Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Mange spør seg om dette i løp av sin eksistens, hvorfor er jeg er. Hva er meningen med livet. Jeg vet hva som er meningen.

Meningen med livet, er at det er bedre å eksistere enn å aldri gjøre det. Det er et evig gode å få lov å eksistere og oppleve noe som helst. Mange sier; er jeg født bare for å lide? Men er det egentlig bedre å aldri eksistere i det hele tatt. De som tar livet sitt glemmer noe veldig viktig. Nemlig at de har all evighet til å være død. Hvorfor tjuvstarte på evigheten? Hvorfor ikke akseptere det en har fått og gjøre det beste ut av det. Gjøre godt, oppleve gode ting og å ta det en får.

Det er også det som står i bibelen, at Gud skapte verden, lyst og mørke, plantene, dyrene og menneskene, og såg det var godt. Det er bedre enn ikke. Kan det hende noe får det evige gode, nemlig evig liv? Kan det være noen som mister alt, å aldri få eksistere igjen.

Anonymkode: a96a4...34a

• Liker 1
  • Hjerte 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Man skal leve også. Ikke bare eksistere.

• Liker 3
Skrevet

Det er bedre å være i live enn å være dø? Det skal mer til å gi livet mening enn det.

• Nyttig 2
Skrevet

Nei jeg tror vi lever flere liv. Tror absolutt ikke på Bibelen. Det som er morsomt er at du ts, om du ble født i Iran hadde du vært muslim. Du hadde vært buddhist om du vokste opp i Thailand. Osv. Jeg spiser skoene mine om du ikke vokste opp med en veldig kristen forelder. Vi er et produkt av våre foreldres tro som oftest. Så blir man eldre, lærer om de tusen andre religionene som finnes og kommer ofte til konklusjonen at religion er tøv. Jeg tror ikke på buddhismen eller karma selv om jeg tror vi lever flere liv. 

Men budskapet ditt er fint! Og poenget kunne fint vært der uten at du dro inn Bibelen. Men jeg tenker det er bedre å ikke være enn å leve for enkelte som har det jævlig. Når man ikke eksisterer har man heller ikke bevissthet. 

Anonymkode: 1f177...e14

Skrevet
Adrenalina1 skrev (10 minutter siden):

Man skal leve også. Ikke bare eksistere.

Men bare tenk litt på det vi finner mening i. Vi finner mening i relasjoner eksempelvis. Hvorfor gjør vi det? Hvorfor blir vi glade i folk? Det er ikke et fasitsvar på dette, men jeg har laget meg noen teorier.

1. Hvorfor vi blir glade i folk: det er igjen noe som er nyttig for oss. Vi tjener på å ha en relasjon med dem i praksis. Det øker vår sjanse for å overleve. Det handler om at vi faktisk synes de er noe godt i verden, de har gode egenskaper og er en god sjel. Verden hadde vært fattigere uten dem. Vi finner mening i andres liv, fordi vi synes deres eksistens er noe godt.

2. Hvorfor vi liker vi grøderik natur: fordi det gir oss større sjanse for å leve (mer mat, vann ol.). Vi mener at livet til plantene er noe godt. Til mer jo bedre.

3. Hvorfor liker vi sex: fordi det føleles godt. Som igjen er fordi vi skaper liv.

Så det er veldig mye vi finner mening i som kommer av at det er positivt for livet.

Skrevet

Jeg tar utgangspunkt i at det ikke er et liv etter døden. Det er fordi jeg vet ikke, og det hadde vært dumt om jeg satset på noe som ikke finnes. jeg tror ikke alle mennesker har en oppgave. jeg ser på oss som en enhet som burde samarbeide bedre, men om du spør meg om meningen med livet, er det når onkelen min kommer i juleselskapet etter at han har trent i et år etter hjerneslag, og han har tårer i øynene, både fordi han er glad for at familien er samlet og fordi han har jobbet beinhard for å få det til. Jeg kommer nok ikke til å stå i en historiebok, men jeg prøver å bidra og gjøre bra ting for de rundt meg. Jeg har aldri definert ting jeg har oppnådd etter hvor mange likes det får på insta, eller hvor mange som klapper. Jeg tror de som har gitt menig til livet til andre enn seg selv, ikke nødvendigvis er de som prater mest, men de som gjør gode ting uten at norn behøver å se det eller skryta av det.

Skrevet
3 hours ago, AnonymBruker said:

Mange spør seg om dette i løp av sin eksistens, hvorfor er jeg er. Hva er meningen med livet. Jeg vet hva som er meningen.

Meningen med livet, er at det er bedre å eksistere enn å aldri gjøre det. Det er et evig gode å få lov å eksistere og oppleve noe som helst. Mange sier; er jeg født bare for å lide? Men er det egentlig bedre å aldri eksistere i det hele tatt. De som tar livet sitt glemmer noe veldig viktig. Nemlig at de har all evighet til å være død. Hvorfor tjuvstarte på evigheten? Hvorfor ikke akseptere det en har fått og gjøre det beste ut av det. Gjøre godt, oppleve gode ting og å ta det en får.

Det er også det som står i bibelen, at Gud skapte verden, lyst og mørke, plantene, dyrene og menneskene, og såg det var godt. Det er bedre enn ikke. Kan det hende noe får det evige gode, nemlig evig liv? Kan det være noen som mister alt, å aldri få eksistere igjen.

