Paprika Skrevet 25. oktober 2002 #1 Del Skrevet 25. oktober 2002 Min mor skal feire sin 50 års dag i morgen, og jeg tenkte å skrive en sang. Trenger tips til lettsungne sanger jeg kan skrive til. Kanskje noen vet om en web side der det ligger ferdige sanger som jeg kan "stjele" litt fra.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Væren Skrevet 25. oktober 2002 #2 Del Skrevet 25. oktober 2002 Hei, Paprika! Det var et kort varsel, da!!! Du kan søke på festsanger på nettet, og se hva du finner. Ellers tror jeg flere av disse sidene er mer eller mindre lagt ned pga. opphavsretten, så det er ikke så mye som ligger ute nå som tidligere. Jeg har skrevet masse sanger i årenes løp, til familie, venner og kolleger, og jeg synes det er kjempegøy! Hvis du ikke er så vant med å dikte sanger, er det lurt at sangen du skal dikte på ikke har altfor lange vers, og at det er en sang som alle kan. Det gjør det lettere for gjestene å synge med. Dessuten blir det lettere for deg å skrive dersom melodien er enkel og grei å forholde seg til! Skriv gjerne opp noen stikkord først på hva du vil ha med i sangen, og begynn å nynne litt mens du grubler og rimer litt! Det kan være vanskelig å komme i gang, men når det først løsner hender det at versene bare "renner" ut! Lykke til! Håper det blir en fin fest og en bra sang! Hilsen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå