Gå til innhold

Hengende hud ved haken - startende "hamsterkinn"

Anbefalte innlegg

Skrevet

Usikker på om denne problemstillingen hører hjemme her eller innunder kosmetikk og velvære.

Huden på hake/kinn har startet å henge, noe jeg er svært ukomfortabel med da jeg ennå ikke har fylt 40 år. Det får meg også til å se mer sur og sliten ut.

Dette er nok genetisk betinget da min mor ser svært gammel ut for alderen. Hun har imidlertid røkt og solt seg ukritisk i alle år, noe jeg har holdt meg langt unna.

Hva slags behandling kan man få utført på slik hengende hud? Er det noe man kan få utført som er varig, foruten kosmetisk kirurgi? 

Anonymkode: d4dee...6e7

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er helt vanlig at det begynner å skje i tidlig 30 årene. Kollagen produksjonen synker allerede fra vi er 25. 

En ting som kan hjelpe er face yoga, smile mye og holde musklene i kinnene aktivert så de løfter området ved munn og hake.

Bortsett fra det er det ingenting som kan løfte annen enn kirurgisk Ansiktsløft, du bør vente til du er 50 med det. Botox i DAO musklene kan bidra med å forebygge hvis tilfellet for deg er at du strammer musklene som trekker munnvikene nedover, men for meg gjør jeg ikke det og saggingen skyldes naturkreftene gravitasjon som en ikke kan forhindre 

Anonymkode: 91e50...a52

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Det er helt vanlig at det begynner å skje i tidlig 30 årene. Kollagen produksjonen synker allerede fra vi er 25. 

En ting som kan hjelpe er face yoga, smile mye og holde musklene i kinnene aktivert så de løfter området ved munn og hake.

Bortsett fra det er det ingenting som kan løfte annen enn kirurgisk Ansiktsløft, du bør vente til du er 50 med det. Botox i DAO musklene kan bidra med å forebygge hvis tilfellet for deg er at du strammer musklene som trekker munnvikene nedover, men for meg gjør jeg ikke det og saggingen skyldes naturkreftene gravitasjon som en ikke kan forhindre 

Takk for svar. Ja ansiktsløft blir for drastisk. Men hva med kjemiske peelinger osv, kan det hjelpe? Jeg smiler mye, har derfor fått en del smilerynker også, men jeg syns de er mye mer "positive" og "fine" enn saggende hamsterkinn.

TS

Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Takk for svar. Ja ansiktsløft blir for drastisk. Men hva med kjemiske peelinger osv, kan det hjelpe? Jeg smiler mye, har derfor fått en del smilerynker også, men jeg syns de er mye mer "positive" og "fine" enn saggende hamsterkinn.

TS

Ifølge min søster - som tar en del skjønnhetsbehandlinger og som har en venninne innen bransjen - er laser det nye store. Det har utviklet seg veldig. Gå til en dyktig lege eller sykepleier med lang erfaring. Ville ellers spurt på Elite helse hva de kan tilby/ skreddersy av andre behandlinger.

Anonymkode: 33604...5f8

• Liker 1
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker said:

Hva er hamster kinn? Bilde? 

Anonymkode: 0a774...a7c

008844A2-9C00-4F3F-82FE-FE7568941105.thumb.jpeg.c8404ea1881a101261f12009b5e43468.jpeg

Anonymkode: d4b90...c78

Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Rævva kvalitet fra naturens side. Men ts, jeg har ikke så peiling på sånn, men sånn dermapenn skal visst være oppstrammende.

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hva er hamster kinn? Bilde? 

Anonymkode: 0a774...a7c

(Dette er ikke meg  men jeg fant bilde på nettet. Jeg er ikke så ille, men ser startende tegn). 

TS

Screenshot_20221227_214351_Samsung Internet.jpg

• 1 år senere...
Skrevet

TS! Fant du ut noe som virket? Jeg er i samme båt🙈

Anonymkode: 61ef0...a59

Skrevet

Jeg ser at dette har begynt å skje meg, samt alle mine venninner og kamerater som også er i midten av 40-årene. Det er helt naturlig, menneskelig aldring og skjer med alle som ikke ønsker å bruke titusenvis av årlige kroner på nervegift og kjemikalier 😇 Og vi ser veldig godt hvem som har tatt dypdykk nedi den bøtta for å si det slik 😅

• Liker 2
  • Nyttig 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...