Du glemmer noe vesentlig. Det er noe som heter reinkarnasjon. Livet her er midlertidig, men på den andre siden evigheten. Likavel velger de aller fleste på den andre siden (der kommer som død) å reinkarnasjon til nye liv fordi de har mer å utføre. Noe av dette kan være karma de må gjennom siden vi må oppleve absolutt alle følelser og alt for å ha fullverdig forståelse før vårt evige liv på den andre siden. Når vi har fullverdig forståelse for alt trenger vi ikke reinkarnere mer.

Kan selvfølgelig velge ta livet av seg, men det kommer ikke noe godt ut av det fordi det kan hende du uansett må gå gjennom alt du gjorde dette livet, også i et neste. Dette rammer ikke bare deg selv, men og sjelsgruppe og sjelsfamilie som og vil bli påvirket.

Det er en mening med alle som er her, om det så er å eksistere. Ingen trenger å oppnå store ting og mirakler for å ville være her. Ofte er det misforstått at vi er nødt gjøre så mye for å måte være her på planeten. Vi trenger ikke gjøre så mye. Der er bare matrix som prøver få oss til det. Vi er her på jorden for å nyte reisen vi er på, nyte livet, ha det gøy. Dette er meningen med livet. Meningen finnes ikke på et kontor med masse arbeid. Meningen er å ha det gøy og nyte livet, så lenge vi ikke skader andre eller oss selv i prosessen. 

Anonymkode: 7cb16...92a

• Liker 1
Skrevet

Huff , så mye rare teorier. Meningen med livet er å gjøre så godt man kan så lenge man er her. Det handler om å overleve, til man dør. Da blir man til jord eller støv og dermed vokser gress,planter og trær videre sånn at dyr og mennesker som er i live får frisk luft ,vann ,mat osv osv....

Anonymkode: 18119...be6

• Liker 1
  • Hjerte 2
Skrevet
Helene1982 skrev (18 timer siden):

Jeg tar utgangspunkt i at det ikke er et liv etter døden. Det er fordi jeg vet ikke, og det hadde vært dumt om jeg satset på noe som ikke finnes.

Det kan du trygt gjøre. Det er ikke noe liv eller eksistens etter døden. Følgelig er det heller ingen reinkarnasjon.

Skrevet
AnonymBruker skrev (19 timer siden):

Nei jeg tror vi lever flere liv.

AnonymBruker skrev (15 timer siden):

Det er noe som heter reinkarnasjon.

Dere skulle ikke vært så flaue under forplantningslæren på barneskolen.

Livene våre starter ved forplantningen, og hvert nytt liv er unikt bestemt og predestinert av den unike DNA-kombinasjonen vi arver fra våre foreldre.
Når vi dør, dør vi. Ethvert nytt liv som blir født er unikt og har sitt opphav fra sine biologiske foreldre. 

Notér og memorér dette. Dette er viktig.

Gjest vilkåret
Skrevet

Se for deg at en induviduell maur plustelig spør hva meningen med livet er

Det er ikke noe spesiell mening med noe, annet enn hva man selv velger er en mening. Vi er her veldig tilfeldig og dør veldig tilfeldig. Hva vi velger å bruke den relativt korte tiden på er opp til oss selv

AnonymBruker
Skrevet

Meningen med livet er livet.

Anonymkode: 4f7fb...fb5

• Liker 1
Skrevet

All pris til verdenes Herre, menneskehetens Konge, menneskehetens Beskytter, Menneskehetens Gud! Jeg vitner til at det ikke finnes noen gud unntagen Gud, og jeg vitner til at sjelen eksisterer, og at ånder og demoner og andre spirituelle-overnaturlige vesener eksisterer! Jeg vitner til at Gud eksisterer!

Meningen bak livet er å realisere Gud. Grunnen bak all lidelse er for deg å realisere Gud, men det vil du sannsynligvis ikke forstå.

Gud-Realisasjon er i mitt belte, lett. 

Jeg venter bare på døden.

Det er da shit virkelig begynner å skje.

#spiritlifeoverearthlife

AnonymBruker
Skrevet
On 12/27/2022 at 12:35 PM, AnonymBruker said:

At meningen med livet er å ikke være død høres lite dypsindig ut. Da går jeg heller for 42. Det gir mer mening.

Anonymkode: 8d7f3...6ac

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
20 hours ago, AnonymBruker said:

Meningen med livet er livet.

Anonymkode: 4f7fb...fb5

Ja kanskje det. Sex og formering.

Anonymkode: 8d7f3...6ac

Skrevet

Jeg er forsiktig med alle teorier som ikke er bevist. Og ingen teori har egentlig overbevist meg, så da orker jeg ikke å analysere dette så mye. 
Men i hele livet har jeg erfart at du alltid vil møte samme utfordring igjen og igjen om du ikke forandrer eget mønster. Du får tilbake samme problemene, bare med nye folk. Jeg føler vi har en oppgave å utføre, men jeg tror ikke nødvendigvis alle har det. Noen er kanskje bare spillbrikker i andres liv. 
Så har vi de som lever såkalte glamourøse liv der alt bare kommer lett.. disse har ingen oppgave, men har fullført eller har ikke «gjeld» så de får en pause i dette livet. Dette er bare en teori, som jeg ikke tar bokstavelig. 
Men jeg lurer da på, hva med dyr. Er det bare mennesker som har en mening med livet?

Så har vi de som mener vi bare er resultat av sex. Alt er gener og tilfeldigheter. Tomt å tenke noen ganger, andre ganger befriende.

Skrevet

Tråden er ryddet for brukerdebatt og svar til slettede innlegg.

Rhodiola, adm.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...