Gå til innhold

Flere som har rådyr i hagen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

De er så søte og flotte dyr, det er så avslappende å kikke på de fra stuevinduet :) Er en mor med 3 kalver(eller geiter eller hva de heter) som sover rett utenfor balkongen stadig vekk. De virker ikke redde heller. 

Anonymkode: 88546...8e8

• Hjerte 3
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har massevis av dem bak huset. Er en pest og en plage når man har hund...

• Liker 3
Skrevet

Hadde rådyr i hagen før, de kommer heldigvis ikke lenger. Rådyrbæsj overalt og de ødela rosene.

Anonymkode: 1376a...8e9

• Liker 2
Skrevet

De reker litt rundt nedi veien her, men har ennå ikke sett dem i hagen. Mulig kattene jager dem.

Anonymkode: 33975...6ec

Skrevet

Vi har to-tre stykker som kommer for å få mat. De får pellets for vilt og litt epler. 

Skrevet

Hadde noe ælj for noen år siden som spiste epler, artig å se på 🙂 Hadde to kalver med seg.

Anonymkode: da810...94c

Skrevet

Ja, og de er alt for tamme :( 

De tusler opp på verandaen vår og sånt.

Skrevet

Hadde det før, ødela alt man hadde plantet i hagen, et mareritt. 

Anonymkode: 8a761...393

• Liker 2
Skrevet

Er ikke noe rådyr i hagen her selv om vi bor rett ved skogen.

Det var ett rådyr her daglig for 3-4 år siden og det var skadet. Jeg ringte viltnemda og de skulle sjekke opp. Siden har jeg ikke sett det. Ble mest sannsynlig avlivet.

Det ødela en busk jeg har i hagen. Spiste opp mye og det bærer busken preg av den dag i dag.

Anonymkode: 1c4e2...051

• Liker 1
Skrevet

Tråkk igjennom hagen. Tenker sette opp gjerde. De spiser opp blomstrene om våren og sommeren

• Liker 1
Skrevet

de kommer ned i hagen til foreldrene mine, spesielt om vinteren, fine dyr. Så dem også hver morgen jeg tok ungen til bhg.

Skrevet

Jager dem bort, liker å ha blomster og bærbusker mere enn rådyr. 

Anonymkode: 3e7ad...9b7

Skrevet
SeattleSlew skrev (23 timer siden):

Tråkk igjennom hagen. Tenker sette opp gjerde. De spiser opp blomstrene om våren og sommeren

De elsker tulipanløker og sukkererter. 

Strø blodmel rundt og i beddet. (Blod+mel).

Anonymkode: 68739...755

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

De elsker tulipanløker og sukkererter. 

Strø blodmel rundt og i beddet. (Blod+mel).

Anonymkode: 68739...755

Prøvd både det og div kjerringråd. Det virker noen uker så er de tilbake

AnonymBruker
Skrevet

De pleier å holde seg nedpå jordet eller borti skogen, men det hender noen blir tøffe og kommer helt til huset. Da spiser de frukttrær og blomster. Ser helst at de holder seg på avstand, men de er nydelige å se på. (Vi pleier å spare en del løvtrær når vi rydder så de og andre hjortedyr ikke skal spise ting de ikke bør spise). Geit er dama, kje/killinger er barna.

Anonymkode: db04a...0df

AnonymBruker
Skrevet

Ja, dessverre. De spiser opp alt, helt umulig å ha en fin hage eller ha grønnsakshage. Nå blir det et høyt gjerde til våren. 

Anonymkode: ca486...0d4

Skrevet

Med tre geiter😂 søtt!

Skrevet

Hos oss spiser de thujahekken vår på vinteren.  Det virker som de har nok mat på sommeren, for de spiser ikke sommerblomstene våre.

AnonymBruker
Skrevet

Bor utpå bygda. Har alt mulig her, er ikke alt vi ser da. Men rådyr og elg er ikke ukjent rundt huset. De holder seg stort sett i skogen heldigvis, men når vi skal bygge bed som en utvidelse til drivhuset så skal det gjerdes inn. 

Anonymkode: 8b104...14f

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...