AnonymBruker Skrevet 27. desember 2022 #1 Skrevet 27. desember 2022 Slik har det vært hele mitt yrkesaktive liv. Noen dager inn i jule-/ sommerferien blir jeg syk. Eneste unntaket er faktisk under korona, og når skolene stengte ei uke før jul i fjor. I fjor ble jeg syk den uka, men frisk nok til å ta undervisningen min. I år ble jeg mer og mer snufsete ut over julaften, potte tett 1. juledag. Avlyst julebesøk 2. juledag, og sitter her skikkelig pjusk i dag. Kommer nok til å komme meg sakte men sikkert, slik at jeg er klar igjen til jobb 2. januar. Jeg blir gal, hvorfor er det slik?! Hva kan jeg gjøre for å unngå dette? Kan legge til at jeg ikke har hatt en eneste sykedag ut over feriesykdom, så blir egentlig ikke så raskt syk heller. Anonymkode: cb75c...c5f
svartkatt Skrevet 27. desember 2022 #2 Skrevet 27. desember 2022 Vet det er sånn med flere av oss. Tror det er fordi vi slapper av, er ikke så i beredskap. 2
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2022 #3 Skrevet 27. desember 2022 Fordi immunforsvaret ditt har evnen til å utsette sykdom dersom du stresser. Når ferien kommer stresser du mindre, og kroppen bestemmer seg at nå kan den ta seg av infeksjonen. Anonymkode: ead65...df2 3
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2022 #4 Skrevet 27. desember 2022 Her tar vi alltid fri noen dager før julaften, både voksne og barn. Risikerer ikke å bli liggende syk på julaften. Når det nærmer seg jul har jeg inntrykk av at flere foreldre sender ungen i barnehagen ved sykdom. De har mye å gjøre på jobb, har gått tom for omsorgsdager og synes det er stress å ha de små hjemme såpass lenge, derfor tøyer de strikken og sender i barnehagen. Anonymkode: 6b349...acc
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2022 #5 Skrevet 27. desember 2022 AnonymBruker skrev (27 minutter siden): Slik har det vært hele mitt yrkesaktive liv. Noen dager inn i jule-/ sommerferien blir jeg syk. Eneste unntaket er faktisk under korona, og når skolene stengte ei uke før jul i fjor. I fjor ble jeg syk den uka, men frisk nok til å ta undervisningen min. I år ble jeg mer og mer snufsete ut over julaften, potte tett 1. juledag. Avlyst julebesøk 2. juledag, og sitter her skikkelig pjusk i dag. Kommer nok til å komme meg sakte men sikkert, slik at jeg er klar igjen til jobb 2. januar. Jeg blir gal, hvorfor er det slik?! Hva kan jeg gjøre for å unngå dette? Kan legge til at jeg ikke har hatt en eneste sykedag ut over feriesykdom, så blir egentlig ikke så raskt syk heller. Anonymkode: cb75c...c5f Du stresser hele året. Når du da skal slappe av blir kroppen syk. Anonymkode: 8c9b4...917
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå