AnonymBruker Skrevet 27. desember 2022 #1 Skrevet 27. desember 2022 Når det blir slutt så ser man jo aldri de igjen uansett. Jeg skjønner ikke hvorfor jeg må gi gaver til min brors kone f.eks. Det er jo ikke min familie. Og siden de fleste menn er utro og bytter ut damene sine så er det ikke vits å bli kjent med kjærestene/konene til søsken. Så hvorfor skal man bruke tid og penger på det? Anonymkode: 421e6...2a0
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2022 #2 Skrevet 27. desember 2022 For de aller fleste tenker ikke at det skal ta slutt, de fleste tenker på svigerfamilien som en del av familien, noen man skal se og være sammen med resten av livet. Anonymkode: 278f0...104 7
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2022 #3 Skrevet 27. desember 2022 Om en har den innstillingen at de fleste menn er utro, så får en vel la være å innlede forhold. Da slipper en å gi gaver til svigerfamilien. Anonymkode: a8828...332 3 1
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2022 #4 Skrevet 27. desember 2022 Da gir man vel ikke til sin egen kone heller, bortkastede penger hvis det tar slutt Anonymkode: e5b96...480 6
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2022 #6 Skrevet 27. desember 2022 AnonymBruker skrev (17 minutter siden): Da gir man vel ikke til sin egen kone heller, bortkastede penger hvis det tar slutt Anonymkode: e5b96...480 Ja faktisk! Siden de fleste menn bare stikker av, hvorfor bruke penger på de? Anonymkode: 421e6...2a0
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2022 #7 Skrevet 27. desember 2022 men i alle dager for en måte du tenker på da virker som du har gått gjenn etter aller annet i kjærlihetslivet ditt men du trenger ikke la det gå ut over alle andre og så må du komme deg videre med livet er ikke sunt å gå rundt og tenke sånn Anonymkode: f56e8...cc5
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2022 #8 Skrevet 27. desember 2022 Hvorfor gi gaver til din slekt da, de skal jo dø engang så det er også bortkastede penger. Eller det er kanskje annerledes med din slekt? Anonymkode: 1d052...d59 2 1
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2022 #9 Skrevet 27. desember 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): men i alle dager for en måte du tenker på da virker som du har gått gjenn etter aller annet i kjærlihetslivet ditt men du trenger ikke la det gå ut over alle andre og så må du komme deg videre med livet er ikke sunt å gå rundt og tenke sånn Anonymkode: f56e8...cc5 Men det er jo sant. Menn bytter damer som vi damer bytter sokker. Jeg ga julegaver til den forrige eksen til broren min, hun ble dumpa. Og de 3 før der igjen. Jeg vil jo aldri se de igjen, så det var jo helt bortkastet å kjøpe gaver til de. Anonymkode: 421e6...2a0
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2022 #10 Skrevet 27. desember 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Hvorfor gi gaver til din slekt da, de skal jo dø engang så det er også bortkastede penger. Eller det er kanskje annerledes med din slekt? Anonymkode: 1d052...d59 Er annerledes siden de ikke dumper andre mennesker som de var søppel, sånn som menn gjør med damer stort sett. Så jeg skjønner ikke hvorfor jeg må kjøpe gave til kona til broren min. Han vil jo skille seg garantert etter hvert. Anonymkode: 421e6...2a0
MortenMunkholm Skrevet 27. desember 2022 #11 Skrevet 27. desember 2022 AnonymBruker skrev (31 minutter siden): Når det blir slutt så ser man jo aldri de igjen uansett. Jeg skjønner ikke hvorfor jeg må gi gaver til min brors kone f.eks. Det er jo ikke min familie. Og siden de fleste menn er utro og bytter ut damene sine så er det ikke vits å bli kjent med kjærestene/konene til søsken. Så hvorfor skal man bruke tid og penger på det? Anonymkode: 421e6...2a0 Du vet jo at en dag skal du dø. Så hvorfor gidde å stå opp i det hele tatt, ikke sant? 2
Grüner Skrevet 27. desember 2022 #12 Skrevet 27. desember 2022 (endret) Er det så vanskelig for deg å gi noe til andre, at de må være knyttet til deg via blodsbånd? For en holdning. Du framstår som smålig og gjerrig. Endret 27. desember 2022 av Grüner 1
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2022 #13 Skrevet 27. desember 2022 Grüner skrev (Akkurat nå): Er det så vanskelig for deg å gi noe til andre, at de må være knyttet til deg via blodsbånd? For en holdning🙄. Nei, men når jeg vet at de blir borte fra livet mitt etterhvert så ser jeg ikke vitsen. Siden broren min bytter damer som det var sokker. Anonymkode: 421e6...2a0
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2022 #14 Skrevet 27. desember 2022 Just now, AnonymBruker said: Nei, men når jeg vet at de blir borte fra livet mitt etterhvert så ser jeg ikke vitsen. Siden broren min bytter damer som det var sokker. Anonymkode: 421e6...2a0 For du lever her og nå, hun er en del av familien di nå. Tenk hvis moren din blir påkjørt imorgen, hva er vitsen å gi gave til henne? Anonymkode: e7bac...5da 1
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2022 #15 Skrevet 27. desember 2022 For en syk tankegang. Rett og slett ikke normalt. Har du ikke lært deg vanlig folkeskikk og sosial omgang med andre mennesker? Anonymkode: c2ff2...0e9
Fremmed fugl Skrevet 28. desember 2022 #16 Skrevet 28. desember 2022 AnonymBruker skrev (14 timer siden): Når det blir slutt så ser man jo aldri de igjen uansett. Jeg skjønner ikke hvorfor jeg må gi gaver til min brors kone f.eks. Det er jo ikke min familie. Og siden de fleste menn er utro og bytter ut damene sine så er det ikke vits å bli kjent med kjærestene/konene til søsken. Så hvorfor skal man bruke tid og penger på det? Anonymkode: 421e6...2a0 Hvem man gir julegaver til er en svært varierende sosial konvensjon. Her finnes det ikke rett eller galt. Noen gir ikke noen julegaver til noen, andre gir i øst og vest. Som med mye annet i et sosialt spill, så velger de fleste å tilpasse seg sitt miljø. Mange tror at deres praksis er fasit. Her bør etter mitt syn folk akseptere at det ikke finnes et riktig svar på hvem man skal gi gave til. Gaver skal selvfølgelig bli gitt frivillig og uten noen som helst krav til mottaker. Vet at mange bruker gaver som en type sosial ritual, akkurat som en del bruker julen til det samme. Her vil da julegaven brukes til å markere sosialt sammenheng, og julen å markere sosial status. Du opplever at din brors kone ikke er et viktig menneske i livet ditt, det er vel sånn noen har det, andre har en annen relasjon til familien til sine søsken. Akkurat som vi har ulike relasjoner til våre foreldrer og søsken. Litt uklart om du også tenker at din brors kone er litt spesiell på grunn av den kompliserende faktoren at hun kan endre rolle og bli din brors eks kone? Da du kan havne i en lojalitetskonflikt, hvis du nå blir godt kjent og venn med henne. PS. Min brors kone er ikke min familie. Når min bror med familie besøker meg og min familie, så er det enn annen familie på besøk, og ikke en familie som samles.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå