AnonymBruker Skrevet 27. desember 2022 #1 Skrevet 27. desember 2022 Hver gang jeg skal steke pannekaker så er det slik at de første 4-5 pannekakene går fort å steke, men etter det så går det veldig sakte. Vet ikke hvorfor. Skjønner ikke om det er noe feil med stekepanne eller med induksjonstoppen. Induksjonstoppen er fra Ikea og heter Smaklig. Min svigerrinne har induksjonstopp fra et annet merke og de opplever også samme problem. Så jeg tror det er stekepannene våre det er noe problem med. Er det en stekepanne dere kan anbefale som holder på varmen og som er til pannekaker? Helst en som er 28 cm eller større Anonymkode: ec391...a5b
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2022 #2 Skrevet 27. desember 2022 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Hver gang jeg skal steke pannekaker så er det slik at de første 4-5 pannekakene går fort å steke, men etter det så går det veldig sakte. Vet ikke hvorfor. Skjønner ikke om det er noe feil med stekepanne eller med induksjonstoppen. Induksjonstoppen er fra Ikea og heter Smaklig. Min svigerrinne har induksjonstopp fra et annet merke og de opplever også samme problem. Så jeg tror det er stekepannene våre det er noe problem med. Er det en stekepanne dere kan anbefale som holder på varmen og som er til pannekaker? Helst en som er 28 cm eller større Anonymkode: ec391...a5b Ingen?? Anonymkode: ec391...a5b
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2022 #3 Skrevet 27. desember 2022 Jeg har hatt induksjonstopp i 18 år, hatt 2 forskjellige, og brukt forskjellige stekepanner, og har aldri hatt det problemet. Jeg har brukt mest ikea 365+ sin stekepanne. Anonymkode: 21a43...0b6 2
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2022 #4 Skrevet 27. desember 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg har hatt induksjonstopp i 18 år, hatt 2 forskjellige, og brukt forskjellige stekepanner, og har aldri hatt det problemet. Jeg har brukt mest ikea 365+ sin stekepanne. Anonymkode: 21a43...0b6 Enig, dette problemet har jeg aldri vært borti, verken på egen induksjonstopp eller hos andre. Alle indukjsonstopper jeg har vært borti har holdt seg på den innstilte varmen. Bortsett fra når jeg har flyttet på panner og kjeler så jeg har kommet borti innstillingene med dem, da, og skrudd varmen opp eller ned i vanvare, men så enkel kan vel ikke forklaringen være. Anonymkode: 31ac0...359 2
slask Skrevet 27. desember 2022 #5 Skrevet 27. desember 2022 (endret) 10 hours ago, AnonymBruker said: Hver gang jeg skal steke pannekaker så er det slik at de første 4-5 pannekakene går fort å steke, men etter det så går det veldig sakte. Vet ikke hvorfor. Skjønner ikke om det er noe feil med stekepanne eller med induksjonstoppen. Induksjonstoppen er fra Ikea og heter Smaklig. Min svigerrinne har induksjonstopp fra et annet merke og de opplever også samme problem. Så jeg tror det er stekepannene våre det er noe problem med. Er det en stekepanne dere kan anbefale som holder på varmen og som er til pannekaker? Helst en som er 28 cm eller større Anonymkode: ec391...a5b Må være noe feil med elektronikken eller komponentene inni. Disse blir også varme selv om de ligger under induksjonsenheten og kanskje er det delvis brudd (såkalt kaldlodding) som gjør at en komponent eller tilkobling mister forbindelsen. Dette kan stå og "brenne" (svi) så det i blant er kontakt, i blant ikke. Eller det kan være en komponent som blir overopphetet og forårsaker funksjonssvikt etter en stund. En annen panne burde ikke kunne gjøre noen ting. Da skulle den ikke blitt varm i utgangspunktet. Jeg har en skuff rett under induksjonstoppen og hører godt vifta som setter i gang "nede i skuffen". Pleier åpne skuffen for bedre luftsirkulasjon når jeg steiker lenge. Er den under 5 år gml har du reklamasjonsrett, men litt styr siden den er fastmontert. Bør egentlig forlange servicemann komme innom, på samme måte som med vaskemaskiner. En ting jeg har observert ved innlevering pga reklamasjon, er at de (Elkjøp) kommer drassende med en avtale du skal signere. Det er ganske smart av dem for da godtar du nye betingelser, som at om de ikke finner feil, men kan skylde på brukerfeil, så kan de fakturere ekstra for medgått tid osv. Dette er sleipt og burde ikke godtas. Du har jo 5 års reklamasjonsrett mot fabrikasjonsfeil, og det gjelder omtrent alle typer produkter (som er ment å vare vesentlig lenger enn 2 år). Så ikke inngå noen ny avtale ved reklamasjon. Skriv gjerne noen setninger på et ark om feilen og at du påberoper deg reklamasjon, og be om innleveringskvittering. De er sikkert drilla i å bruke denne kreative måten med ny avtale, men igjen, si nei takk. Endret 27. desember 2022 av slask
skrue Skrevet 28. desember 2022 #6 Skrevet 28. desember 2022 (endret) 21 hours ago, AnonymBruker said: Hver gang jeg skal steke pannekaker så er det slik at de første 4-5 pannekakene går fort å steke, men etter det så går det veldig sakte. Vet ikke hvorfor. Skjønner ikke om det er noe feil med stekepanne eller med induksjonstoppen. Induksjonstoppen er fra Ikea og heter Smaklig. Min svigerrinne har induksjonstopp fra et annet merke og de opplever også samme problem. Så jeg tror det er stekepannene våre det er noe problem med. Er det en stekepanne dere kan anbefale som holder på varmen og som er til pannekaker? Helst en som er 28 cm eller større Anonymkode: ec391...a5b Bruker alltid en støpejernsstekepanne for pannekaker. Fungerer utmerket. En slik type https://www.clasohlson.com/no/Fiskars-Brasserie-stekepanne-27-cm/p/44-3757 Men, her brukes en vanlig keramisk koketopp uten induksjon. Endret 28. desember 2022 av skrue
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2022 #7 Skrevet 28. desember 2022 slask skrev (11 timer siden): Må være noe feil med elektronikken eller komponentene inni. Disse blir også varme selv om de ligger under induksjonsenheten og kanskje er det delvis brudd (såkalt kaldlodding) som gjør at en komponent eller tilkobling mister forbindelsen. Dette kan stå og "brenne" (svi) så det i blant er kontakt, i blant ikke. Eller det kan være en komponent som blir overopphetet og forårsaker funksjonssvikt etter en stund. En annen panne burde ikke kunne gjøre noen ting. Da skulle den ikke blitt varm i utgangspunktet. Jeg har en skuff rett under induksjonstoppen og hører godt vifta som setter i gang "nede i skuffen". Pleier åpne skuffen for bedre luftsirkulasjon når jeg steiker lenge. Er den under 5 år gml har du reklamasjonsrett, men litt styr siden den er fastmontert. Bør egentlig forlange servicemann komme innom, på samme måte som med vaskemaskiner. En ting jeg har observert ved innlevering pga reklamasjon, er at de (Elkjøp) kommer drassende med en avtale du skal signere. Det er ganske smart av dem for da godtar du nye betingelser, som at om de ikke finner feil, men kan skylde på brukerfeil, så kan de fakturere ekstra for medgått tid osv. Dette er sleipt og burde ikke godtas. Du har jo 5 års reklamasjonsrett mot fabrikasjonsfeil, og det gjelder omtrent alle typer produkter (som er ment å vare vesentlig lenger enn 2 år). Så ikke inngå noen ny avtale ved reklamasjon. Skriv gjerne noen setninger på et ark om feilen og at du påberoper deg reklamasjon, og be om innleveringskvittering. De er sikkert drilla i å bruke denne kreative måten med ny avtale, men igjen, si nei takk. Loven sier at butikken kun har lov til å prøve å reparere varen to ganger, før kunden kan velge å heve kjøpet. Elkjøp har laget sin egen lille lov, og den sier tre ganger... 🤬😡 Anonymkode: 82de7...243
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2022 #8 Skrevet 28. desember 2022 Aldri vært borti noe slikt. Ingen induksjonstopp jeg har laget mat på har gjort dette. Men det hender de skrur seg av grunnet søl etc. Anonymkode: 859cc...559
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2023 #10 Skrevet 8. mars 2023 Fiskars hard face, Anonymkode: 592d9...a00
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå