Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå har jeg sittet en time på en langdistansebuss, og en dame har snakket i telefonen i 45 minutter. Høres ikke ut som noen viktig samtale heller.

Utrolig irriterende, eier ikke folk hensynsfølelse lenger? Er ikke noen krise,.Men fryktelig irriterende 

Anonymkode: 5bf17...1ff

• Liker 13
  • Hjerte 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Halvannen time...

Skrevet

Jeg snakker ikke i telefon i bussen, men forstår hvis andre har et behov for det. Synes det er mitt eget ansvar å ha på hodetelefon med støydemping og musikk/lydbøker slik at jeg slipper å høre andres samtaler på telefon eller med sidemannen.

Anonymkode: edfe6...e92

• Liker 5
Skrevet

Åh hater det! Selv blir jeg flau ah å i det hele tatt svare tlf når jeg er på buss eller tog og bare løfter av røret og sier jeg er på bussen og ringer tilbake senere. 

Burde være mobilforbud på buss og tog

Anonymkode: 91560...182

• Liker 6
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Skrevet

Typisk på toget jeg tar, gjerne med FaceTime også så du  får både SE og HØRE hele samtalen også😏

Anonymkode: 3b4a0...b7a

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Typisk på toget jeg tar, gjerne med FaceTime også så du  får både SE og HØRE hele samtalen også😏

En gyllen anledning til å kaste seg med i samtalen: "Neeei meeen, er det Rigmor! :o ÅÅÅÅÅÅÅååå så koselig! Jeg har ikke sett deg siden Tenerife i 2015 bla bla osv "😅

Anonymkode: e47fd...e9f

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Jeg snakker ikke i telefon i bussen, men forstår hvis andre har et behov for det. Synes det er mitt eget ansvar å ha på hodetelefon med støydemping og musikk/lydbøker slik at jeg slipper å høre andres samtaler på telefon eller med sidemannen.

Folk som snakker med sidemannen må en nesten akseptere. Det samme med korte mobilsamtaler. Men halvannen time? Det går en grense et sted 

• Liker 3
Skrevet

Noen samtaler må en ta på tog/buss, men de aller fleste kan vente. Jeg tenker at folk som snakker i mobilen på tog/buss har mye angst og gjør det for å dempe symptom.

Anonymkode: 1abd9...47b

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (41 minutter siden):

Folk som snakker med sidemannen må en nesten akseptere. Det samme med korte mobilsamtaler. Men halvannen time? Det går en grense et sted 

Buss er et offentlig sted. Jeg synes jeg må akseptere andres behov og sørge for at mine behov blir ivaretatt på alternative måter derav hodetelefoner.

• Liker 4
Skrevet

Jeg tar helst ikke telefonen om det ringer når jeg er på offentlig transport. Kan til nød svare hvis sønnen min ringer, fordi han bare ringer hvis det er noe konkret han vil spørre om, som han står midt oppe i og lurer på. Da føler jeg nesten at jeg må svare. Det er som regel korte og presise samtaler også, så det er ikke så farlig om jeg er på buss eller t-bane da.

Men sitte og koseprate med venninner eller lignende på offentlige steder får jeg meg bare ikke til. Flaut når folk hører på. Ikke har de bedt om å bli dratt inn i påhør av andres private samtaler heller.

Må si jeg er forbløffet over de som tar sånne lange skravle-med-venninne-samtaler på offentlig transport. Noen som ofte gjør det, er utlendinger som snakker på et annet språk. De driter vel i det, siden de antar at ingen rundt dem skjønner hva de sier uansett, så det forblir privat.

• Liker 2
Skrevet

Burde vært som i Japan, der telefonsamtaler på offentlig transport er helt utelukka. 

Anonymkode: 61ca9...65b

• Liker 2
  • Nyttig 2
Skrevet

Synes det er greit med korte samtaler, men lange samtaler med høy stemme er ikke greit. Det er også veldig ubehagelig å høre på veldig private samtaler som f.eks. jeg har hørt denne høsten hvor hun ene bodde på skjult adresse grunnet en voldelig eks (hun tok da lokaltoget, så usikker på hvor hemmelig den adressen er når hun pratet høyt og tydelig om det på toget), og ei annen ei snakket høyt i bussen med eksen på tlf. om pengekrangel i fht. huset de eier sammen.. Private samtaler kalles privat av en grunn, lange samtaler kan man ta et annet sted, og skal man først prate i tlf. offentlig kan man bruke innestemme synes jeg. 

• Liker 3
Skrevet

På langdistansebussene så henger det en plakat foran i bussen, som oppfordrer folk til å begrense mobilbruk og ta hensyn til medpassasjerer. 

Anonymkode: fd6c0...c80

• Liker 3
Skrevet

Hvorfor irriterer det? Er det fordi du ikke får høre hva den i enden sier? 

Hadde de begge vært på bussen, hadde du ikke sagt noe om de snakka sammen. 

Jeg ser ikke problemet. 

Anonymkode: d0556...962

• Liker 3
Skrevet
Just now, AnonymBruker said:

Hvorfor irriterer det? Er det fordi du ikke får høre hva den i enden sier? 

Hadde de begge vært på bussen, hadde du ikke sagt noe om de snakka sammen. 

Jeg ser ikke problemet. 

Anonymkode: d0556...962

Som oftest roper folk nesten inn i telefonen, så volumet bidrar en del. Mener det også er forsket på at vi stort sett opplever det som enda mer irriterende å kun høre den ene delen av samtalen - selv uten at vi aktivt hører etter. 

• Liker 2
Skrevet

Hvis de først skal snakke i tlf på bussen, synes jeg man skal snakke på norsk eller engelsk sånn at jeg i det minste kan følge med på samtalen😇🤣🤣

Anonymkode: 1b13d...43e

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Også på butikken. Veldig mange utenlandske går å prater på facetime imens de handler 

Anonymkode: 10c9a...0b4

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Som oftest roper folk nesten inn i telefonen, så volumet bidrar en del. Mener det også er forsket på at vi stort sett opplever det som enda mer irriterende å kun høre den ene delen av samtalen - selv uten at vi aktivt hører etter. 

Med andre ord, tror du det er lydnivået og ikke selve telefonsamtalen som er problemet?

Skrevet

Er ikke noe glad i det selv, men synes det er verre med de som ser på tiktok uten hodetelefoner. Og barn som ser på de jævla baby shark-videoene med volum på en trillion.

Anonymkode: f3c36...e32

Skrevet

Syns det er verre med de som lar barna sine se på serier/høre på musikk UTEN ørepropper! Hva er vitsen! 

Anonymkode: b7762...46a

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...