg hva hun driver med, og mister både respekten og interessen for henne.

Vær oppriktig, direkte og ærlig, det setter vi pris på.

Anonymkode: d7050...29d

• Liker 9
Skrevet

Vil heller si at veldig mange menn savner at kvinner "jager". Veldig mange kvinner tør ikke ta initiativ, selv når de er veldig interresert.  opplevde for ikke lenge siden at en kvinne lurte på hvorfor jeg ikke kysset henne tidligere når jeg ga henne et kyss på slutten av daten, hva med å vise interesse, eller være direkte om hva man vil, istedet for å ikke gi et eneste hint, og bare vente på mannen . Dere kvinner som er redd for å være direkte og ta initiativ vil nok bli overrasket over responsen om dere gjør det. Liker du mannen, si det, lyst å knulle, si det

• Liker 4
Skrevet

Jeg er kvinne. Svarer alltid med en gang, om jeg kan det. Hvis jeg er interessert, viser jeg det ofte. 

• Hjerte 1
Skrevet
Arild37 skrev (13 minutter siden):

Vil heller si at veldig mange menn savner at kvinner "jager". Veldig mange kvinner tør ikke ta initiativ, selv når de er veldig interresert.  opplevde for ikke lenge siden at en kvinne lurte på hvorfor jeg ikke kysset henne tidligere når jeg ga henne et kyss på slutten av daten, hva med å vise interesse, eller være direkte om hva man vil, istedet for å ikke gi et eneste hint, og bare vente på mannen . Dere kvinner som er redd for å være direkte og ta initiativ vil nok bli overrasket over responsen om dere gjør det. Liker du mannen, si det, lyst å knulle, si det

Og jenter lurer på hvorfor metoo skjer. Mann må alltid ta et skudd i blinde. 

Anonymkode: 56f81...2de

• Liker 1
Skrevet

Jage :fnise: ser for mer menn beine etter kvinner med gevær. Men ja, mange menn er konstruert slik at de mister interessen eller blir unnvikende når kvinnen er på gli eller tar initiativ selv, de vil ha det de ikke kan få - frem til de får det. Så er det jo flott at man kan luke de ut ved å ikke være så hard to get, og heller tiltrekke seg de som ikke blir unnvikende av gjensidig interesse. Greia er at om man skal spille slike spill må man fortsette med det, for det vil ikke gå over at de mister interesse når de føler du gjengjelder interesse. Sånt orker ikke jeg. Derimot syns jeg det er ok å ikke være for på i starten heller, de fleste mennesker både kvinner og menn blir ukomfortabel av det.

Anonymkode: 11430...965

• Liker 1
Skrevet

Som mann kan jeg si at nei, jeg jager ikke.

Jeg gidder ingen form for spill.

Om en dame er interessert, så forventer jeg at hun viser det/tar initiativ. 

Når det er opprettet kontakt, så gidder jeg ikke å forholde meg til kvinner som spiller «hard to get» etc.

Jeg er som du sikkert Skjønner, ikke en som er ute på sjekkeren. Jeg har aldri måtte jage noen som helst av de jeg har hatt relasjoner med.

Anonymkode: a8571...e6e

• Liker 2
Skrevet

Min mann har alltid vært klar på at han falt for meg fordi jeg sjekket ham opp, og var veldig klar på hva jeg ville og ikke. Satte grenser, kommuniserte tydelig, og ikke drev på med noe spill. Han var lei av slike kvinner, og ifølge ham er det hva menn opplever mest. Jeg var rett frem og ærlig, på godt og vondt, og det var forfriskende sier han. Da kunne vi rett og slett bli kjent med hverandre, istedenfor å bruke tid på et skuespill, med pull and push, som det blir med kvinner som viser interesse, men så skal spille kostbar og blir selvopptatte angående hvor mye innsats mannen legger ned i å "jakte" på dem selv om de gjør seg litt vanskelig, for så å bli fornærmet og sår om mannen da dropper dem, fordi han ikke er så interessert i slikt spill. Menn gjennomskuer selvfølgelig slikt, og selv om menn ifølge min mann vet sin forventede rolle i slikt spill, at han da skal "fylle koppen hennes" med å ta kontakt og vise tilstrekkelig interesse til at hun er fornøyd nok med innsatsen til å "gi ham en sjanse ", så var han bare lei slikt. Så da han møtte meg, og jeg for det første sjekket opp ham, og så ikke drev med slikt spill, da vekket det fort interessen hans. Da anså han meg fort som en unik kvinne. 

Jeg var selvfølgelig ikke klar over dette da. Jeg var bare meg, ærlig, og det er i etterkant han har fortalt meg at han falt for det. 

Å jakte på kvinner er tydeligvis ikke det han trengte, eller trenger. Ærlig og ekte var noe han satte større pris på, selv om det ikke var noe enklere. Å være ærlig og ekte er jo på godt og vondt. 

At menn trenger å jakte er nok en sannhet med modifikasjoner. Jeg tror det finnes både kvinner og menn som finner mye spenning og bekreftelse i å jakte og å "nedlegge". Kvinner som går inn for å forføre opptatte menn som i utgangspunktet ønsker å være trofast for eksempel, fordi det gir større egenbekreftelse å lykkes i det enn angående single menn, eller angående opptatte menn som selv byr seg frem. 

Samtidig finnes det rikelig med både kvinner og menn som mest av alt ønsker en partner de kan føle seg 100% trygge på, og hvor fraværet av spenning og usikkerhet er å ha en herlig trygg havn å høre hjemme i. I den gruppa er jeg selv, og der er nok min kjære også. Vi kan begge synes det er hyggelig å få oppmerksomhet fra andre, men det er partner som er den trygge havnen vi trenger mer enn vi trenger spenning. 

Folk er ulike. Menn er også ulike. Menn og kvinner som trenger å jakte virker for meg ofte å ha større behov for bekreftelse enn oss som ikke har det behovet. Er mer rastløse og kjeder seg fortere også. Vi mennesker handler stort sett ut fra noe vi trenger, og behov for å jakte kommer nok av et grunnleggende indre behov for bekreftelse, eller noe annet det å jakte gir vedkommende av tilfredsstillende følelse. Hos andre er det andre grunnleggende behov som er viktigere, og slik jakt derfor ikke hensiktsmessig for det behovet. Siden jeg kjenner meg selv og min partner vet jeg hvorfor det å ha en partner som trygg havn er et sterkere grunnleggende behov for oss, og siden jeg kjenner noen som trenger slik jakt intimt og personlig kan jeg også se hvilket grunnleggende behov som driver akkurat dem til slik jakt. Om menn spesielt trenger å jakte vet jeg imidlertid ikke om stemmer. For min del kan det mer virke som at kvinner ofte liker, eller har kommet til å tro på, at menn bør jakte på dem for å virkelig vise at de er interessert, og at det medfører at menn ofte må spille med angående det. Selv om de kanskje egentlig hater slikt spill. 

Kanskje er det mest vi kvinner, og det at mange av oss ganske passivt selv "måler " menns interesse ut fra hvor hardt han prøver som driver frem det meste av at "menn må jakte"? Ut fra diverse tråder her på kg for eksempel er jo kvinner svært opptatt av hvilken innsats mannen legger ned, og spillet min mann kom til å bli svært lei er det tydeligvis mange som spiller, og tror er riktig/viktig å gjøre for å få menns interesse. Jeg tror ikke det er menn som teller dater før "det er riktig " å ha sex, som later som de ikke er interessert, selv om de er det, og som er mer opptatt av å om den andre viser nok interesse enn å selv ta sjanser på å bli avvist. Om kvinner generelt er opptatt av å bli jaktet på, da setter jo vi menn i jakt- posisjonen, mer enn de selv kanskje ønsker/trenger det?

• Liker 3
Skrevet

Ikke nå lenger. 

Skrevet

Vi liker ikke å jakte. Det er bortkastet tid, men vi er jo nødt til det siden kvinner liker denne katt og mus lekingen. 

Anonymkode: 39c09...819

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Og jenter lurer på hvorfor metoo skjer. Mann må alltid ta et skudd i blinde. 

Serr slutt å dra metoo inn i vanlig flørting og sjekking. Det han forteller om er en situasjon på date der de allerede har en bekreftet interesse for hverandre og romantisk interesse for hverandre. Du kan for pokker ikke sammenligne det å prøve seg på et kyss etter en god date, med grov seksuell trakassering og maktovergrep som metoo handler om! 

• Liker 1
  • Nyttig 4
Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker said:

Serr slutt å dra metoo inn i vanlig flørting og sjekking. Det han forteller om er en situasjon på date der de allerede har en bekreftet interesse for hverandre og romantisk interesse for hverandre. Du kan for pokker ikke sammenligne det å prøve seg på et kyss etter en god date, med grov seksuell trakassering og maktovergrep som metoo handler om! 

Enig

14 minutter siden, AnonymBruker said:

Vi liker ikke å jakte. Det er bortkastet tid, men vi er jo nødt til det siden kvinner liker denne katt og mus lekingen. 

Anonymkode: 39c09...819

Noen av oss avskyr det og finner lure måter å unngår jaktere. Lukter forpliktelsesangst lang vei når bare jakten er gøy

Anonymkode: 11430...965

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Hvorfor skal jeg bruke en halv dag på å svare på en melding fra en mann når jeg normalt er en person som svarer raskt, og er en tilgjengelig person for både jobb, venner og familie. Hvorfor skal jeg late som om jeg ikke er interessert i en mann om sannheten er en annen? Vil ikke mannen selv ha en tilbakemelding om kvinnen er interessert eller ei? Hvorfor skal jeg spille hard-to-get når jeg er en åpen, imøtekommende og inkluderende person? Hvorfor skal jeg si at jeg har vært opptatt når jeg har brukt hele kvelden med å se The Witcher på Netflix? 

Jeg tror oppriktig talt ikke det er særlig mange som synes det er negativt at du svarer raskt eller er åpen og inkluderende. I det hele tatt er jeg litt nysgjerrig på hvor dette inntrykket av at dette skulle være negativt kommer fra?

• Liker 2
Skrevet

Stort sett er det bare volds- og voldtektsmenn som jager kvinner, så godt at ikke så mange her inne ser ut til å like denslags.

Selv liker jeg heller ikke å jakte på kvinner, og jeg har ikke inntrykk av at mange kvinner er spesielt fan av menn som liker det heller. Tipper dette henger sammen med alder og personlighet, men vet ikke.

Anonymkode: 2d62d...f7d

• Liker 2
Skrevet

Har opplevd det med en type menn. Hopper raskt videre. De er jo selv glad i dette rare spillet så når jeg avviser dem blir de selvfølgelig interessert. Min hypotese er at dette kjennetegner mennesker som er usikre og ikke vet hva de vil. De er egentlig ikke interessert, men blander bekreftelse med kjærlighet. Når de får bekreftelse får de selvfølelsen de trenger og innser at de ikke er så interessert. Når de ikke får bekreftelse, tror de at de er interessert. Men når de forelsker seg på ekte, slutter de å spille for da vil de være med personen uansett. Før det er det tvilen som får dem til å spille, ubevisst. Det er ikke noe kynisk spill med strategi, bare uvitenhet om egne behov.

Anonymkode: cc4d4...458

• Liker 2
  • Nyttig 2
Gjest Paramount
Skrevet

Jeg tror de som påstår at menn liker å jage misforstår. Det de egentlig liker er å bli fristet. Det blir menn aldri lei av. Utfordringen er altså å klare å overraske og friste, ikke å spille vanskelig og halvinteressert. Kvinner som går over i safe modus og tenker at nå er alt i boks blir kjedelige. Da dukker plutselig lysten på å jage opp, når det egentlig er behovet for å bli fristet som er motivet.

Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Nettopp. Disse mennene drar fort ut på jaktmarkene igjen når byttet er nedlagt. 

Jeg tror dette spillet skriver seg fra eldgamle idealer, der kvinnen var forventet å være uskyldig, rødmende og kokett mens mannen var jagende og insisterende. Så gikk de der i en slags paringsdans til hun måtte gi seg aldeles over og bli hans. Det er nok herfra påstanden om at når en kvinne sier nei så mener hun ja skriver seg. 

Vi bør ha kommet lenger i dag.

• Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...