Gå til innhold

Er det 100% sikkert av stivkrampevaksine holder i 10 år?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tok sprøyte i slutten av 2013, så altså rundt 9 år siden. Holder denne fortsatt da? Leser på nett det skal holde i 10 år og legen svarer ikke på telefonen 

Anonymkode: 4685c...33c

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du kan ta ny nå hvis du er usikker 

Anonymkode: 04c39...47b

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Du kan ta ny nå hvis du er usikker 

Jeg vet jeg kan ta ny men det står at det holder i 10 år, så om det gjør det trenger jeg jo ikke. Derfor jeg prøver å finne ut om det stemmer helt sikkert 

Skrevet

Jeg vet jeg kan ta ny men det står at det holder i 10 år, så om det gjør det trenger jeg jo ikke. Derfor jeg prøver å finne ut om det stemmer helt sikkert 

Altså, det er jo individuelle forskjeller på folk. Så nei, det er ikke garantert at du er immun i nøyaktig 10 år. Noen er immune i 9, noen i 12, andre ikke særlig immune i det hele tatt 

Legen kan ikke garantere noe som helst

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Altså, det er jo individuelle forskjeller på folk. Så nei, det er ikke garantert at du er immun i nøyaktig 10 år. Noen er immune i 9, noen i 12, andre ikke særlig immune i det hele tatt 

Legen kan ikke garantere noe som helst

Men hvorfor anbefaler de ny dose hvert 10 år om man ikke er garantert at den funker i 10 år? 

Skrevet

Men hvorfor anbefaler de ny dose hvert 10 år om man ikke er garantert at den funker i 10 år? 

Fordi man ikke kan gi et individuelt svar til hver enkelt person,  og hvert 5. år er for tett

Skrevet

Fordi man ikke kan gi et individuelt svar til hver enkelt person,  og hvert 5. år er for tett

Men da vil jo mange kunne bli syk om de følger legens råd om 10 år mellom hver om det ikke stemmer? 

Skrevet

Hvis man har tatt den for 9 år siden, og har fått et forurenset sår er dwt vel anbefalt å ta den igjen....

Skrevet

Jeg har ikke tatt den vaksinen siden jeg fikk på skolen. Tok den i 1983. Har hatt flere sår og blitt bitt av dyr uten at noe har skjedd.

Du vil merke fort om du får stivkrampe og da får du antibiotika og vaksine på nytt der og da. Jeg orker ikke gå rundt å tenke på dette.

Anonymkode: 95c5e...a1d

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Men da vil jo mange kunne bli syk om de følger legens råd om 10 år mellom hver om det ikke stemmer? 

Det er veldig få som følger rådet om å ta den hvert tiende år.

Anonymkode: 0978b...f8b

• Nyttig 1
Skrevet

TS, er det du som er gravid og bitt av hund? Ta kontakt med privatlege, du kan ha videochat med dem. Så slipper du å spamme KG.

Anonymkode: 56357...922

Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

TS, er det du som er gravid og bitt av hund? Ta kontakt med privatlege, du kan ha videochat med dem. Så slipper du å spamme KG.

Spamme? Finnes det ikke kun 1 annet innlegg da?

Anonymkode: 8fc12...20b

Skrevet

Spamme? Finnes det ikke kun 1 annet innlegg da?

Anonymkode: 8fc12...20b

Ja, men TS kommer jo til å fortsette å starte alle mulige tråder om hundebity pg stivkrampe. Hun er åpenbart bekymret og redd.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...