Gå til innhold

Utestengt fra Tinder på livstid

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg oppretta bruker for noen uker siden. Fylte ut info, bilder, betalte for en måned og alt var greit. Var innom der det neste døgnet og sveipa kun litt, deretter noen dager pause pga jobb. Jeg så at jeg hadde noen hundre som hadde likt meg. Skulle logge meg inn for å gå gjennom alle, men fikk da beskjed om at jeg var rapportert og utestengt for livstid. Sto ikke noe om årsak til rapportering, men etter en Mail med Tinder support fikk jeg bare beskjed om at det ikke var noen klagemulighet. Greit nok. Ikke verdens undergang. Men fikk ikke pengene tilbake heller. 

Flere som har opplevd dette? Er det ingen som ser over profilen når noen rapporterer? Gjorde ingenting galt. Er i 40-årene og rakk ikke å chatte med noen heller så var jo ikke noe å rapportere. Merkelig 🤷‍♀️

Anonymkode: 9e399...e44

• Hjerte 1
Skrevet

Jeg har opplevd det og da var problemet at jeg ikke hadde verifisert meg via mail. Hadde bare ignorert den verifiseringsmailen. 

Fikk da beskjed om at jeg var utestengt av sikkerhetsmessige grunner. Skjønte ingenting helt til jeg trykka på den aktiveringsmailen og tinder plutselig funka igjen! 

Hvis det står at det er fordi du har blitt rapportert så vet jeg ikke om du kan få tilbake kontoen.. Er du sikker på du ikke har oppført deg upassende? Er du mann eller dame? 

Anonymkode: 3719a...00b

• Liker 5
Skrevet

Det er veldig dårlig kundeservice der, og ingen mulighet til å få svar. Kanskje en eks har rapportert noe falske og alvorlige anklager om deg. Burde fått pengene tilbake ja

Anonymkode: cb98e...a93

• Liker 4
Skrevet

Ta kontakt med forbrukerrådet. Du SKAL ha tilbake pengene. 

Anonymkode: 746b8...293

• Liker 5
  • Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Det er veldig dårlig kundeservice der, og ingen mulighet til å få svar. Kanskje en eks har rapportert noe falske og alvorlige anklager om deg. Burde fått pengene tilbake ja

Tror ikke tinder fungerer sånn at det holder med rapportering fra én profil. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Det går ikke an å rapportere profiler man ikke har matchet med heller. 

Skrevet

Hva er vitsen med å betale for Tinder? Er jo bare masse ekle fitteprinser der med dårlige kristne verdier. 

Anonymkode: 49a0e...5e6

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (40 minutter siden):

Jeg har opplevd det og da var problemet at jeg ikke hadde verifisert meg via mail. Hadde bare ignorert den verifiseringsmailen. 

Fikk da beskjed om at jeg var utestengt av sikkerhetsmessige grunner. Skjønte ingenting helt til jeg trykka på den aktiveringsmailen og tinder plutselig funka igjen! 

Hvis det står at det er fordi du har blitt rapportert så vet jeg ikke om du kan få tilbake kontoen.. Er du sikker på du ikke har oppført deg upassende? Er du mann eller dame? 

Jeg mener at jeg verifiserte meg via mailen. Jeg er dame på 43. Mener jeg gjorde alt riktig. Rakk ikke å chatte med noen da jeg ikke hadde tid etter at jeg oppretta bruker. Sveipa noen til høyre og noen til venstre, og oppdaterte profilen. Hadde to profilbilder kun av ansikt. Og ikke rukket å skrive noen tekst om meg selv utenom det som kreves. Tror jeg var der en time med alt. Så når jeg gikk dit på nytt etter noen dager så fikk jeg litt bakoversveis av så mye «likes» eller «sveips». Tenkte å ta det når jeg hadde bedre tid. Og da kom jeg ikke inn. 

Jeg skulle egentlig inn der for pga en fyr jeg datet som min venninne sa fortsatt var på Tinder etter et halvt år. Kan han ha rapportert meg som uekte profil eller noe 🤔 Jeg så han ikke da jeg sveipet og søkte han ikke opp. Hadde liksom glemt det litt (sinnet gikk over når jeg hadde tenkt gjennom ting). Eller noen blitt irritert fordi jeg ikke svarte? Hadde noen matcher etter første timen. 

TS

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Jeg mener at jeg verifiserte meg via mailen. Jeg er dame på 43. Mener jeg gjorde alt riktig. Rakk ikke å chatte med noen da jeg ikke hadde tid etter at jeg oppretta bruker. Sveipa noen til høyre og noen til venstre, og oppdaterte profilen. Hadde to profilbilder kun av ansikt. Og ikke rukket å skrive noen tekst om meg selv utenom det som kreves. Tror jeg var der en time med alt. Så når jeg gikk dit på nytt etter noen dager så fikk jeg litt bakoversveis av så mye «likes» eller «sveips». Tenkte å ta det når jeg hadde bedre tid. Og da kom jeg ikke inn. 

Jeg skulle egentlig inn der for pga en fyr jeg datet som min venninne sa fortsatt var på Tinder etter et halvt år. Kan han ha rapportert meg som uekte profil eller noe 🤔 Jeg så han ikke da jeg sveipet og søkte han ikke opp. Hadde liksom glemt det litt (sinnet gikk over når jeg hadde tenkt gjennom ting). Eller noen blitt irritert fordi jeg ikke svarte? Hadde noen matcher etter første timen. 

TS

Som sagt er det ikke mulig å rapportere profiler man ikke har matchet med og jeg tror det må mye mer til enn 1 rapport for å bli utestengt. Høres ut som en feil har skjedd ett eller annet sted 

• Liker 1
Skrevet

Det burde være lærdom i dette: ALDRI betal for en datingtjeneste.

