Gå til innhold

Hvor ofte kommer du ut for å uheldigvis såre andre som du ikke kjenner så godt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg prøver selvsagt å unngå tema der man kan være uenige eller som er for personlige o.l. Jeg prøver alltid å være taktfull, men av og til tråkker jeg uheldigvis feil ved at jeg sier kommentarer som blir misforstått. Jeg reagerer med å bli veldig overrasket, bebreider meg selv og sier ingenting.

Føler det sosiale er et minefelt. Man vet aldri andres usikkerheter.

Anonymkode: b712e...ae9

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Aldri, trur jeg. I så fall har de skult det såpass godt at jeg ikke har oppdaget det.

Anonymkode: 63617...d93

Skrevet

Kan egentlig ikke huske det har skjedd i voksen alder.  

Anonymkode: c85ec...011

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Aldri, trur jeg. I så fall har de skult det såpass godt at jeg ikke har oppdaget det.

Anonymkode: 63617...d93

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Kan egentlig ikke huske det har skjedd i voksen alder.  

Anonymkode: c85ec...011

Så dere vet alltid hva den andre parten tenker og føler? Skjønner ikke hvordan det går an. Ingen er tankelesere...

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Så dere vet alltid hva den andre parten tenker og føler? Skjønner ikke hvordan det går an. Ingen er tankelesere...

Nei, betyr vel heller at man ikke går rundt og grubler på om noen muligens kan ha blitt såret av noe man sa…

Det er jo ikke noe poeng. Noen ganger sier folk ting som jeg synes er teit, ufølsomt eller litt sårende, men det gjør vi jo alle, og vi må jo bære over med hverandres klønethet.

Så lenge ingen konfronterer deg med forferdelige ting du har sagt, kan du slappe HELT av. 

Anonymkode: aef40...83a

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Nei, betyr vel heller at man ikke går rundt og grubler på om noen muligens kan ha blitt såret av noe man sa…

Det er jo ikke noe poeng. Noen ganger sier folk ting som jeg synes er teit, ufølsomt eller litt sårende, men det gjør vi jo alle, og vi må jo bære over med hverandres klønethet.

Så lenge ingen konfronterer deg med forferdelige ting du har sagt, kan du slappe HELT av. 

Anonymkode: aef40...83a

Ved noen få anledninger har folk sagt at jeg var sosialt klønete eller vist at de ble såret på andre måter. Ellers er jeg med i et stort "fellesskap" der det av og til er folk som jeg så vidt har hilst på men som tar avstand uten at jeg vet hvorfor. Lurer derfor på om de har misforstått noe jeg har sagt. Ellers ble jeg mobbet som liten og alle utenom én i familien er også veldig enveis med meg. Er vant til å bli utestengt så jeg vil gjerne finne ut om det er noe jeg kan gjøre bedre.

Det er veldig rart fordi i andre grupper ser det ut til at folk virkelig trives sammen med meg...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...