Tinder er helt umulige å kommunisere med. De vil ikke snakke med sluttbruker, de vil ikke snakke med teleselskapene, og de vil ikke snakke med forbrukermyndighetene. Sannsynligvis har du ingen andre muligheter enn å gå til sak, eller bare gi opp og gå videre.

Du kan eventuelt få deg et kontantkort hos OneCall og lage en konto med det. Ditt nåværende telefonnummer vil du aldri kunne bruke der igjen.

Anonymkode: e5060...0c9

Skrevet
AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Det burde være lærdom i dette: ALDRI betal for en datingtjeneste.

Tinder er helt umulige å kommunisere med. De vil ikke snakke med sluttbruker, de vil ikke snakke med teleselskapene, og de vil ikke snakke med forbrukermyndighetene. Sannsynligvis har du ingen andre muligheter enn å gå til sak, eller bare gi opp og gå videre.

Du kan eventuelt få deg et kontantkort hos OneCall og lage en konto med det. Ditt nåværende telefonnummer vil du aldri kunne bruke der igjen.

Jeg fikk svar fra Tinder support men det var et standardsvar som ikke hjalp meg på noen som helst måte. Jeg ba om å få refundert pengene, men fikk et helt annet svar. Jeg avsluttet abonnementet selvfølgelig, sånn at det kun ble trekt for den første måneden. I ettertid har jeg laget ny bruker på Møteplassen og Facebook Dating. Så er ikke så om å gjøre å komme på Tinder. Bare så merkelig, med så mange brukere, at de ikke er mer konkrete og behjelpelige. 

TS

Skrevet
AnonymBruker skrev (44 minutter siden):

Som sagt er det ikke mulig å rapportere profiler man ikke har matchet med og jeg tror det må mye mer til enn 1 rapport for å bli utestengt. Høres ut som en feil har skjedd ett eller annet sted 

Ja er helt overbevist om at dette ikke er brukerfeil. Synes det er vel dramatisk å utestenge på livstid for noe man ikke vet hva er 🤷🏻‍♀️😅

TS

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Ta kontakt med forbrukerrådet. Du SKAL ha tilbake pengene. 

Anonymkode: 746b8...293

Tja. Kanskje jeg skal det. Av prinsipp. 

TS

Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Tja. Kanskje jeg skal det. Av prinsipp. 

TS

Personlig hadde jeg nok gått til sak dersom jeg ikke hadde fått penger tilbake, bare litt på pur f....Men spørs jo hva slags økonomi og muligheter til å gå til full rettssak (jeg har det). 

Hadde jeg fått sånn behandling skulle jeg om så dratt daglig leder til rettssalen etter håret om nødvendig. 

Anonymkode: b43d4...094

• Nyttig 2
Skrevet

Du hadde ikke upassende bilder på noe måte? Vet de er strenge på om en naken pupp eller rompe er med på et av bildene...

Anonymkode: b137f...d8c

Annonse
Skrevet
48 minutter siden, AnonymBruker said:

Personlig hadde jeg nok gått til sak dersom jeg ikke hadde fått penger tilbake, bare litt på pur f....Men spørs jo hva slags økonomi og muligheter til å gå til full rettssak (jeg har det). 

Hadde jeg fått sånn behandling skulle jeg om så dratt daglig leder til rettssalen etter håret om nødvendig. 

Problemet er at daglig leder sitter i USA. De kommer ikke til å bry seg om trusler fra nordmenn, og hadde nok heller valgt å bare droppe Norge som marked om norske forbrukermyndigheter ble for vanskelige.

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (30 minutter siden):

Du hadde ikke upassende bilder på noe måte? Vet de er strenge på om en naken pupp eller rompe er med på et av bildene...

Anonymkode: b137f...d8c

Nei herregud. Hadde to bilder av kun ansikt. Kunne ikke lagt ut noe sånt med utringning/naken pupp eller rumpe. Det er ikke meg. 

TS

• Liker 1
  • Hjerte 1
Skrevet
3 hours ago, AnonymBruker said:

Jeg oppretta bruker for noen uker siden. Fylte ut info, bilder, betalte for en måned og alt var greit. Var innom der det neste døgnet og sveipa kun litt, deretter noen dager pause pga jobb. Jeg så at jeg hadde noen hundre som hadde likt meg. Skulle logge meg inn for å gå gjennom alle, men fikk da beskjed om at jeg var rapportert og utestengt for livstid. Sto ikke noe om årsak til rapportering, men etter en Mail med Tinder support fikk jeg bare beskjed om at det ikke var noen klagemulighet. Greit nok. Ikke verdens undergang. Men fikk ikke pengene tilbake heller. 

Dette er helt useriøs oppførsel fra Tinder. Skal de utestenge noen som har betalt så må de selvsagt både oppgi hvorfor du har blitt utestengt og gi det mulighet til å klage. Dette blir jo som om du hadde nektet å betale regningene fra Tinder og ikke oppgitt noen grunn. De hadde aldri godtatt det. 

Anonymkode: 4ceff...b43

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hvem er daglig leder for Tinder? 

Anonymkode: fcd94...ef2

• Liker 1
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Dette er helt useriøs oppførsel fra Tinder. Skal de utestenge noen som har betalt så må de selvsagt både oppgi hvorfor du har blitt utestengt og gi det mulighet til å klage. Dette blir jo som om du hadde nektet å betale regningene fra Tinder og ikke oppgitt noen grunn. De hadde aldri godtatt det. 

Anonymkode: 4ceff...b43

De (og de aller fleste datingtjeneste) har det faktisk som policy at de ALDRI forteller deg hvorfor du har blitt kastet ut. De begrunner dette med at de skal beskytte de som har rapportert.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...